Hulphond autisme...

Heb je een nieuwe pup of is je hond veranderd in een oude brompot? Praat hier over gedrag en opvoeding.
Corrie

Re: Hulphond autisme...

Bericht door Corrie » 14 mar 2021, 11:09

Jo-Anne schreef:
14 mar 2021, 09:28
Ientje schreef:
14 mar 2021, 08:07
Soms is het toch net een Lhasa apso :gniffel
Of een Shih-Tzu tenslotte is het familie :gniffel

Tja en als ze nog houterig loopt met het tuig kan er toch nog iets zijn. Iets wat je zo 123 niet ziet of voelt. Dat is ook zo moeilijk. Karel kan maar 1 tuig hebben, dat is een instaptuig. :woefwoef

Overigens heb ik altijd al mijn honden, ook Karel getraind dat ze niets aannemen van een ander. Dus Corrie hadden we niet tegen moeten komen :gniffel had kareltje niet aangenomen een snoepje van haar, wel een kroel :love
Nou ja zeg, geen snoepje van mij, :surprised kroel kan ook hoor Kareltje :love
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 27 mar 2021, 08:18

Komende week weer een trainings ochtend met de trainer. We gaan naar het een winkelcentrum, Corrie, munt plein, door de corona, niet ergens naar binnen, maar gewoon kijken of Diki de ,,drukte,, daar aan kan. Denk wel dat er winkels open zijn want het is een winkelcentrumpje met veel dagelijkse boodschappen. En nee , ik ga niet naar de markt, daar is afstand houden niet mogelijk,
Wordt vervolgd.

Voor de rest, Diki voelt mij aan, ben ik erger moe dan moe, is mij opgevallen dat ze heel stijf tegen mij aan komt liggen. Nooit eerder opg3vallen, maar het is echt anders dan als ze gewoon bij mij zit,

Corrie

Bericht door Corrie » 27 mar 2021, 09:13

Wat goed van je :goedzo echt druk is het er niet,
Appie zit er, Kruidvat, Bruna, Blokker, bloemenwinkel op afspraak open
Ben benieuwd hoe het zal gaan
:strooihaas
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 27 mar 2021, 09:31

Daadr hoop ik op niet druk, voor mezelf maar ook voor de zekerheid. Ik ben al sinds een jaar niet meer in 1 winkel geweest. Zelfs iets besteld en niet in orde heb ik maar gehouden om niet naar de Bruna te hoeven gaan.
Fijn dat je het zegt niet druk, maar we gaan op marktdag, 7 kraampjes meer was het niet de laatste keer dat ik er was.en de markt laat ik rechts liggen.

Corrie

Bericht door Corrie » 27 mar 2021, 09:49

Markt is op dinsdag daar dacht ik, wel mooi weer verwacht misschien daar door wat drukker
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 27 mar 2021, 10:09

Klopt, maar is die in de ochtend of middag open? We zijn er in de ochtend. Heerlijk weer wordt het, kunnen we napraten op de muurtjes met zitplankjes.

Corrie

Bericht door Corrie » 27 mar 2021, 10:32

Dacht 's ochtends, ben er ooit toen we hier net woonden voor planten geweest
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 31 mar 2021, 08:51

Goedemorgen, verslagje van gisteren. Het ging matigjes. Het was veel drukker dan ik dacht, voelde mij niet op mijn gemak.wel goed afstand gehouden, trainer lette ook heel goed op.
Lekker in het zonnetje gezeten op een muurtje , maar ja, dan wordt er weer een fiets achter je rug geparkeerd. Ik was behoorlijk gespannen. Diki sprong bij mij op schoot ennn bleef zitten, en verdween weer en toen realiseerde ik mij dat ik veel kalmer was geworden. Overigens werd ik daarop geattendeerd. Diki ging toen languit, achterpoortjes naar achteren heel ontspannen voor mij liggen. Toeval? Ik geloof er niet meer in.
Weer goede tips gekregen, want ze moet netter aan de riem lopen, nou ja, ik moet minder aan de riem hengelen,dus daar gaan we komende twee weken mee aan de slag.
Enne de bloemenwinkel was open, voor de deur stonden tafels met planten er op en er onder en ervoor. Dat is toch geen essentiële winkel dacht ik.
Oh en het goede nieuws, ze heeft haar tuigje van paracord, geaccepteerd, loopt er mee alsof ze nooit anders gedaan heeft.
Gistermiddag waren we beiden moe en hebben niets meer gedaan

Afbeelding

Beetje gehobbied in het weekend, op de een of andere manier moest toch het labeltje op het tuigje, en kijk het is gelukt,

Corrie

Bericht door Corrie » 31 mar 2021, 09:17

Toch fijn bezig geweest Ientje :goedzo
Netjes aan de riem lopen zal nog wel een dingetje worden :lopen als ze dat van pup af aan niet gewend zijn
Goed gelukt het labeltje op tuigje, fijn zeg dat ze het nu ineens accepteerd
Bloemenwinkel mochten al eerder hoor planten en bloemen voor de deur verkopen :blommetje
Jij bent wel heel erg bang voor besmetting hè Ientje, ik zoek de drukte niet op maar ben er verder niet echt mee bezig
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 31 mar 2021, 10:25

Ze kan prachtig volgen, als een echte werkhond, maar ja, niet zo lang achter elkaar en ik word zenuwachtig als er dan iemand naast me loopt die er naar kijkt. Hoeft niet, maar gevoel is anders dan verstand

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 01 apr 2021, 20:37

Ientje schreef:
31 mar 2021, 10:25
Ze kan prachtig volgen, als een echte werkhond, maar ja, niet zo lang achter elkaar en ik word zenuwachtig als er dan iemand naast me loopt die er naar kijkt. Hoeft niet, maar gevoel is anders dan verstand
Wat een mooi tuigje en helemaal met het label erop :loveheart

Probeer met Diki èèn te zijn, en let niet op de mensen om je heen. Let op Diki :woefwoef
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 14 apr 2021, 07:59

Het tuigje is totaal geen probleem meer, ze loopt er mee , rent er mee, of ze nooit anders heeft gedaan.
Gisteren training drie,
Opdracht voor komende weken is heel ,,moeilijk,,, lol. Op een bankje zitten en Diki voor mijn voeten laten zitten, staan of liggen, maar ze mag niet snuffelen. Moet plekjes uitzoeken waar mensen en honden voorbij komen en dan zorgen dat ze op mij gaat letten, dat kost een hele maaltijd, maar gelukkig vindt ze haar brokjes lekker.

Gisteren weer op het wikelcenteum geweest. Op het hoekje gestaan waar de markt begon, rustig hoekje mensen lopen op een paar meter afstand voorbij. En toen wachten op mensen en honden. 1 hond reageerde ze op, raar, ze reageert nooit op andere honden, maar goed, ze was weer snel op mij gericht. Een teckel, of ze hem gezien heeft of niet, maar totaal geen reactie. Moeders met kinder wagentjes enzv.
Het speeltje dat neer werd gelegd, liet ze in eerste instantie liggen, maar na vijf keer wilde ze het toch maar meenemen, gelijk heeft ze vind ik eerlijk gezegdd. :gniffel :gniffel

En het brokje van de trainer, wist ze te bemachtigen heel snel is ze. Maar de tweede, op mijn nee, keek ze mij aan, en nu? Netjes hoor.

Daarna naar de diereweide, bankje in de zon, heerlijk, had er knetterende hoofdpijn van later, maar oh het zonnetje was lekker. Iets verderop twee grote Duitse herders, ze keek, maar keek ook weer gelijk richting mij, keurig, uiteindelijk heeft ze een hele tijd heerlijk ook in de zon gelegen, voor mijn voeten, kop op haar poten axhterpootjes uitgestrekt, totale ontspanning .

Anderhalf uur ongeveer weggeweest, beiden waren we doodmoe...... Diki en ik.
Zoals eerder gezegd, er moet meer rust komen , misschien moet ik zelf ook meer rust ,krijgen......... En laat misschien dan maar weg. :surprised :gniffel

Ientje

Bericht door Ientje » 14 apr 2021, 08:00

Ja Jo Anne, dat is het, let niet op de mensen om mij heen, maar dat is moeilijk.

Corrie

Bericht door Corrie » 14 apr 2021, 09:42

nou als ik dit zo lees heeft Diki :love het super goed gedaan hoor :applaus
het was gisteren gelukkig ook goed weer :zun
fijn ook dat het tuigje geen probleem meer is, merk je ook of er mensen naar kijken of valt dat labeltje niet zo op
vandaag op een bankje zitten wordt denk ik niks, gohhhh was weer zo koud vanochtend en later regen, kunnen jullie lekker bijkomen van de inspanning van gisteren
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 14 apr 2021, 10:15

Ze is op dit moment veel te langharig, die haren vallen over het labeltje heen. Ik heb nog eentje die kan om de riem, niet storen, hulphond of of zoiets. Maar die ligt hier nog in de bijkeuken.
En bijkomen doen.

Ientje

Bericht door Ientje » 27 apr 2021, 14:57

Hele tekst weg, verdikkie,
Vandaag les 4.
Lopen aan de lijn, matig, ze trok weer, verdikkie alleen heb ik er geen last meer van. Maar goed, ik moet het uiteindelijk alleen doen.
Bankje zitten, heerlijke oefening, zo in het zonnetje. :goedzo kwamen verschillende mensen langs, en grote en kleine honden, ging best goed, ik kon haar redelijk op mij gefocust houden,
Twee nieuwe oefeningen.

Ientje

Bericht door Ientje » 27 apr 2021, 15:03

Zo weer even een nieuw bericht dan raak ik het vorige niet meer kwijt.
Oefening buffer. Uiteindelijk is het de bedoeling dat mensen niet te dicht bij mij komen, dus ze moet als er iemand aan komt voor mij gaan zitten. Basis. Diki voor mij laten zitten op een halve meter afstand. Dat mag ik komende weken oefenen
tweede oefening is mij van mijn werk, nv tekenen, halen als ik er te lang in blijf zitten. In 1 houding zitten langer dan een half uur, dan word ik zo beroerd als een hond.
Dus ik moet nu een wekker zetten, en op dat geluid moet Diki mij net zo lang aanraken tot ik opsta om een brokje te halen. Eerste fase, leren poot op tegen mijn been en dan opstaan en een brokje geven.

Duidelijk is dat wij beiden zo moe als een hondje zijn van de training. Maar het was leuk en heerlijk weer.

We gaan er weer voor komende twee weken,

Corrie

Bericht door Corrie » 27 apr 2021, 15:53

Vind het zo leuk dit te volgen :applaus
Diki de lieverd :love als hulphond
Kan me wel voorstellen dat jullie allebei hondsmoe zijn na het oefenen
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 29 apr 2021, 11:47

Het zal wel toeval zijn.
Sinds dinsdag dus bezig met de buffer oefening, Diki moet voor mij gaan zitten op een meter afstand.
Niet moeilijk, want ze kan zit en ze kan voor. Nu dus op een ander woord en iets verder bij mij vandaag.
Zo nu en dan oefen ik het een keer, en ja, ze snapt het aardig.

Net even staan praten met een vroegere hondenbaas, helaas is haar hond overleden.
Diki was los, het was in het park, maar ze komt netjes bij mij zitten, heb gevraagd, kom maar voor mij zitten en ja ze deed het en bleef een hele tijd zitten. Tot ze er genoeg van had en iets verderop in het gras ging liggen kluiven op een stokje. Heel kort, want daarna zat ze weer tussen ons in. Heerlijk in corona tijd, altijd minimaal anderhalve meter. :gniffel
Zo moet ze het toch leren, en voor mij is het een sociaal contactje, en dat is goed voor mij....zeggen ze..

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 29 apr 2021, 20:51

Ientje schreef:
29 apr 2021, 11:47
Heerlijk in corona tijd, altijd minimaal anderhalve meter. :gniffel
en voor mij is het een sociaal contactje, en dat is goed voor mij....zeggen ze..
:gniffel :gniffel

Ja dat zeggen ze dan hè een sociaal contactje is goed voor een mens :gniffel
Ik vind het ook heerlijk die anderhalve meter hoor :egyptian

ik geniet van deze verslagjes en het gaat al best heel goed. Zo knap van jullie allebei! :woefwoef :love
Afbeelding

Plaats reactie