Fun training

Heb je een nieuwe pup of is je hond veranderd in een oude brompot? Praat hier over gedrag en opvoeding.
Jo-Anne
Site Admin

Re: Fun training

Bericht door Jo-Anne » 15 nov 2022, 21:14

Wat leuk ja en fijn dat het weer allemaal door kan gaan :st-klapt

Wat is hooperen :geenidee ? :run
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 08 dec 2022, 08:27

Afgelopen zondag de een na laatste fun training, koud was het. Wel lekker buiten. Vooral dingetjes herhaald. As. Zondag gaan we hooperen, op mijn voorstel, heb er zo,n zin in.

Corrie

Bericht door Corrie » 08 dec 2022, 08:39

Ientje schreef:
08 dec 2022, 08:27
Afgelopen zondag de een na laatste fun training, koud was het. Wel lekker buiten. Vooral dingetjes herhaald. As. Zondag gaan we hooperen, op mijn voorstel, heb er zo,n zin in.
Goed bezig Ientje met Diki :ok
Dat hooperen moet je toch nog maar is uitleggen
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 13 dec 2022, 08:31

Helaas de fun is afgelopen. De laatste les hadden de juffen een parcoursje gemaakt met een paar hindernisjes, nee er werd niet hoog gesprongen, maar twee paaltjes met een balkje op de grond. En ja hoor alle drie sprongen ze er overheen.,

Verder een paar hoopers, dat zijn boogjes, soort poortjes, niet meer en niet minder waar de hond door heen gestuurd kan worden. Deze stonden achterelkaar, makkelijk natuurlijk, maar ze kunnen ook verspreid neer gezet worden en dan moet je als baas, op een plek blijven staan en je hond op afstand dan door die en dan door die hooper sturen.
Even uitleg wat hoopers een beetje inhoudt.

Een tunnel stond er ook en de slalom pionnen.

Diki vond het prachtig, vooral de tunnel, niet dat ze er meteen doorging, nee ze moest en zou eerst een paar rondjes om dat grote ding heen rennen.later bedacht ik me, ze deed precies wat ik met mijn armgebaren zei, ik wees naar de tunnel met mijn arm richting rechts, dus liep diki meteen rechts een rondje en daar er een groot ding voor haar neus stond, rende ze daar omheen. Lol. Maar het is ook een fun cursus.

Wat mij opviel en ik heel leuk vond. Aan het eind liepen we om de beurt het parcoursje nadat we eerst alle onderdelen apart geoefend hadden,
Diki deed de hindernisjes en de hoopers en de tunnel (na het rondje) maar na ieder toestel keek ze naar mij, welke nu, gaat fijn he vrouwtje, leuk zo. En toch bleef ze heel dicht bij mij.

Kortom we hebben veel geleerd deze cursus maar vooral veel lol en alle drie de hondjes letten nog maar op een ding, ehh mens,,, hun baas.
Heel voorzichtig afspraak gemaakt met een mevrouw om met haar naar hooperstraining te gaan volgend jaar. Gaat dat niet door dan wordt het waarschijnlijk een vervolg op deze fun.,

Corrie

Bericht door Corrie » 13 dec 2022, 08:43

Geweldig om te lezen hoeveel plezier jij en Diki hier mee beleven :super je kanjer :love heeft het dus weer goed gedaan
Benieuwd wat jullie volgend jaar gaan doen en laat ons ook dan mee genieten :wave
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 13 dec 2022, 16:26

Leuk om te lezen van Diki wat die doe :applaus voor jullie,op na het volgende jaar.
Vraag het maar Ientje maak je daar geen foto,s van wat Diki kan.
Zal het leuk vinden maar niks hoef hoor.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 13 dec 2022, 18:19

Er worden door de juf filmpjes gemaakt. Maar die kan ik niet plaatsen.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 14 dec 2022, 21:05

Ientje schreef:
13 dec 2022, 18:19
Er worden door de juf filmpjes gemaakt. Maar die kan ik niet plaatsen.
Waarom niet? :geenidee :wow
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 15 dec 2022, 15:46

Geen idee hoe het moet....die filmpjes.

Vanmorgen was de laatste balans en coordinatie en fittness training voor dit jaar. Daar gaan we in januari zeker mee verder. Training ging super. Voor het eerst zag ik dat Diki met een achterpootje zocht naar het opstapje waar ze achterstevoren op moet lopen. Dit is om te leren dat ze achterpoten heeft en ze er de controle over heeft om te bewegen. Tot vandaag, ging ze er altijd scheef langs lopen,

Ook voor beheersing achter en voor poten is het op een smalle plank, step heet zo,n ding, maar dan zonder wielen, staan en daar een rondje om de eigen as op draaien. Linksom ging altijd goed maar ook een hond heeft een voorkeurskant. Rechtsom dan steunde diki toch altijd met een poot of vier op de grond. Vandaag lukte het voor het eerst alle vier de potem op de step te houden.
Krukjes en step zijn niet hoog hoor, dus vallen kan niet,

Op twee krukjes staan kon ze al, maar  vanmorgen ook liggen op twee krukjes, knappe hond, de krukjes staan een stuk uit elkaar dus ze moet dan echt de spieren gebruiken om goed te kunnen liggen. Eerst dus staan, voorpootjes op ene krukje achterpootjes op andere en dan commando af en naar achteren gaan liggen, is twee keer gelukt,
Verder  tussen mijn voeten staan, achterpootjes blijven staan maar de voorpootjes moesten naar links en naar rechts of te wel halve draai.  Rug in een bochtje, rug moet ook soepel zijn.
Tussen door bewegen want het was koud :sjaal :snowman :frozen en koude spieren zijn nooit goed om mee te werken.in januari gaan we weer verder. 

Wat leuk is, is dat Diki steeds langer zich kan concentreren. de hyper aanvallen worden minder en minder lang. Als we uit de auto stappen is het plassen en mij zowat naar binnen sleuren. Tja dat hoort natuurlijk niet, dat sleuren, :run maar geeft wel aan hoe leuk ze het vindt. :woefwoef

Corrie

Bericht door Corrie » 15 dec 2022, 19:46

Jeetje als ik dit lees val ik van de éne na de andere verbazing :surprised wat moeilijk en wat kan Diki het goed :applaus
Super zoals je met Diki bezig bent :egyptian ben best een beetje jaloers, waren we 10 jaar jonger ( Luna & ikzelf ) :oldtimer dan had ik dat ook wel willen proberen
Best wel koud om buiten bezig te zijn :sjaal
Lekker doorgaan volgend jaar Ientje en laat ons maar mee genieten van wat Diki :woefwoef allemaal leert en kan :love
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 15 dec 2022, 20:17

Het is zo leuk om te zien hoe diki geniet. Mijn vriendin haalt mij op en dan sleurt ze me echt de auto in, diki dan he. Als ze iets niet leuk vindt.... gaan alle remmen er op , dus dat verschil is te zien.
En zo goed? Ja ik vind van wel, maar er zijn in die groep grote verschillen. Andere honden lopen meters achteruit al voelend waar het plankje ligt, zo leuk om te zien. Maar dit was les vijf, en dan is ze al zoveel geconcentreerder bezig. Zo leuk om te zien. Het kost heel veel koekjes dat dan weer wel. :loveheart

Enne deze trai ing is binnen in een enorme ruimte, met zijn 4en zijn we en er zit twintig meter tussen ons in, dus groot, en onverwarmd :snowman

Yvonne

Bericht door Yvonne » 16 dec 2022, 08:10

:goedzo
Klinkt geweldig.

Ientje

Bericht door Ientje » 06 jan 2023, 15:06

We hebben ons opgegeven voor hoopers beginners, start in maart, ik heb er zo,n zin in. Ik zal verslag doen.

Corrie

Bericht door Corrie » 06 jan 2023, 15:35

Ientje schreef:
06 jan 2023, 15:06
We hebben ons opgegeven voor hoopers beginners, start in maart, ik heb er zo,n zin in. Ik zal verslag doen.
Ben benieuwd , altijd leuk om te lezen hoe en wat :wave
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 06 jan 2023, 16:08

Ben ook benieuwd Ientje
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 06 jan 2023, 22:23

Ientje schreef:
06 jan 2023, 15:06
Misschien ga ik ook Hoopers doen met Cooper. De hondenschool waar ik met Cooper gehoorzaamheid trainde is er mee gestopt (ziekte van eigenaresse). Nieuwe hondenschool voor gehoorzaamheid in de omgeving van Dordrecht is niet te vinden of de cursussen beginnen pas half maart. Uiteindelijk wil ik met Cooper, net als met Pepper behendigheid gaan doen, maar de minimale leeftijd daarvoor is één jaar. Cooper is pas 8 maanden, dus moeten we nog even geduld hebben. Ik wil wel in de traningsmodus blijven met Cooper, dus vandaar het idee om tot juni Hoopers te doen en daarna door te stromen naar behendigheid.

Ientje

Bericht door Ientje » 07 jan 2023, 18:31

Kreeg net bericht, dat alhoewel ik bericht heb gehad dat ik mee kon doen ik nu toch op de wachtlijst sta. Site liep wat achter......en dat hoor ik dan een week later, ben best een beetje boos en erg teleurgesteld. Dat heb ik ook geantwoord.

Corrie

Bericht door Corrie » 07 jan 2023, 20:00

@ Lise
Leuk als je dat met Cooper gaat doen , ben benieuwd naar jullie belevenissen :wave

@ Ientje
Wat jammer nou , misschien valt er iemand af
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 08 jan 2023, 14:20

Ennn ik mag toch meedoen, yes.kreeg ik gisteravond te horen. Als antwoord op mijn mailtje dat ik het toch wel erg jammer vond.

Lise

Bericht door Lise » 08 jan 2023, 19:00

Ientje schreef:
08 jan 2023, 14:20
Ennn ik mag toch meedoen, yes.kreeg ik gisteravond te horen. Als antwoord op mijn mailtje dat ik het toch wel erg jammer vond.
Fijn dat jullie toch kunnen gaan hooperen.
Goed dat je gereageerd hebt en aangegeven hebt het jammer te vinden niet mee te kunnen doen. Goed bezig Ientje :applaus

Plaats reactie