Pre obedience vanmorgen, verslagje.
Pre obedience vanmorgen, verslagje.
Vorig jaar en begin dit jaar hebben Diki en ik gehoorzame hond 1 en 2 gedaan. Nooit gedacht dat een lhasa dat leuk zou vinden en eerlijk is eerlijk Diki is geen toller of spets zoals mijn vorige honden. Het attent zijn en blijven is lastig vast te houden, maar zolang het leuk is en veel afwisseling vindt Diki het echt leuk.
Vanmorgen de vervolgcursus en dit is toch minder vrijblijvend, pre obedience, de vroegere gedrag en gehoorzaamheid beginners en we zijn overgestapt naar een andere kc.
Eerste les, met zijn 5en zijn we, mooi te overzien. Oefeningetjes om te kijken hoe ver iedereen is, zoals de handtouch (oeps deden we als pup maar daarna goed laten versloffen maar kwam al snel weer boven) krukje, voorpootjes er op en rondje met achterpootjes, stapje voor stapje, ook als pup gedaan, en jawel, kwam ook weer naar boven, zit en af op 1 commando, geen probleem. Af op 1 meter afstand, ging ook. Aandacht, kijken naar de baas, tja Diki doet dat graag zeker als ik de bal vast heb,
Kortom vanmorgen konden wij tussen de grote honden goed meekomen! Leuk om te zien hoe ook oefeningetjes van een jaar geleden toch blijven hangen in dat koppie.
Diki is nu aan het slapen op een geliefd plekje ....onder de bank.
Maaaar we hebben niet gevolgd, en geen blijf oefeningen gedaan, en die zijn zo moeilijk voor Diki zeker met alle konijnenkeutels die er liggen.
De twee instructrices hebben gezegd dat ze het een uitdaging vinden, nog niet eerder een lhasa in de groep gehad......, jammer, het is zo leuk bezig te zijn met je hond. En Diki is zo slim maar niet slaafs. 1 keer gedaan oke een tweede keer als het moet, en dan gaan we zelf wat verzinnen...,,,tja iedere karakter beschrrijving van de lhasa staat eigenwijs en koppig. Koppig wil ik het niet noemen, wel heel leuk om daar een evenwicht in te vinden..
Hoe ver we komen? Geen idee, maar zolang Diki lol heeft, heb ik het ook.
Behendigheid is ook leuk, alleen ik kan niet hard lopen.
Vanmorgen de vervolgcursus en dit is toch minder vrijblijvend, pre obedience, de vroegere gedrag en gehoorzaamheid beginners en we zijn overgestapt naar een andere kc.
Eerste les, met zijn 5en zijn we, mooi te overzien. Oefeningetjes om te kijken hoe ver iedereen is, zoals de handtouch (oeps deden we als pup maar daarna goed laten versloffen maar kwam al snel weer boven) krukje, voorpootjes er op en rondje met achterpootjes, stapje voor stapje, ook als pup gedaan, en jawel, kwam ook weer naar boven, zit en af op 1 commando, geen probleem. Af op 1 meter afstand, ging ook. Aandacht, kijken naar de baas, tja Diki doet dat graag zeker als ik de bal vast heb,
Kortom vanmorgen konden wij tussen de grote honden goed meekomen! Leuk om te zien hoe ook oefeningetjes van een jaar geleden toch blijven hangen in dat koppie.
Diki is nu aan het slapen op een geliefd plekje ....onder de bank.
Maaaar we hebben niet gevolgd, en geen blijf oefeningen gedaan, en die zijn zo moeilijk voor Diki zeker met alle konijnenkeutels die er liggen.
De twee instructrices hebben gezegd dat ze het een uitdaging vinden, nog niet eerder een lhasa in de groep gehad......, jammer, het is zo leuk bezig te zijn met je hond. En Diki is zo slim maar niet slaafs. 1 keer gedaan oke een tweede keer als het moet, en dan gaan we zelf wat verzinnen...,,,tja iedere karakter beschrrijving van de lhasa staat eigenwijs en koppig. Koppig wil ik het niet noemen, wel heel leuk om daar een evenwicht in te vinden..
Hoe ver we komen? Geen idee, maar zolang Diki lol heeft, heb ik het ook.
Behendigheid is ook leuk, alleen ik kan niet hard lopen.
Re: Pre obedience vanmorgen, verslagje.
ohhh leuk dat je dit verteld
lekker er mee doorgaan als jullie het allebei leuk vinden
en ons er over vertellen natuurlijk en misschien dat er ook eens een foto gemaakt wordt
Luna & Kissy hebben geen cursus gedaan, we woonden toen in Spanje en er was geen vereniging in de buurt
haha van die konijnen keutels weet ik alles van, zijn mijn meiden gek op :mrgreen:
kan dan roepen wat ik wil ppffttt bananen in de oren,
maar zien ze toevallig dat ik m´n hand in jas/broekzak stop en er weer uithaal dan valt het kwartje van "rennen want er valt wat te snoepen" :lol: :lol:
lekker er mee doorgaan als jullie het allebei leuk vinden
en ons er over vertellen natuurlijk en misschien dat er ook eens een foto gemaakt wordt
Luna & Kissy hebben geen cursus gedaan, we woonden toen in Spanje en er was geen vereniging in de buurt
haha van die konijnen keutels weet ik alles van, zijn mijn meiden gek op :mrgreen:
kan dan roepen wat ik wil ppffttt bananen in de oren,
maar zien ze toevallig dat ik m´n hand in jas/broekzak stop en er weer uithaal dan valt het kwartje van "rennen want er valt wat te snoepen" :lol: :lol:

Ja, herkenbaar, maar als ik dan BALLIE roep kont hij aan gesjeesd, want zijn balletje is alles. Is zo,n hard gevlochten touw balletjee, ideaal. Past precies in dat kleine bekkie.
Hier hebben ze liever pluche speelgoed,balletje buiten doen ze niets mee,jammer
Bedoel je zo'n balletje,doen ze hier niets mee

Bedoel je zo'n balletje,doen ze hier niets mee

Ja, daar lijkt het wel op, heel stevig is het. Heb er ook eentje van een fleece vlecht die ik tot een balletje heb geknoopt, is ook een geliegd ding.
Wat is dit ontzettend leuk Ientje wat je doet met Diki. Ik vind het knap van jullie allebei. Weet hoe vermoeiend het kan zijn voor je, petje af dat je dan toch op zo`n manier bezig bent met je hondje.Dus die aandachtsoefeningen gaan hartstikke goed met zo`n balletje. "Blijf" oefeningen zijn hier ook moeilijk. Ik ben wel nooit naar cursus geweest, maar heb Karel wel "af "geleerd en "zit" en "knie" en dat gaat prima, maar "los" voor een speeltje om te gooien heeft echt een hele tijd geduurd. Maar "blijf "is een heel ander verhaal, de aandacht vast weten te houden. Net als de Lhasa dwalen ze gauw af met hun gedachten denk ik, als ik het zo mag omschrijven.
En ja tegen onweerstaanbare konijnenkeutels is natuurlijk niets tegen te doen.
Heel leuk dat je dit verteld en we jullie kunnen volgen zo! Er staat inderdaad veel beschreven dat de Lhasa net als bij de Tzu overigens, eigenwijs en koppig zijn. En ik vind het nou zou fijn dat jij zegt dat je het niet koppig wilt noemen, het is inderdaad meer een middenweg zoeken, of evenwicht ja op een wat andere manier als bij andere honden.
Wat is een rondje met achterpootjes? hoe gaat dat.....
Lise hier op het forum heeft ook gehoorzaamheid gedaan geloof ik, pre obedience weet ik niet of ze dat deed.
En ja tegen onweerstaanbare konijnenkeutels is natuurlijk niets tegen te doen.
Wat is een rondje met achterpootjes? hoe gaat dat.....
Lise hier op het forum heeft ook gehoorzaamheid gedaan geloof ik, pre obedience weet ik niet of ze dat deed.

Krukje, voorpootjes er op zetten, laag krukje natuurlijk. En dan moet de hond voor je staan, koekje doe je iets opzij voor het neusje, kopje draait mee en en de achterpootjes verzetten zich zodat de hond altijd voor je staat, zo kan je dus een rondje om het krukje lopen terwijl de hond de voorpootjes op het krukje houdt en de achterpootjes opzij leert zetten. Op die manier leert een hond dat achterpootjes meer kunnen dan alleen meerennen met de voorkant, zal ik maar zeggen. Goede gymnastiek oefening.
Diki heeft vanaf de eerste week het balletje, flostouwtje of speeltje teruggebracht en in mijn hand gelegd. Hij is vast eerder hond geweest. Ging ook vanaf dag 1 in de goot de behoefte doen. Heb ik hem niet geleerd. Heel apart, wel fijn.
Ja Jo Anne, ik ben ook moe, Diki gelukkig ook, maar het is zo leuk om te doen, dat ik de rest vd dag aan bankhangen doe en verder niets :grin: :grin:
Net nog een mini rondje gelopen. Morgen rustdag.
Net nog een mini rondje gelopen. Morgen rustdag.
-
Lise
Yep, ik heb met alle drie mijn honden gehoorzaamheid gedaan t/m VEG (Voortgezette Elementaire Gehoorzaamheid).
Vooral VEG is pittig, daar hebben ze alle drie twee keer over gedaan, voordat we het welbegeerde papiertje hadden om door te stromen naar behendigheid. Met Max en Twister ben ik gestopt met behendigheid, maar Pepper en ik gaan half september weer aan de bak.
Leuk Lise dat je met Pepper behendigheid gaat doenLise schreef: ↑01 sep 2019, 23:25Yep, ik heb met alle drie mijn honden gehoorzaamheid gedaan t/m VEG (Voortgezette Elementaire Gehoorzaamheid).
Vooral VEG is pittig, daar hebben ze alle drie twee keer over gedaan, voordat we het welbegeerde papiertje hadden om door te stromen naar behendigheid. Met Max en Twister ben ik gestopt met behendigheid, maar Pepper en ik gaan half september weer aan de bak.
succes en veel plezier met de lessen

Super leuk
Wat leuk dat actief bezig zijn met de hond. Mijn honden zijn hiervoor niet zo geschikt en ik ook niet, het bukken gaat niet meer zo makkelijk en Lotus is maar klein. Maar in huis op zijn tijd een spelletje kunnen ze wel waarderen.
-
Lise
Heb je deze al eens gedaan: touwtje met wegwerpbekers tussen twee stoelen doen. Bekers vullen met brokjes of iets dergelijks. Ze moeten dan tegen de bekers tikken om het lekkers er uit te krijgen. Hier vinden ze het super.
ja echt leuk, doet Luna ook graag
koek uhhh visjes happen ook

Wat een goed idee, dank je wel, ga ik zeker uit proberen.
Lise, je gaat met Pepper dus weer behendigheid doenLise schreef: ↑01 sep 2019, 23:25Yep, ik heb met alle drie mijn honden gehoorzaamheid gedaan t/m VEG (Voortgezette Elementaire Gehoorzaamheid).

Behendigheid is leuk, helaas kan ik niet hardlopen. Zou graag hoopers gaan doen, maar dat wordt hier in de buurt niet gegeven.
Morgen les drie. We gaan met apport beginnen, ben benieuwd.
Morgen les drie. We gaan met apport beginnen, ben benieuwd.
succes morgen
laat je weten hoe het gegaan is
wat is hoopers ?

Het ging best goed, maar ik heb te veel extra bewegingen en commando,s nodig zucht. Diki heeft lol dat is het belangrijkst.
Heeft 1 van jullie je hond netjes leren apporteren? Dat is de 1e uitdaging voor ons deze cursus. Zo,n plastic blokje is helemaal niet lekker vindt Diki. Ga het omwikkelen met katoen.
Nog steeds alleen leuke oefeningetjes en niet volgen, dat volgen wordt ook nog een dingetje denk ik.
Maar tevredeen over vanmorgen en een heel rustig hondje vanmiddag.
Na 3 lessen mag je kiezen o het iets is voor je hond. Gevraagd aan de juf of het goed is verder te gaan want ja een lhasa is geen herder. Maar kreeg positief te horen dat we zeker niet onder doen voor de anderen.
Heeft 1 van jullie je hond netjes leren apporteren? Dat is de 1e uitdaging voor ons deze cursus. Zo,n plastic blokje is helemaal niet lekker vindt Diki. Ga het omwikkelen met katoen.
Nog steeds alleen leuke oefeningetjes en niet volgen, dat volgen wordt ook nog een dingetje denk ik.
Maar tevredeen over vanmorgen en een heel rustig hondje vanmiddag.
Na 3 lessen mag je kiezen o het iets is voor je hond. Gevraagd aan de juf of het goed is verder te gaan want ja een lhasa is geen herder. Maar kreeg positief te horen dat we zeker niet onder doen voor de anderen.