Ik heb een shih tzu pup Olaf van 10 weken oud. Het is mijn eerste hondje. Ik heb mij veel ingelezen van te voren maar nu Olaf thuis is vind ik het soms veel moeilijker als gedacht.
Olaf is heel lief slaapt t liefste bij je op je voeten maar heeft vaak zn kuren haha...
Olaf bijt enorm hard in mn voet en enkels en laat echt niet los. Hard AUW roepen of een ander speeltje aanbieden helpt helemaal niks. Ik snap dat pups bijten en dat kan met spelen ook welleens gebeuren dat snap ik best. Maar Olaf gromt er erg bij en "valt" dan een soort van aan en bijt hard in mn voeten en laat echt niet los. Hij springt er soms ook bij en hapt en gromt erbij en dan ben ik soms best een beetje bang van m.
Zelfs vanmorgen dan mag hij uit zijn ren (daar slaapt hij 's nachts in zn mandje) en gaan we meteen naar de tuin toe om te plassen. Bijt hij onderweg al enorm hard in mn voeten.
En dit gaat zo de hele dag door. Is dit normaal gedrag? En hoe krijg ik hem nou afgeleerd dat aanvallend bijten in mn voeten nou echt niet mag? Hopelijk heeft iemand raad voor mij.
Lieve groetjes