Bijtende pup

Heb je een nieuwe pup of is je hond veranderd in een oude brompot? Praat hier over gedrag en opvoeding.
Plaats reactie
Danielle&Olaf

Bijtende pup

Bericht door Danielle&Olaf » 12 jul 2021, 16:55

Hoi hoi!
Ik heb een shih tzu pup Olaf van 10 weken oud. Het is mijn eerste hondje. Ik heb mij veel ingelezen van te voren maar nu Olaf thuis is vind ik het soms veel moeilijker als gedacht.

Olaf is heel lief slaapt t liefste bij je op je voeten maar heeft vaak zn kuren haha...

Olaf bijt enorm hard in mn voet en enkels en laat echt niet los. Hard AUW roepen of een ander speeltje aanbieden helpt helemaal niks. Ik snap dat pups bijten en dat kan met spelen ook welleens gebeuren dat snap ik best. Maar Olaf gromt er erg bij en "valt" dan een soort van aan en bijt hard in mn voeten en laat echt niet los. Hij springt er soms ook bij en hapt en gromt erbij en dan ben ik soms best een beetje bang van m.
Zelfs vanmorgen dan mag hij uit zijn ren (daar slaapt hij 's nachts in zn mandje) en gaan we meteen naar de tuin toe om te plassen. Bijt hij onderweg al enorm hard in mn voeten.
En dit gaat zo de hele dag door. Is dit normaal gedrag? En hoe krijg ik hem nou afgeleerd dat aanvallend bijten in mn voeten nou echt niet mag? Hopelijk heeft iemand raad voor mij.
Lieve groetjes🐶

Corrie

Re: Bijtende pup

Bericht door Corrie » 12 jul 2021, 19:23

Oeps dat is niet fijn, puppy tandjes zijn zo scherp :cry:
Geen idee waarom hij dat doet,ik ken het van Luna alleen in m' handen en dat ging vanzelf over
Als ze het deed pakte ik haar even boven op haar koppie beet zodat ze me aan moest kijken en dan met een bepaalde blik aankijken en met harde stem foei zeggen en ja dat moest regelmatig en idd met speeltje afleiden
Meestal verdwijnt dat bijt gedrag nadat ze gewisseld hebben
Verder moet je niet bang zijn hoor, jij bent de baas en dat moet hij leren/ weten/ aanvoelen :woefwoef
Hoop voor je dat hij dit gedrag gauw afleerd en geniet van Olaf,ze zijn zo gauw puppy af
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 12 jul 2021, 22:10

Loop je op blote voeten? Al deur die ik had waren gek op blote voeten.
En oh dat doet pijn.
Wat Corrie zegt, je mag best laten weten dat je dit niet leuk vindt, dat doet ma hond oom in het best!
Maar als advies, doe schoenen of pantoffels aan.

Begint je hond bij een spelletje te bijten, zeg dan duidelijk, nee! Klaar en stop met spelen en loop weg bij je pupje..
Loopt hij mee en bijt dan alsnog in je been of voet, Even streng aankijken en nee zeggen.

Bij bijten kan je ook zeggen, nee! En dan een speeltje of kluifje geven en zeggen, dit is voor Olaf, vervolgens ook dan even de hond negeren en weglopen.

En ja, het hoort erbij.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 13 jul 2021, 10:03

Danielle&Olaf schreef:
12 jul 2021, 16:55
Hoi hoi!
Ik heb een shih tzu pup Olaf van 10 weken oud. Het is mijn eerste hondje. Ik heb mij veel ingelezen van te voren maar nu Olaf thuis is vind ik het soms veel moeilijker als gedacht.

Olaf is heel lief slaapt t liefste bij je op je voeten maar heeft vaak zn kuren haha...

Olaf bijt enorm hard in mn voet en enkels en laat echt niet los. Hard AUW roepen of een ander speeltje aanbieden helpt helemaal niks. Ik snap dat pups bijten en dat kan met spelen ook welleens gebeuren dat snap ik best. Maar Olaf gromt er erg bij en "valt" dan een soort van aan en bijt hard in mn voeten en laat echt niet los. Hij springt er soms ook bij en hapt en gromt erbij en dan ben ik soms best een beetje bang van m.
Zelfs vanmorgen dan mag hij uit zijn ren (daar slaapt hij 's nachts in zn mandje) en gaan we meteen naar de tuin toe om te plassen. Bijt hij onderweg al enorm hard in mn voeten.
En dit gaat zo de hele dag door. Is dit normaal gedrag? En hoe krijg ik hem nou afgeleerd dat aanvallend bijten in mn voeten nou echt niet mag? Hopelijk heeft iemand raad voor mij.
Lieve groetjes🐶
Olaf is een pup en jammer voor de mens maar het is normaal gedrag als je pup bent. Olaf heeft energie is uitgeslapen als je s`morgens bij de bench komt. Die denkt jippiieeeee spelen daar is mijn medehond die rechtop loopt ik moet zorgen dat die bij mij blijft en met me mee speelt.

Grommen is een speels grommen uitdagen en ook dat springen hele gezonde pup, wat Corrie zegt niet bang zijn. Het is zeker geen aanvallend bijten, het is nog maar een baby alleen vind iedereen dat schattig want die hebben niet van die scherpe tandjes :mrgreen: maar die moeten alles ook ontdekken via de mond in dit geval via de bek. Hij is nog maar 10 weken op de wereld Olaf weet nog niets, mist zijn moeder en heeft nu een nieuwe. :dogpet

Het is natuurlijk hartstikke pijnlijk en kan er ook angstig uit zien maar het komt goed! Ik heb wel wat tips die je kunt proberen dus het begint s`morgens bij de bench.....

Je zegt hard auw roepen helpt niet en een speeltje aanbieden helpt ook niet doe je dit tegelijk au roepen en speeltje aanbieden?
Afbeelding

Danielle&Olaf

Bericht door Danielle&Olaf » 13 jul 2021, 14:03

Dank voor jullie reacties!

Jo-Anne:
Eerst AUW en zachtjes of niet doen. En als t dan niet stopt probeer ik snel ergens iets te pakken om in zn mond te doen. Maar dat is dan maar heel even interessant. Weglopen gaat ook niet echt want dan hangt ie alweer in mijn enkels of voet.

Maar nu ik er zo over nadenk zal idd opletten of ik dat niet tegelijkertijd doe want dat moedigd dan misschien ook weer aan als ik er zo over na denk..

Truus

Bericht door Truus » 13 jul 2021, 16:10

Danielle even vooraf,heeft ook veel last gehad met Luca hij was ook een bijtende pup hij deed het handen en voeten
Heeft er veel achter heen gezeten en komt allemaal goed je moet wel geduld hebben.
Nu doe die het niet meer.

Dus wat je moet doen als die bijt weg lopen en zeggen klaar en wat de andere zeggen probeer het maar.
En Olaf heeft heel veel aandacht nodig vergeet dat niet hoor en je veel met Olaf :love spelen,leuke naam zeg
Komt echt goed
Je heeft al veel tips gehad

Het is heel vervelend voor je maar jij ben de baas dat moet je laten merken.
Gr Luca en Truus
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 14 jul 2021, 09:08

Danielle&Olaf schreef:
13 jul 2021, 14:03
Dank voor jullie reacties!

Jo-Anne:
Eerst AUW en zachtjes of niet doen. En als t dan niet stopt probeer ik snel ergens iets te pakken om in zn mond te doen. Maar dat is dan maar heel even interessant. Weglopen gaat ook niet echt want dan hangt ie alweer in mijn enkels of voet.

Maar nu ik er zo over nadenk zal idd opletten of ik dat niet tegelijkertijd doe want dat moedigd dan misschien ook weer aan als ik er zo over na denk..
Heerlijk leuk piepballetje aanschaffen maar niet in zijn mond doen. En snoepje aanschaffen wat hij heel erg lekker vind. Is hij weer aan het hoeden want dat is wat ze eigenlijk doen hihihihi je kan Olaf zo bij de schaapjes zetten :woefwoef ga je echt stil blijven staan rechtop wel te verstaan en niets zeggen. Armen over elkaar doen en hem niet aan kijken kijk maar lekker even in het rond. Laat hij even los zeg je direct goedzo Olaf en geef je hem een echt onweerstaanbaar lekker snoepje of....
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 15 jul 2021, 14:17

Hoe zal Olaf gedragen hoor er niks meer over
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 15 jul 2021, 19:37

Truus schreef:
15 jul 2021, 14:17
Ja Truus kunnen we nu alleen nog maar naar raden :geenidee Niet leuk maar zo gaat het je zou haast de moeite niet meer nemen om er iets over te zeggen. :dogwalk
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 15 jul 2021, 20:12

ik denk dat er toch wat meer tijd voor nodig is voordat pup Olaf :woefwoef z´n vrouwtje niet meer in de voeten wil bijten
dus geduldig wachten we op positief nieuws :dogpet
Afbeelding

Danielle&Olaf

Bericht door Danielle&Olaf » 15 jul 2021, 21:38

Bedankt voor jullie tips. Nou excuses hoor ik moet ook gewoon werken... kan niet meteen reageren altijd.

Situatie is hetzelfde. Stilstaan en niks doen heeft geen zin want hij laat echt niet los en ik verga ondertussen van de pijn.. :cry:
We zijn gister voor het eerst bij puppycursus geweest hopelijk gaat dat nog wat uithalen.

Corrie

Bericht door Corrie » 16 jul 2021, 09:05

Goed idee puppy cursus :woefwoef voor jouzelf en Olaf , hoop dat ze je daar een goede tip kunnen geven
Misschien een idee om de komende tijd schoenen of pantoffels aan te houden in huis :geenidee
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 16 jul 2021, 11:23

Jo-Anne schreef:
15 jul 2021, 19:37
Truus schreef:
Ja Truus kunnen we nu alleen nog maar naar raden :geenidee Niet leuk maar zo gaat het je zou haast de moeite niet meer nemen om er iets over te zeggen. :dogwalk
Ik snap jullie reactie wel, maar het is nu eenmaal zo dat er ook gewerkt moet worden en na het werk wachten er ook nog andere klussen. Niet iedereen kan of wil direct reageren. Ik merk het ook aan mezelf, na een dag achter de laptop heb ik echt wel genoeg van mijn beeldscherm. Ik wil dit toch even kwijt.

BTW ik heb nu zes weken vakantie, dus zal meer plaatsen en reageren.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 16 jul 2021, 11:46

Lise schreef:
16 jul 2021, 11:23
Jo-Anne schreef:
15 jul 2021, 19:37
Truus schreef:
Ik snap jullie reactie wel, maar het is nu eenmaal zo dat er ook gewerkt moet worden en na het werk wachten er ook nog andere klussen. Niet iedereen kan of wil direct reageren. Ik merk het ook aan mezelf, na een dag achter de laptop heb ik echt wel genoeg van mijn beeldscherm. Ik wil dit toch even kwijt.

BTW ik heb nu zes weken vakantie, dus zal meer plaatsen en reageren.
Nou ik dwing niemand hoor als je geen zin hebt dan niet :geenidee ook best. Vrijheid blijheid. Als je dat zo voelt je hebt het te druk in dit geval, dan niet ook goed.
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 16 jul 2021, 13:46

@Jo-Anne, wat een rare reactie.

Stel je even voor: je woont alleen, werkt 40 uur per week en hebt een pup, zoals Danielle. Pups vragen veel tijd en behalve de pup die veel aandacht vraagt, is er werk, zijn er boodschappen te doen, huishoudelijke klussen, sociale afspraken etc.

Nogmaals ik vind je reaktie kort door de bocht en zeker als moderator niet kunnen.

Lise

Bericht door Lise » 16 jul 2021, 13:55

Danielle&Olaf schreef:
15 jul 2021, 21:38
Bedankt voor jullie tips. Nou excuses hoor ik moet ook gewoon werken... kan niet meteen reageren altijd.

Situatie is hetzelfde. Stilstaan en niks doen heeft geen zin want hij laat echt niet los en ik verga ondertussen van de pijn.. :cry:
We zijn gister voor het eerst bij puppycursus geweest hopelijk gaat dat nog wat uithalen.
Goed dat jullie naar de puppycursus gaan. Ik vrees dat het in je voeten happen, nog wel even zal duren. Mijn jongste hond (inmiddels vijf jaar) kreeg ik ook in juli en dus liep ik ook op slippers en "blootvoets". Die melktanden zijn zo scherp. Het pup happen naar mijn voeten heb ik er niet uitgekregen. Het hielp een beetje als ik keihard au riep en flink dramatisch ging doen.

Geloof me Danielle, bijt even door het gehap heen :) over een paar maanden is dit echt over.

Rikketik
Founder

Bericht door Rikketik » 17 jul 2021, 22:20

Danielle&Olaf schreef:
12 jul 2021, 16:55
Hoi hoi!

Olaf bijt enorm hard in mn voet en enkels en laat echt niet los. Hard AUW roepen of een ander speeltje aanbieden helpt helemaal niks.
Gewoon terug bijten en goed hard ook. Zal hem leren :lol

Plaats reactie