Hoi hoi,
Toch even een vraagje..Molly is inmiddels 5 maanden en eigenlijk gaat alles naar mijn idee heel goed,Nu hebben we 2 keer meegedaan aan een zogenaamd kleine hondjes training(meer spelen en ravotten) Molly interesseert zich niet zo in andere hondjes alleen maar druk met snuffelen en nu kreeg ik daar opmerkingen over die me toch even wankel maken, Ik laat Molly eigenlijk elke uitlaatronde snuffelen..Op straat loopt ze met me mee maar zodra we bij het hoge gras komen wil ze snuffelen dit duurt wel even ik laat haar hierin vrij ik heb alle tijd en ik vind het oke,tevens duurt het bij haar even voordat ze de grote boodschap doet lijkt wel alsof ze beschutting zoekt,heb hier eigenlijk nooit een probleem van gemaakt,nu noemen mensen het op cursus obsessief snuffelen en moet ik dat afbreken? Dmv afleiden door snoepjes? En is het slecht dat Molly weinig interesse heeft in andere hondjes? Komt dat door het snuffen? Ik had juist het idee dat Molly gewoon haar eigen maatjes kiest ene hondje vind ze leuk en laat het snuffen en bij een ander loopt ze weg om haar eigen ding te doen,bij het uitlaten heeft ze echt wel interesse voor andere hondjes en ze vind ook alles prima,maar snuffelen is leuker blijkbaar. Doe ik het nu fout?
Snuffelen en snuffelen
Re: Snuffelen en snuffelen
hoi
ik ben geen deskundige
maar volgens mij is snuffelen heel normaal
wij herkennen onze medemens aan gezicht en honden door de reuk
tijdens losloop wandeling snuffelen Luna &Kissy heel wat af, soms gaan ze ineens een stukje terug of naar links of rechts,
veronderstel dat ze wat missen :lol:
heb medelijden met de honden die meegetrokken worden door de baasjes, vlug vlug ff plassen en dan naar huis
snap wel dat ze op cursus het leuker vinden dat de hondjes met elkaar spelen
maar dat kan je niet dwingen
vind het jammer dat die van mij buiten niet met andere honden spelen, ze hebben dat de eerste 5 jaar van hun leven niet meegemaakt,
woonden in Spanje en kwamen daar weinig honden tegen.
met de buurhondjes was het dikkemik, die zagen ze ook iedere dag.
ik zou zeggen doe waar je je zelf en Molly goed bij voel
ik ben geen deskundige
maar volgens mij is snuffelen heel normaal
wij herkennen onze medemens aan gezicht en honden door de reuk
tijdens losloop wandeling snuffelen Luna &Kissy heel wat af, soms gaan ze ineens een stukje terug of naar links of rechts,
veronderstel dat ze wat missen :lol:
heb medelijden met de honden die meegetrokken worden door de baasjes, vlug vlug ff plassen en dan naar huis
snap wel dat ze op cursus het leuker vinden dat de hondjes met elkaar spelen
vind het jammer dat die van mij buiten niet met andere honden spelen, ze hebben dat de eerste 5 jaar van hun leven niet meegemaakt,
woonden in Spanje en kwamen daar weinig honden tegen.
met de buurhondjes was het dikkemik, die zagen ze ook iedere dag.
ik zou zeggen doe waar je je zelf en Molly goed bij voel

die van ons snuffelen ook heel veel, vooral aan zee.
daar is een speciaal pad richting strand waar iedereen met hun hond loopt.
Zyna en Luna snuffelen elke meter, sterker nog luna moet op elke mols hoop plassen die ze tegen komt.
ik vraag mij soms af of hun blaasjes geen vacuüm trekken, zoveel plas hebben ze niet eens :lol: :lol: :lol:
en wat betreft de grote boodschap, het is hier heel verschillend.
luna loopt en hup daar komt het, terwijl Zyna een hele poos moet snuffelen, draaien, en weer terug ow toch liever daar etc.
ik denk dat het allemaal erbij hoort, we kunnen alles wel een naam geven.
zolang ze hun behoeftes gewoon doen denk ik dat er weinig aan de hand is.
daar is een speciaal pad richting strand waar iedereen met hun hond loopt.
Zyna en Luna snuffelen elke meter, sterker nog luna moet op elke mols hoop plassen die ze tegen komt.
ik vraag mij soms af of hun blaasjes geen vacuüm trekken, zoveel plas hebben ze niet eens :lol: :lol: :lol:
en wat betreft de grote boodschap, het is hier heel verschillend.
luna loopt en hup daar komt het, terwijl Zyna een hele poos moet snuffelen, draaien, en weer terug ow toch liever daar etc.
ik denk dat het allemaal erbij hoort, we kunnen alles wel een naam geven.
zolang ze hun behoeftes gewoon doen denk ik dat er weinig aan de hand is.

Balou en Lotus snuffelen ook veel, snuffelen schijnt belangrijk voor honden te zijn zo verkennen ze hun wereld. Ik laat het snuffelen toe tot ik het genoeg vind, ze kunnen rustig een minuut of tien bij de zelfde grassprieten snuffelen.
- Mollyranomi
Dank je!
Ik ga gewoon door zoals we het nu doen :P Molly blij ik blij haha.
De rondjes die wij standaard doen is 5 minuutjes lopen wij doen er gewoon een half uur over :lol: Ik vind het wel lekker heb ik zelf ook even mn hoofd leeg.
S’avonds mag ze altijd los en dan gaat ze voluit! dan is het weinig snuffelen maar meer even heel gek doen
En tja op cursus krijg wel veel meningen en dat is prima,Molly doet nu eenmaal wat ze zelf wil,kan haar inderdaad niet forceren,ben stiekum ook gewoon trots hoe ze het doet ons eigenwijsje.
Ik ga gewoon door zoals we het nu doen :P Molly blij ik blij haha.
De rondjes die wij standaard doen is 5 minuutjes lopen wij doen er gewoon een half uur over :lol: Ik vind het wel lekker heb ik zelf ook even mn hoofd leeg.
S’avonds mag ze altijd los en dan gaat ze voluit! dan is het weinig snuffelen maar meer even heel gek doen
En tja op cursus krijg wel veel meningen en dat is prima,Molly doet nu eenmaal wat ze zelf wil,kan haar inderdaad niet forceren,ben stiekum ook gewoon trots hoe ze het doet ons eigenwijsje.