Hoopers.

Heb je een nieuwe pup of is je hond veranderd in een oude brompot? Praat hier over gedrag en opvoeding.
Plaats reactie
Ientje

Hoopers.

Bericht door Ientje » 11 sep 2021, 16:12

Vroeger lang geleden deed ik met mijn vastgotaspets hoopers. Heerlijk, ontspannend, nivo o,o maar lol hadden we.

Ik had Diki vorig jaar opgegeven voor een cursus bij de k c zeist. Helaas de eerste les begin maart en gelijk brak corona uit, dus dit is niet doorgegaan. En we zijn ook niet meer naar cursus gegaan, best jammer maar het is niet anders.
Ik moet nu eenmaal met bus en tram en die komen uit Utrecht en in Utrecht zijn veel besmettingen, ik durf het niet aan.

Maar nu heb ik vandaag 5 hoops gekregen, soort aluminium standaard met een pvc buis boogje er op. Jawel, netjes thuis afgeleverd..
Diki kan ik sturen om bomen en tafels en stoelen en ze vindt dat prachtig. Dus ik dacht dit vindt ze vast leuk.

Vanmiddag, 1e sessie in de tuin, 1 hoop neergezet, je moet klein beginnen toch?
. Waaat wat is dat voor vreselijk griezelig ding? Een poortje? Ik wil naar binnen, help!!! :cry:
Oké, dus geen succes, handvol brokjes , Diki los in de tuin, veilig ver weg in de border, ik ben bij dat vreselijke enge ding gaan zitten op de grond, brokjes een meter er vanaf. Nu zijn die brokjes heerlijk, en Diki een vreetzakje, dus die waren zo op. Iets dichterbij, yes, hap en op. Eentje onder de boog, hmmmm dat was eng. Maar ja, toch maar opgegeten.
Heeee ik leef nog....... :goedzo
Met mijn hand door de hoop heen en ja hoor ze liep er achter aan, knappe hond, klaar.

Paar uur later, tweede sessie.
Kom de tuin in.
Oh ja, dat gekke ding, mmm staat er nog, nou ja ik heb er geen last van. Ze loop er gewoon onderdoor. En nog eens,
Ohh dit wordt leuk, rent er onder door, knalt het hele ding bijna omver. Oke dat was het dus.
Vervolgens een bloempot een paar meter verder achter de hoop gezet. Ik hou van opschieten, jullie weten het vast wel.
Eerst rondje om de bloempot.
Yesse dat kan Ik toch.
Vervolgens door de hoop en om de bloempot, gelukt.
Maar als je nu denkt dat ze alles doet.
Vanaf de ene kant,
ja dat snap ik nu wel.
Waaat nu vanaf de andere kant, bekijk het even, eerst heel veel brokjes, goed zo vrouwtje, dat lijkt er op. .....

Morgen derde sessie, wie voedt wie nu op?
Fotoos komen ook, ooit. Denk ik.

Corrie

Re: Hoopers.

Bericht door Corrie » 11 sep 2021, 19:25

ohhh Ientje jij kan wel een boek schrijven over je belevenissen met Diki :love
echt ik lig in een deuk, zie het echt voor me , van wie heb heb je de hoops gekregen, fijn hoor een tuin dan heb je de ruimte om zoiets te oefenen
Diki denkt ook" voor wat hoort wat" lekker snoepjes :gniffel
ben benieuwd naar de :Foto lukt vast wel een keer
Afbeelding

Ientje

Re: Hoopers.

Bericht door Ientje » 11 sep 2021, 19:41

Vriendin van mij traint hoopers, wedstrijdnivo, dat hoeft van mij noet, ik ben meer voor de ontspanning :)
Zij kent weer iemand en die maakt ze, en zo kon ik ze aanschaffen,

Hihi, je had toch even binnen moeten komen Corrie vorige week, tuin is helemaal niet zo groot maar om te beginnen kan het zeker. En ach Diki is maar klein die kan op een vierkante meter best goed uit de voetjes.

Plaats reactie