Cooper

Heb je een nieuwe pup of is je hond veranderd in een oude brompot? Praat hier over gedrag en opvoeding.
Plaats reactie
Lise

Cooper

Bericht door Lise » 13 feb 2024, 18:05

Tot 9 maanden luisterde Cooper perfect en was het voorbeeld op de hondenschool. Hij is nu inmiddels 21 maanden en luistert al een jaar nauwelijks tot niet. Tot 9 maanden liep hij los in het park, maar die tijd is voorbij. Als ik hem nu loslaat peert hij hem en komt niet terug. Omdat het park uitgangen heeft die aan wegen grenzen, durf ik hem hier niet meer los te laten. In de polder gaat hij wel los en als hij niet komt als ik hem roep, draai ik me om en loop ik weg. Meneer kiest dan eieren voor zijn geld en besluit dan toch maar te komen.

Tijdens behendigheid luistert hij ook niet meer. Neemt de toestellen wel, maar blijft niet bij me en doet regelmatig een race op het veld.
Kortom, waar is mijn gehoorzame pup. Hij doet het verder goed hoor, gaat prima met andere honden, maar zo af en toe kan ik hem achter het behang plakken :roll :roll

Corrie

Re: Cooper

Bericht door Corrie » 14 feb 2024, 09:13

achter het behang plakken :lol kan ik me in dit geval wel voorstellen
zou Cooper nog steeds aan het puberen zijn ?
wel jammer dat het tijdens behendigheid ook gebeurt, zo zie je maar weer dat al je mannetjes een eigen /ander karakter hebben
niet komen als ik ze roep hebben de dames hier ook wel is last van, loop dan gewoon door en oeps zien ze me niet meer dan komen ze als een speer :run
alleen waar ze geen gevaar lopen hoor en ik hou ze wel in de gaten
komt vast wel goed met Cooper, hij moet z´n wilde haren nog kwijt :woefwoef
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 14 feb 2024, 13:27

Wat is er gebeurd met Copper niet luisteren nu
Kom goed hoor Lise met Copper :loveheart
Bij Luca is het net die luisteren tot die jong was niet, nu is die 4 jaar nu doe het goed als de beste het luisteren.
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 14 feb 2024, 15:48

Lise schreef:
13 feb 2024, 18:05
Tot 9 maanden luisterde Cooper perfect en was het voorbeeld op de hondenschool. Hij is nu inmiddels 21 maanden en luistert al een jaar nauwelijks tot niet. Tot 9 maanden liep hij los in het park, maar die tijd is voorbij. Als ik hem nu loslaat peert hij hem en komt niet terug. Omdat het park uitgangen heeft die aan wegen grenzen, durf ik hem hier niet meer los te laten. In de polder gaat hij wel los en als hij niet komt als ik hem roep, draai ik me om en loop ik weg. Meneer kiest dan eieren voor zijn geld en besluit dan toch maar te komen.

Tijdens behendigheid luistert hij ook niet meer. Neemt de toestellen wel, maar blijft niet bij me en doet regelmatig een race op het veld.
Kortom, waar is mijn gehoorzame pup. Hij doet het verder goed hoor, gaat prima met andere honden, maar zo af en toe kan ik hem achter het behang plakken :roll :roll
Goed hè weglopen in de polder want denkt Coopie heyyyy gaat toch maar mee :zonkiss :woefwoef

Ik vind het wel leuk zit een beetje pit in. Overigens kan het wel, weet jezelf ook wel denk ik nogmaals een soort puber gedrag vertonen :run
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 15 feb 2024, 07:01

Raar, enige reden die ik kan bedenken is puberen, maar hij is al bijna 2.
Boyke had dat met puberen, maar na een tijdje luisterde ze gewoon weer. Dacht alle cursussen voor niks gedaan.
Lastig is het wel.

Plaats reactie