Vanaf dag 2 dat we haar hadden heb ik haar losgelaten, een krummel van 2 kg, twee pakken suiker zeg maar, en ze looptdus nu in het park of elders waar het kan altijd los. Ook met buurman. En ze luistert gewoon goed.
Mijn vorige honden liepen ook in de wijk los, bleven netjes op de stoep. Dit heb ik Diki nooit bewust aangeleerd dat zit op de stoeprand, want ik dacht die gaat toch niet los.
Vanmorgen in het parkje viel het mij op dat ze keurig wachtte bij de oversteek vh fietspad uit zichzelf, zelf. Natuurlijk zeg ik daar vaak wachten! En dan blijft ze staan, echter vanmorgen liep ik nog te slaapwandelen , richting fietspad. Diki was een eind naar rechts gelopen. Kijk ik waar ze is, keurig voor het fietspad aan het wachten, kanjer.
De laatste weken ook een aantal keer (heerlijk rustig was het met de lock down)mover een rustige woonwijkweg los laten lopen. Ook hier, aan de kant, en ze gaat aan de kant lopen.
Apart dat je opeens na een paar jaar ziet hoe je hondje nog steeeds leert en vooruitgaat.
Maar ik moet wel zeggen er moet niet per ongeluk een kat langs komen
Enne apport is nog steeds niet veel verder gekomen, dus nog genoeg om aan te werken,