Nog steeds veranderingej en vooruitgang

Heb je een nieuwe pup of is je hond veranderd in een oude brompot? Praat hier over gedrag en opvoeding.
Plaats reactie
Ientje

Nog steeds veranderingej en vooruitgang

Bericht door Ientje » 28 jun 2020, 09:28

Diki is nu 2 jaar en 4 maanden, toen ik koos voor een lhasa las ik koppig, eigenwijs, dus ik dacht, zo een hond kan nooit los lopen.
Vanaf dag 2 dat we haar hadden heb ik haar losgelaten, een krummel van 2 kg, twee pakken suiker zeg maar, en ze looptdus nu in het park of elders waar het kan altijd los. Ook met buurman. En ze luistert gewoon goed.
Mijn vorige honden liepen ook in de wijk los, bleven netjes op de stoep. Dit heb ik Diki nooit bewust aangeleerd dat zit op de stoeprand, want ik dacht die gaat toch niet los.
Vanmorgen in het parkje viel het mij op dat ze keurig wachtte bij de oversteek vh fietspad uit zichzelf, zelf. Natuurlijk zeg ik daar vaak wachten! En dan blijft ze staan, echter vanmorgen liep ik nog te slaapwandelen , richting fietspad. Diki was een eind naar rechts gelopen. Kijk ik waar ze is, keurig voor het fietspad aan het wachten, kanjer.
De laatste weken ook een aantal keer (heerlijk rustig was het met de lock down)mover een rustige woonwijkweg los laten lopen. Ook hier, aan de kant, en ze gaat aan de kant lopen.
Apart dat je opeens na een paar jaar ziet hoe je hondje nog steeeds leert en vooruitgaat.
Maar ik moet wel zeggen er moet niet per ongeluk een kat langs komen :proest
Enne apport is nog steeds niet veel verder gekomen, dus nog genoeg om aan te werken,

Corrie

Re: Nog steeds veranderingej en vooruitgang

Bericht door Corrie » 28 jun 2020, 14:02

Knap hoor van Diki :super
Zo zie je maar hoe je je kan vergissen,dat wat er gezegd wordt over een ras niet altíjd klopt
L& K zo iets eigenlijk nooit geleerd :rooiebiet
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 29 jun 2020, 09:23

Fijn dat Diki wel los kan ondanks dat je er van uitging dat dit nooit zou kunnen. De chihuahua's van mijn buren lopen ook los en ontsnappen nog wel eens uit hun voortuin. Van de week lag er eentje heerlijk in mijn voortuin te slapen en mijn buren maar zoeken en roepen maar mooi dat de chi geen kik gaf. Ik ging vroeger met mijn dochter en de honden naar een mooi stukje natuur in de Eemshaven daar lieten we de honden lekker los rennen, inmiddels is het stukje natuur er niet meer en is er o.a. een datacentrum van Google voor in de plaats gekomen. Nu durf ik door traumatische ervaringen mijn honden niet meer los te laten maar ik denk ook niet dat ze dit missen, ik heb ze aan de flexi dus ze hebben wat bewegingsvrijheid.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 30 jun 2020, 18:04

Ik vind dit zo leuk om te horen over Diki, ze is zeker een kanjer :cheer
Hier sommige dingen ook nooit aangeleerd en toch doet hij dat, zit af wachten :zonkiss
Afbeelding

Plaats reactie