Staaroperatie.

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Marga.

Re: Staaroperatie.

Bericht door Marga. » 09 mei 2021, 08:21

Truus. Helaas zijn de stoelen toch niet gekomen, ze worden nu maandag bezorgd.

Marga.

Bericht door Marga. » 09 mei 2021, 08:22

Een fijne moederdag allen.
Ik ga een paar dagen niet achter de computer dus zal hier ook niet reageren. Mijn ogen zijn momenteel erg lichtgevoelig en het beeldscherm geeft veel licht. Ik heb in huis een zonnebril op en ook zijn de duo rolgordijnen dicht. Mijn eerder geopereerde oog is wat geïrriteerd, volgens de oogarts komt dit doordat mijn ogen door de operatie nog wat droger zijn dan normaal dus ik druppel mij suf. Voor de rest gaat het prima met mijn ogen, mijn donker grijze behang blijkt een heel andere kleur grijs dan ik dacht veel lichter. :surprised

Marga.

Bericht door Marga. » 14 mei 2021, 14:29

Ik ben vanmorgen voor de nacontrole van mijn geopereerde oog geweest. Wat ik al vermoede blijkt waar, mijn scherpte zicht met het laatst geopereerde oog is momenteel minder als voor de operatie. Ik moet nu vijf weken afwachten omdat mijn oog nog onrustig is en de wondjes opgezet waren, over vijf weken moet het oog genezen zijn en weet ik meer. Met mijn andere oog zag ik de dag na de operatie al beter dan verwacht, dan ga je er bij de tweede operatie vanuit dat het net zo gaat. Hopelijk trekt het nog bij.

Corrie

Bericht door Corrie » 14 mei 2021, 19:36

ohhh wat vreemd Marga, hoop dat het nog bijtrekt :blommetje
moet het anders nog een keer of kan dat niet :geenidee
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 15 mei 2021, 08:16

Corrie schreef:
14 mei 2021, 19:36
ohhh wat vreemd Marga, hoop dat het nog bijtrekt :blommetje
moet het anders nog een keer of kan dat niet :geenidee
Ik weet het eigenlijk niet, ik heb al gedacht als er maar geen verkeerde lens in is gezet. Ik wacht de vijf weken wel af en hoop dat het in die tijd bijtrekt.

Marga.

Bericht door Marga. » 19 jun 2021, 10:12

Ik ben gisteren weer naar de oogarts geweest. Mijn oog is nog steeds onrustig en zelfs opgezet, ik moet nu eerst weer drie weken antibiotica druppels druppelen. Ook heb ik nastaar (hier door zie ik wazig) waar nu nog niets aan kan worden gedaan omdat de operatie te kort geleden is maar mijn oog moet in de toekomst worden gelaserd. En dan heb ik nog meerdere cilinderafwijkingen waardoor ik schaduwen en dubbel zie, hopelijk kan dit worden opgelost met een bril. Dus nog even afwachten, ik weet al wel dat ik zeker een bril nodig heb dus ik ben al een beetje naar monturen aan het kijken.

Corrie

Bericht door Corrie » 19 jun 2021, 10:44

Vervelend dat het nog steeds niet goed gaat met je oog :cry: sterkte en hoop dat het helemaal in orde komt :blommetje
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 19 jun 2021, 13:45

Wat vervelend Marga. Hoop dat de druppel in ieder geval helpen bij de zwelling en irritatie. Nu al nastaar daar is toch heel snel?

Marga.

Bericht door Marga. » 19 jun 2021, 18:05

Corrie schreef:
19 jun 2021, 10:44
Vervelend dat het nog steeds niet goed gaat met je oog :cry: sterkte en hoop dat het helemaal in orde komt :blommetje
Dat hoop ik ook, het duurt al wel lang.

Marga.

Bericht door Marga. » 19 jun 2021, 18:09

Ientje schreef:
19 jun 2021, 13:45
Wat vervelend Marga. Hoop dat de druppel in ieder geval helpen bij de zwelling en irritatie. Nu al nastaar daar is toch heel snel?
Ik hoop ook dat de druppels helpen. Volgens mij is dat idd heel snel voor nastaar, ik heb mij er eigenlijk nog niet in verdiept.
Het is wel veel lappenmand en artsenbezoek de laatste tijd, hopelijk komt hier snel een eind aan.

Marga.

Bericht door Marga. » 14 jul 2021, 11:20

Het heeft lang geduurd maar mijn ogen zijn volgens de oogarts waar ik gisteren ben geweest genezen. Ik heb nu brilsterkte -1 en ben geen bril meer nodig, wel een leesbril en goede zonnebril omdat ik veel last van (zon)licht heb. Dit komt omdat de lens erg helder is en er dan te veel licht op de lens komt, dit schijnt regelmatig voor te komen na een staaroperatie. Of er in de toekomst iets aan de nastaar moet worden gedaan is afwachten als het niet erger word en ik er geen last van heb kan het misschien ook zo blijven. Een heel goed bericht dus, dit kan ik achter mij laten en ook heel fijn dat ik nu zonder bril kan ook al heb ik wel het gevoel dat mijn linker oog nog niet helemaal scherp ziet maar misschien hersteld dit de komende tijd nog verder.

Ientje

Bericht door Ientje » 14 jul 2021, 11:49

Fijn Marga, goede berichten! Houden zo.

Corrie

Bericht door Corrie » 14 jul 2021, 14:48

Heel goed bericht Marga :cheer het heeft ff geduurd, fijn hoor geen bril meer voor ver weg, tot nu toe heb ik ook alleen leesbril nodig
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 14 jul 2021, 16:45

Super :goedzo

Kelly

Bericht door Kelly » 14 jul 2021, 17:37

Super fijn :egyptian :dance
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 15 jul 2021, 10:32

Ik ben ook blij dat ik geen bril meer nodig heb alleen voelt mijn linker oog nog steeds niet goed maar misschien heeft die gewoon meer tijd nodig. Ik kan dan wel in de verte zien maar met mijn linker oog niet scherp, met mijn rechter oog zie ik wel scherp. Dit heb ik ook tegen de arts gezegd maar hij reageerde er verder niet op, het was ook niet mijn eigen arts ze zaten door ziekte met personeel tekorten. Ik kijk het een paar maanden aan en verbeterd het niet dan laat mijn ogen bij de opticien opnieuw meten.

Truus

Bericht door Truus » 15 jul 2021, 14:15

Goed bericht Marga super
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 20 jul 2021, 10:21

Ik heb gisteren contact met Hans Anders gehad, ik laat daar over een paar weken mijn ogen even meten.
Met mijn rechter oog ben ik zeer tevreden maar mijn linker oog is gewoon niet goed, ik zie in de verte met dit oog niet scherp en schaduwen en dit is van invloed op mijn hele zicht.

Corrie

Bericht door Corrie » 20 jul 2021, 11:03

Verstandig Marga, misschien is het iets wat verholpen kan worden
We horen het tzt wel :)
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 22 jul 2021, 10:44

Ik ben gisteren naar Hans Anders geweest, waarom ook wachten de operatie is twaalf weken geleden dus het zou nu in orde moeten zijn.
Als de opticien de lens met het meetapparaat meet dan is de lens wel goed. Maar als ze de sterkte handmatig meten is het zicht met mijn linker oog maar 25%, dit kunnen ze wel met een bril stellen naar een zicht van 50%. Maar het zit volgens de audicien niet goed met het oog dus ze wilde voor ze een bril aanraad dat de oogarts eerst nog een keer goed kijkt. Ik heb ik een verwijzing voor de oogarts gehad waar de meetuitslagen ook opstaan, de afspraak met de oogarts is inmiddels gemaakt. Ik heb nu tenminste de bevestiging dat het nog niet goed zit met mijn linker oog, het rechter is wel goed die heeft maar een hele kleine sterkte.

Plaats reactie