Energierekening

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Jo-Anne
Site Admin

Energierekening

Bericht door Jo-Anne » 08 okt 2021, 20:21

Doen jullie wisselen van energieboer of doe je daar niet aan :geenidee Prijzen rijzen de pan uit......
Afbeelding

Marga.

Re: Energierekening

Bericht door Marga. » 09 okt 2021, 10:33

Ik heb geluk, ik heb geen gas maar ik begrijp dat er iets moet gebeuren. Toch ben ik fel tegen het weer verder opendraaien van de gaskraan hier in de provincie, zeker na de laatste drie bevingen in Zeerijp waarvan twee binnen vierentwintig uur. Zeerijp ligt nog geen twee kilometer bij mijn kinderen (die wonen in Loppersum) en mij vandaan. Ik denk voornamelijk aan de veiligheid van mijn kinderen en kleinkinderen bij het weer en verder opendraaien van de gaskraan denkend aan dat de bevingen nu gewoon doorgaan ondanks dat de gaskraan bij Loppersum dicht is, wat gebeurd er als ze die weer open draaien?

Corrie

Bericht door Corrie » 09 okt 2021, 10:46

Wij hebben stadsverwarming, kunnen niet overstappen en verder inductie (koken)

@ Marga
Ja echt verschrikkelijk in Groningen, dicht laten die boel, zou denk ik ook niet goedkoper worden als het zonder gevaar wel kon
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 09 okt 2021, 13:09

Nee wij wisselen niet men zeg dat het niet verstandig
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 09 okt 2021, 15:08

Corrie schreef:
09 okt 2021, 10:46
Wij hebben stadsverwarming, kunnen niet overstappen en verder inductie (koken)

@ Marga
Ja echt verschrikkelijk in Groningen, dicht laten die boel, zou denk ik ook niet goedkoper worden als het zonder gevaar wel kon
"Huishoudens met blok- of stadsverwarming kunnen in 2022 te maken krijgen met een forse tegenvaller op de energienota. Oorzaak is de koppeling van de tarieven van een warmtenet met de flink gestegen gasprijzen. Het gaat hierbij naar verwachting om een stijging van honderden euro’s per jaar.

De maximumtarieven voor 2022 worden pas eind van dit jaar bekend gemaakt door de ACM, maar doordat de warmtetarieven wettelijk zijn gekoppeld aan de gasprijzen lijkt een stijging onvermijdelijk."

Ook stadsverwarming moet er aan geloven :cry:
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 09 okt 2021, 15:10

Marga. schreef:
09 okt 2021, 10:33
Ik heb geluk, ik heb geen gas maar ik begrijp dat er iets moet gebeuren. Toch ben ik fel tegen het weer verder opendraaien van de gaskraan hier in de provincie, zeker na de laatste drie bevingen in Zeerijp waarvan twee binnen vierentwintig uur. Zeerijp ligt nog geen twee kilometer bij mijn kinderen (die wonen in Loppersum) en mij vandaan. Ik denk voornamelijk aan de veiligheid van mijn kinderen en kleinkinderen bij het weer en verder opendraaien van de gaskraan denkend aan dat de bevingen nu gewoon doorgaan ondanks dat de gaskraan bij Loppersum dicht is, wat gebeurd er als ze die weer open draaien?
Dus jij bent al helemaal "gasvrij" :surprised

Maar dat gaan ze toch zeker niet doen nu de gaskraan daar weer opendraaien :ffedenken :geenidee
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 09 okt 2021, 19:48

We zien het wel, heb nog contract tot april 22.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 10 okt 2021, 08:24

Geen idee, alles electrisch en stadsverwarming , nergens een pufje gas te vinden hier in de directe omgeving. Maar och ze zullen vast bedenken dat voor electra ook wel ergens iets is om te verhogen, zucht,

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 10 okt 2021, 09:26

Zynaluna schreef:
09 okt 2021, 19:48
We zien het wel, heb nog contract tot april 22.

Dat is nog gunstig geloof ik, dan kun je trouwens nu ook niks.
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 10 okt 2021, 09:55

Jep en ik heb nog profijt van de terugdraaiende stroommeter.
En gas begruik ik weinig, we hebben de pelletkachel
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 10 okt 2021, 10:08

Jo-Anne schreef:
09 okt 2021, 15:10
Marga. schreef:
09 okt 2021, 10:33
Dus jij bent al helemaal "gasvrij" :surprised

Maar dat gaan ze toch zeker niet doen nu de gaskraan daar weer opendraaien :ffedenken :geenidee
Klopt, ik ben van het gas af en dit bevalt mij prima. Alleen was van de week tijdens de bouwwerkzaamheden het stroom uitgevallen en dan doet gelijk niets het meer, alles gaat op stroom.

Je zal wel verwachten dat ze de gaskraan hier niet weer opendraaien maar het komt nu met het stijgen van de gasprijzen wel weer ter sprake, hopelijk brengen de laatste bevingen ze op andere gedachten.

Yvonne

Bericht door Yvonne » 10 okt 2021, 13:34

Sinds dit jaar zonnenpanelen, kook inductie. En we hebben een pelletkachel. De pellets kopen we ‘szomers dat is goedkoper. Dan laten we 2 pallets pellets komen en die stouwen we achter in een schuurtje. Dus zitten we in ieder geval warm.
Tis allemaal wat tegenwoordig maar niet veel goeds. Helaas.

Ientje

Bericht door Ientje » 12 okt 2021, 08:20

De laatste avonden merk ik ook, meer houtstook hier in de buurt ik moet er aan denken om alles in de middag dicht te doen, alle luchtroosters en tochtkieren van de ramen. Want voor de tweede avond hele huis vol stank van houtstook. Niet goed voor mijn ma. Zwaar hartpatiënt.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 12 okt 2021, 13:21

Ientje schreef:
12 okt 2021, 08:20
De laatste avonden merk ik ook, meer houtstook hier in de buurt ik moet er aan denken om alles in de middag dicht te doen, alle luchtroosters en tochtkieren van de ramen. Want voor de tweede avond hele huis vol stank van houtstook. Niet goed voor mijn ma. Zwaar hartpatiënt.
Oh rot is dat zeg. Je heb wel van die luchtzuiveringsapparaatjes die werken goed :goedzo
Afbeelding

Plaats reactie