Lotus weer/nog ziek.

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Ientje

Re: Lotus weer/nog ziek.

Bericht door Ientje » 31 mar 2022, 14:07

Zeg nooit nooit. Goed om te proberen!

Marga.

Bericht door Marga. » 02 apr 2022, 08:38

Ientje schreef:
31 mar 2022, 14:07
Zeg nooit nooit. Goed om te proberen!
Dit dacht ik ook.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 04 apr 2022, 07:42

Altijd goed om dat even te proberen.
Hoop dat de oorzaak snel duidelijk wordt
Wel heel fijn dat ze het verder goed doet :love

Marga.

Bericht door Marga. » 06 apr 2022, 10:28

Jolanda schreef:
04 apr 2022, 07:42
Altijd goed om dat even te proberen.
Hoop dat de oorzaak snel duidelijk wordt
Wel heel fijn dat ze het verder goed doet :love
Ik ben ook blij dat ze geen klachten heeft van het bloed in de urine. Het geeft mij toch het gevoel dat het onschuldig zal zijn al wil ik dit natuurlijk het liefste wel zeker weten.

Marga.

Bericht door Marga. » 06 apr 2022, 10:46

Ik moest gisteren met kat Nemo bij de dierenarts zijn voor het knippen van zijn nagels, wat een drama weer. Ze hebben hem uiteindelijk in de tas moeten stoppen omdat hij niet te hanteren was, nu zijn poten veilig in de tas zaten beet hij zich vast in de tas. De nagels zijn gelukkig geknipt maar de volgende keer moet Nemo thuis eerst een capsule Gabapentine hebben, hier schijnen katten rustig en behandelbaar van te worden.
Terwijl ik op de taxi wachtte hoorde ik een vrouw met de assistente over blaasproblemen praten, toen ik hoorde dat het ging over bloed in de urine spitste ik mijn oren. Het ging over de zelfde problemen als Lotus, langdurig bloed in de urine zonder klachten of aanwijsbare reden. Het ging hier over een jonge kat die bij de dierenarts uitbehandeld is en die doorgestuurd werd naar een uroloog. Ook dit geld voor Lotus alleen willen ze na wat ik van de assistente begreep eerst de echo bij Lotus nog een keer herhalen omdat er een verdikking in haar blaaswand zit. Lotus is dus niet het enige dier met onverklaarbaar bloed in de urine. Helaas kwam de taxi er net aan dus heb ik geen kans gehad om met de eigenaresse van de kat te praten.

Ientje

Bericht door Ientje » 06 apr 2022, 18:46

Ohh dat is wel apart, dat jij dan net in de wachtkamer moet zitten als er een kat met gelijke klachten als Lotus is.
Wanneer is de echo?

Marga.

Bericht door Marga. » 07 apr 2022, 11:46

Ientje schreef:
06 apr 2022, 18:46
Ohh dat is wel apart, dat jij dan net in de wachtkamer moet zitten als er een kat met gelijke klachten als Lotus is.
Wanneer is de echo?
Als Lotus haar nagels weer geknipt moeten worden neem ik gelijk urine mee naar de dierenarts, als er nog steeds bloed in zit krijgt ze een echo dit zal ongeveer in mei zijn. De vrouw met de kat is doorgestuurd naar een uroloog in Groningen, nu weet ik dat ze hier in de buurt geen inwendig blaasonderzoek doen. Ik denk dat als het zo ver zou komen dat de dierenarts Lotus ook doorstuurt naar die uroloog, ik wel naar hem toe ga misschien heeft hij zonder in de blaas te kijken een idee wat er aan de hand kan zijn.

Ientje

Bericht door Ientje » 07 apr 2022, 15:16

Dat snap ik zo goed, ik zou ook willen weten waardoor het komt.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 08 apr 2022, 10:18

Een verdikking in de blaaswand kan heel goed zijn van een doorgemaakte blaasonsteking. Of een verdwaald steentje wat daar heeft gezeten.
Test je de urine niet meer nu van Lotus?
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 10 apr 2022, 11:36

Jo-Anne schreef:
08 apr 2022, 10:18
Een verdikking in de blaaswand kan heel goed zijn van een doorgemaakte blaasonsteking. Of een verdwaald steentje wat daar heeft gezeten.
Test je de urine niet meer nu van Lotus?
Ze had in december zeker een blaasontsteking dus dat kan die verdikte blaaswand verklaren.
Ik test haar nog steeds regelmatig maar niet meer dagelijks.

Marga.

Bericht door Marga. » 10 apr 2022, 11:54

Nadat ik 10 dagen geleden ben gestopt met Lotus Trovet anti struvite tegen het blaasgruis te geven, heeft ze al een dag of vier in totaal (ik test niet iedere dag) geen bloed meer in haar urine. :applaus
Ik kijk dit aan tot mei en blijf regelmatig testen, en laat Lotus haar urine nog een keer door de dierenarts testen om zeker te zijn dat er echt geen bloed meer in de urine zit. En dat er zich zonder de anti struvite tablet geen struviet vormt, haar ph is nu zeven, dit is op het randje maar ze krijgt de tablet dan ook niet voor niets.

Ik ben voorzichtig positief, dit is de eerste keer dat er zo lang achter elkaar geen bloed meer in de urine zit. :goedzo

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 11 apr 2022, 09:37

Marga. schreef:
10 apr 2022, 11:54
Nadat ik 10 dagen geleden ben gestopt met Lotus Trovet anti struvite tegen het blaasgruis te geven, heeft ze al een dag of vier in totaal (ik test niet iedere dag) geen bloed meer in haar urine. :applaus
Ik kijk dit aan tot mei en blijf regelmatig testen, en laat Lotus haar urine nog een keer door de dierenarts testen om zeker te zijn dat er echt geen bloed meer in de urine zit. En dat er zich zonder de anti struvite tablet geen struviet vormt, haar ph is nu zeven, dit is op het randje maar ze krijgt de tablet dan ook niet voor niets.

Ik ben voorzichtig positief, dit is de eerste keer dat er zo lang achter elkaar geen bloed meer in de urine zit. :goedzo
Nou wat goed! Misschien heeft dat toch met die verdikking in haar blaaswand te maken gehad die zal nu ook minder zijn waarschijnlijk :geenidee

Wat zijn dat precies voor tabletten die anti struvite wat zit er precies in?
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 11 apr 2022, 11:03

Jo-Anne schreef:
11 apr 2022, 09:37
Marga. schreef:
10 apr 2022, 11:54

Nou wat goed! Misschien heeft dat toch met die verdikking in haar blaaswand te maken gehad die zal nu ook minder zijn waarschijnlijk :geenidee

Wat zijn dat precies voor tabletten die anti struvite wat zit er precies in?
Het is een urine verzuurder en dit zit er in, Ingrediënten: DL-methionine, cellulose, gist extract (hydrolisaat) natriumzetmeelglycolaat, magnesiumstearaat, silica.
Ik zie net dat Puur ook iets voor de blaas heeft, dit kan ik altijd gaan proberen als de PH nog meer oploopt.

Marga.

Bericht door Marga. » 12 apr 2022, 10:07

Maar goed dat ik voorzichtig positief was, Lotus had gisteren toch weer bloed in haar urine en de ph was acht dus te hoog, ik heb haar gelijk weer de Trovet anti struvite gegeven. Het is belangrijk dat zich geen struviet in de blaas kan vormen, wel stap ik over op Puur cranberry met vitamine c mede omdat Trovet momenteel door gebrek aan de benodigde grondstoffen moeilijk leverbaar is.

Marga.

Bericht door Marga. » 28 apr 2022, 10:00

Ik ga zo met Lotus naar de dierenarts voor het knippen van haar nagels en overleg over het bloed in de urine wat ze nog steeds zo af en toe heeft. Ik wilde urine meenemen maar zoals altijd is het vanmorgen schoon, ik twijfel nu of ik het mee moet nemen want het is wel troebel.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 28 apr 2022, 10:12

Marga. schreef:
28 apr 2022, 10:00
Ik ga zo met Lotus naar de dierenarts voor het knippen van haar nagels en overleg over het bloed in de urine wat ze nog steeds zo af en toe heeft. Ik wilde urine meenemen maar zoals altijd is het vanmorgen schoon, ik twijfel nu of ik het mee moet nemen want het is wel troebel.
Gewoon meenemen naar de dierenarts de urine. Zij kijken anders ernaar.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 28 apr 2022, 10:22

Ben benieuwd naar de uitslag!

Marga.

Bericht door Marga. » 28 apr 2022, 13:27

Weer terug van de dierenarts. Buiten een spoortje bloed was de urine schoon en de ph goed.
De dierenarts heeft ondanks meerdere onderzoeken de oorzaak van het bloed in de urine niet kunnen vinden.
Lotus is niet ziek en hierom hebben we in overleg besloten om haar geen ingrijpend blaasonderzoek onder narcose in Utrecht te laten ondergaan.
We wachten het af en word ze ziek dan moet ik gelijk aan de bel trekken.
Het is ook niet zo dat als ik Lotus ingrijpende onderzoeken laat ondergaan dat dit garandeert dat de oorzaak word gevonden.
Ik had natuurlijk de oorzaak graag geweten maar ik sta helemaal achter het besluit om in deze situatie (Lotus is totaal niet ziek) af te wachten.

Ientje

Bericht door Ientje » 28 apr 2022, 13:40

Ik had zeker voor hetzelfde gekozen, maar ik hoop wel dat het je wat meer rust krijgt erover. Je kent je honden zelf het beste en je ziet gauw genoeg of ze zich minder lekker gaat voelen. Dan aan de bel trekken is dus vroeg genoeg.

Truus

Bericht door Truus » 28 apr 2022, 15:13

Goed besluit genomen Marga hoop dat het allemaal goed komt met Lotus :love
Je zie gauw genoeg als Lotus zich niet lekker voel
Afbeelding

Plaats reactie