Lotus heeft last van haar schouder.

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Marga.

Lotus heeft last van haar schouder.

Bericht door Marga. » 09 okt 2024, 07:45

Lotus doet al een paar weken haar linker voorpootje regelmatig optillen, ontzien. Ze loopt er wel gewoon op en ik kan in het pootje knijpen zonder dat ze pijn aan geeft.
Toen ik gisteren met Lotus bij de dierenartsassistente was voor het nagels knippen, heb ik het toch even aangegeven.
De assistente heeft er naar gekeken en Lotus gaf pijn aan in de schouder, de assistente denkt aan slijtage en heeft voor maandag een afspraak bij de dierenarts gemaakt.
Bij een hondje als Lotus denk ik niet gelijk aan slijtage en zo oud is ze (acht in december) ook nog niet.
Ik hoor het maandag wel.

Afbeelding

Afbeelding
De foto's zijn met mijn telefoon genomen dus niet van goede kwaliteit.

Lise

Re: Lotus heeft last van haar schouder.

Bericht door Lise » 09 okt 2024, 11:26

Op de foto is duidelijk te zien dat ze haar pootje optilt. Het is niet te hopen dat het slijtage is, maar denk het eerlijk gezegd niet. Misschien een verkeerde beweging gemaakt. Het lijkt erop dat ze haar pootje optilt om haar schouder te ontlasten.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 09 okt 2024, 12:17

Helaas kan dat wel slijtage bij ongeveer 8 jaar. :surprised
Dierenarts voelt dat zo hoor.
Karel heeft ook versleten gewricht in zijn schoudertje :love
Maar die is 15 jaar.

Ben met Lise eens dat ze haar schouder waarschijnlijk wil ontlasten, misschien pijnlijk ook.

Gelukkig maandag dierenarts!

Knuff voor Lotus :dogpet
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 09 okt 2024, 15:17

Hoop voor Lotus :love dat het geen slijtage is
Maar dat hoor je maandag
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 10 okt 2024, 07:28

8 voor een klein hondje is niet zo oud dacht ik. Ik hoop
dat het meevalt. :blommetje

Marga.

Bericht door Marga. » 10 okt 2024, 07:52

Lise schreef:
09 okt 2024, 11:26
Op de foto is duidelijk te zien dat ze haar pootje optilt. Het is niet te hopen dat het slijtage is, maar denk het eerlijk gezegd niet. Misschien een verkeerde beweging gemaakt. Het lijkt erop dat ze haar pootje optilt om haar schouder te ontlasten.
Een verkeerde beweging kan altijd maar ze heeft er al wel minstens een maand last van.

Marga.

Bericht door Marga. » 10 okt 2024, 07:53

Jo-Anne schreef:
09 okt 2024, 12:17
Helaas kan dat wel slijtage bij ongeveer 8 jaar. :surprised
Dierenarts voelt dat zo hoor.
Karel heeft ook versleten gewricht in zijn schoudertje :love
Maar die is 15 jaar.

Ben met Lise eens dat ze haar schouder waarschijnlijk wil ontlasten, misschien pijnlijk ook.

Gelukkig maandag dierenarts!

Knuff voor Lotus :dogpet
Ik denk ook dat ze er pijn aan heeft maar dit zie je niet als ze loopt.

Marga.

Bericht door Marga. » 10 okt 2024, 07:55

Truus schreef:
09 okt 2024, 15:17
Hoop voor Lotus :love dat het geen slijtage is
Maar dat hoor je maandag
Ik ook niet maar ik houd er zeker rekening mee.

Marga.

Bericht door Marga. » 10 okt 2024, 07:56

Yvonne schreef:
10 okt 2024, 07:28
8 voor een klein hondje is niet zo oud dacht ik. Ik hoop
dat het meevalt. :blommetje
Dit dacht ik ook, ze is nog vrij jong maar het schijnt dat ze inmiddels bijna senior is.

Ientje

Bericht door Ientje » 11 okt 2024, 08:07

8 jaar is voor onze hondje dat ze in de kracht van hun leven zijn. Voor een bernhard is het een senior, voor een golden is het wat op leeftijd komen enzv.

Een dierenarts voelt of het artrose is? en anders een foto?

Marga.

Bericht door Marga. » 11 okt 2024, 08:33

Ientje schreef:
11 okt 2024, 08:07
8 jaar is voor onze hondje dat ze in de kracht van hun leven zijn. Voor een bernhard is het een senior, voor een golden is het wat op leeftijd komen enzv.

Dit dacht ik ook, Balou werd rond zijn tiende echt ouder.
Ik heb begrepen dat de dierenarts artrose ook kan voelen. Een foto is prima maar ik wil Lotus liever niet onder narcose, in dat geval dus geen foto.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 11 okt 2024, 09:11

Marga. schreef:
11 okt 2024, 08:33
Ientje schreef:

Ik heb begrepen dat de dierenarts artrose ook kan voelen. Een foto is prima maar ik wil Lotus liever niet onder narcose, in dat geval dus geen foto.
Ja rond het tiende jaar ,maar dan is het echter vaak al ingezet de evt. artrose. Botontkalking begint vaak eerder dan de officiële seniorleeftijd.
Is bij mensen ook!

:zonkiss
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 11 okt 2024, 09:34

14-jarige Twister doet het nog heel goed. Hij springt op de bank en op bed. Hij krijgt dagelijks een lepeltje Opti Joint door zijn eten. 8-jarige Pepper krijgt vanaf zijn achtste verjaardag 2x per week een lepeltje. Ze vinden het lekker en volgens mij helpt het echtt. Ik bestel het bij Medpets.

Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 11 okt 2024, 09:54

Marga. schreef:
Ientje schreef:

Ja, fijn om te weten dat dat echt zo is, dat een da artrose kan voelen, ik was laatst met diki bij de da voor zere poot door die behandeling bij de da bij jet bloedprikken. Ze zei, het is geen artrose want dan zou ik dit allemaal niet kunnen doen, was een pak van mijn hart. Sinds een paar dagen geef ik pea pure en collageen, ik ga eens naar die van Lise kijken.

Marga.

Bericht door Marga. » 12 okt 2024, 09:52

Jo-Anne schreef:
11 okt 2024, 09:11
Marga. schreef:
Ientje schreef:

Ja rond het tiende jaar ,maar dan is het echter vaak al ingezet de evt. artrose. Botontkalking begint vaak eerder dan de officiële seniorleeftijd.
Is bij mensen ook!

:zonkiss
Oké, ik hoor het wel van de dierenarts.

Marga.

Bericht door Marga. » 12 okt 2024, 09:53

Lise schreef:
11 okt 2024, 09:34
14-jarige Twister doet het nog heel goed. Hij springt op de bank en op bed. Hij krijgt dagelijks een lepeltje Opti Joint door zijn eten. 8-jarige Pepper krijgt vanaf zijn achtste verjaardag 2x per week een lepeltje. Ze vinden het lekker en volgens mij helpt het echtt. Ik bestel het bij Medpets.

Afbeelding
Ik houd het in mijn achterhoofd voor als Lotus echt slijtage blijkt te hebben.

Marga.

Bericht door Marga. » 12 okt 2024, 10:02

Ientje schreef:
11 okt 2024, 09:54
Marga. schreef:
Ientje schreef:

Ja, fijn om te weten dat dat echt zo is, dat een da artrose kan voelen, ik was laatst met diki bij de da voor zere poot door die behandeling bij de da bij jet bloedprikken. Ze zei, het is geen artrose want dan zou ik dit allemaal niet kunnen doen, was een pak van mijn hart. Sinds een paar dagen geef ik pea pure en collageen, ik ga eens naar die van Lise kijken.
Lotus geeft wel echt pijn aan bij de beweging die de assistente maakte maar loopt verder prima en ze springt ook op en van de bank. Het zal niet meevallen haar dit af te leren.
Dat supelement van Lisse houd ik zeker in mijn achterhoofd maar ik wacht af wat de dierenarts zegt.
Lotus krijgt ook o.a. Pea maar dan voor de hoofdpijn, ik wil haar ook niet van alles geven om overbelasting van de maag tegen te gaan.
Mowgli die artrose had en problemen bij het opstaan kreeg glucosemine.

Marga.

Bericht door Marga. » 14 okt 2024, 10:56

We zijn weer terug van de dierenarts.
Het valt gelukkig alles mee met Lotus, ze heeft geen artrose in haar schouder maar een verstuikte pols.
Er zit wat speling in het polsgewricht en het kraakt maar het is niet opgezet of warm dus het is niet ontstoken.
Ze krijgt nu een week Metacam om te kijken hoe het dan gaat en hierna even afwachten.
Een verstuiking klinkt ook niet gek, Lotus springt op en van de bank dus dit kan een keer mis zijn gegaan zonder dat ik dit gezien heb.

Ientje

Bericht door Ientje » 14 okt 2024, 11:09

Wat een fijn bericht Marga!

Ientje

Bericht door Ientje » 14 okt 2024, 12:18

Marga. schreef:
14 okt 2024, 10:56
We zijn weer terug van de dierenarts.
Het valt gelukkig alles mee met Lotus, ze heeft geen artrose in haar schouder maar een verstuikte pols.
Er zit wat speling in het polsgewricht en het kraakt maar het is niet opgezet of warm dus het is niet ontstoken.
Ze krijgt nu een week Metacam om te kijken hoe het dan gaat en hierna even afwachten.
Een verstuiking klinkt ook niet gek, Lotus springt op en van de bank dus dit kan een keer mis zijn gegaan zonder dat ik dit gezien heb.
Dit hoorde ik dus ook bij diki, speling in ellebooggewricht. Diki springt ook van bank en bed. Heb er nu een kussen onder gelegd. Maar dan springt ze er rustig overheen, een nog grotere sprong met hardere landing :cry

Plaats reactie