hondenbuggy

Verzorging huid, haar en nagels. Wil je iets kwijt over halsbanden, manden, voerbakken etc.? Kom binnen!
Marga.

Re: hondenbuggy

Bericht door Marga. » 15 jan 2022, 15:31

In ieder geval bedankt voor het meedenken Loraine.

Ik heb er geen haast mee en houd Marktplaats ook goed in de gaten. Ik neem ook even contact op met het vervoersbedrijf over hun regels i.v.b. met een buggy, niet dat ik er eentje koop en hij niet mee blijkt te mogen.

Marga.

Bericht door Marga. » 18 jan 2022, 14:59

Ik heb inmiddels contact met het vervoersbedrijf gehad, een compacte buggy mag ik zonder problemen meenemen. Ze adviseerde nog wel om even contact met de gemeente (WMO) op te nemen om te vragen of ze een notitie aan mijn gegevens willen toevoegen waarin staat, dat ik een buggy bij mij kan hebben. Dan ziet de centralist van het vervoersbedrijf dit gelijk in mijn gegevens staan als hij een rit voor mij boekt.

Na er goed over na te hebben gedacht heb ik besloten om voor een 5 in 1 buggy te gaan. Deze is zeer compact en de mand kan er af wat voor Lotus ook fijner is. Ze is nu gewent om in een bench met mij mee te gaan en ik denk dat ze het niet fijn gaat vinden als ik haar nu los op schoot neem. Ik heb er ooit voor gekozen om haar in een kattenbench te vervoeren omdat veel mede reizigers haar aanraakten en we beiden dit niet leuk vonden.

Eén van deze buggy's gaat het worden, ik denk die met vier wielen omdat die stabieler staat als ik b.v.b. aan het fotograferen ben.

Afbeelding

Afbeelding
De buggy lijkt klein maar de bak is iets groter als de reisbench die ik nu gebruik en hier heeft Lotus voldoende ruimte in.

Corrie

Bericht door Corrie » 18 jan 2022, 15:12

Die is handig zeg, ziet er goed uit :ok
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 19 jan 2022, 10:53

Corrie schreef:
18 jan 2022, 15:12
Die is handig zeg, ziet er goed uit :ok
Vind ik ook zeker voor mijn situatie.

Marga.

Bericht door Marga. » 19 jan 2022, 11:01

Loraine schreef:
18 jan 2022, 16:25
Ik zou kijken of je ze allebei even kunt testen voor je tot aanschaf overgaat.
Gewoon om te vergelijken qua sturen, wegligging etc. 😊
Voor hetzelfde geld is de driewieler veel fijner in gebruik of blijken ze allebei waardeloos ofzo. 🙈

Maar ze zien er tof uit. 😃
Wat maakt het 5 in 1?
Dat testen gaat hem niet worden, die met vier wielen is bijna uitverkocht en ik heb al met een andere buggy achter het net gevist.

"Deze is niet alleen als buggy te gebruiken, maar is ook aan te passen tot reismand, schoudertas, trolley en rugzak." Vandaar vijf in één, heel handig als je veel met de taxi reist. En hij is van Innopet, een goed merk en er zijn meestal dan ook wel onderdelen los te koop.

Marga.

Bericht door Marga. » 19 jan 2022, 11:13

Ik ben voor de vier wieler van Innopet gegaan, vier wielen is meestal stabieler en het is een goed bekent staand merk voor als ik ooit een nieuw onderdeel nodig zal hebben. De driewieler is van een mij onbekend merk en driewielen zijn vermoed ik minder stabiel als vier. De buggy lijkt mij uitermate geschikt voor mijn situatie, het is afwachten hoe hij zich houd op bosgrond of zand maar Lotus is niet zwaar met haar 2.5 kg dus dit zal waarschijnlijk wel meevallen. Ik heb hem gisteren gekocht nu maar afwachten wanneer hij er is en wat Lotus er van gaat vinden.
Lotus gaat er nu toch niet in, ze is ziek en dan houd ik haar liever warm binnen op de puppypad.

Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 21 jan 2022, 18:44

Marga. schreef:
19 jan 2022, 11:13
Ik ben voor de vier wieler van Innopet gegaan, vier wielen is meestal stabieler en het is een goed bekent staand merk voor als ik ooit een nieuw onderdeel nodig zal hebben. De driewieler is van een mij onbekend merk en driewielen zijn vermoed ik minder stabiel als vier. De buggy lijkt mij uitermate geschikt voor mijn situatie, het is afwachten hoe hij zich houd op bosgrond of zand maar Lotus is niet zwaar met haar 2.5 kg dus dit zal waarschijnlijk wel meevallen. Ik heb hem gisteren gekocht nu maar afwachten wanneer hij er is en wat Lotus er van gaat vinden.
Lotus gaat er nu toch niet in, ze is ziek en dan houd ik haar liever warm binnen op de puppypad.

Afbeelding
Wat een mooi ding is dit zeg zit hier ook een rugtas bij en heb je hem al?
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 22 jan 2022, 11:51

Jo-Anne schreef:
21 jan 2022, 18:44
Marga. schreef:
19 jan 2022, 11:13

Afbeelding
Wat een mooi ding is dit zeg zit hier ook een rugtas bij en heb je hem al?
Ik heb hem al en hij kan idd ook als rugtas gebruikt worden maar dit ga ik niet doen omdat ik hem dan wel wat klein vind. Als hij plat ligt past Lotus er prima in maar voor een groter hondje dan drie kilo vind ik het mandje te klein. Hij is eigenlijk het meest geschikt voor hondjes niet groter als de, chihuahua's en yorkshire terriër.

Afbeelding
Als rugtas staat het mandje op de kant waardoor de hond er alleen maar in kan zitten, als hij plat ligt kan Lotus er prima in liggen helemaal als hij open word gelaten.

Ik ben Lotus op de bank aan het mandje aan het wennen en aan het belonen met koekjes, dit bouw ik langzaam uit met, het mandje dicht doen, dragen en uiteindelijk gaat hij op het buggyonderstel. Maar omdat Lotus nu door de antibiotica regelmatig wat misselijk is neem ik er alle tijd voor.
Maar ik ben nu al blij met mijn aankoop, het mandje is compact en het onderstel van de buggy is licht maar toch stevig en makkelijk in en uit te klappen. Door de draagband om de schouder is het onderstel ook makkelijk mee te nemen, ik heb kinderbuggy's gezien die een stuk minder stabiel waren. Dus ik ben er blij mee nu nog hopen dat Lotus er ook blij van gaat worden.

Marga.

Bericht door Marga. » 22 jan 2022, 14:10

Afbeelding
Even goed besnuffelen.

Afbeelding
De kleine Lotus heeft voldoende ruimte, ze kan liggen en dit vind ik heel belangrijk.

Truus

Bericht door Truus » 22 jan 2022, 16:07

Zo Lotus dat zie er goed uit, nu genieten met het vrouwtje
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 22 jan 2022, 16:11

Nou dat gaat al goed zeg :goedzo :woefwoef
Zit jij een beetje mooi te zijn Lotus in je nieuwe wagen :love

Is zeker belangrijk Marga dat ze kan liggen

:cool: :super
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 22 jan 2022, 18:47

Leuke :Foto Lotus voelt zich al helemaal op d'r gemak
Is ze er uit haar zelf in gegaan Marga
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 23 jan 2022, 10:22

Truus schreef:
22 jan 2022, 16:07
Zo Lotus dat zie er goed uit, nu genieten met het vrouwtje
Dat genieten zal nog even moeten wachten, ik laat haar eerst rustig aan de buggy wennen voor ik echt met haar op pad ga. Het is de bedoeling dat ik om fit te blijven met mijn schoondochter drie keer per week ga wandelen en dan wil ik Lotus in de buggy meenemen.

Marga.

Bericht door Marga. » 23 jan 2022, 10:23

Jo-Anne schreef:
22 jan 2022, 16:11
Nou dat gaat al goed zeg :goedzo :woefwoef
Zit jij een beetje mooi te zijn Lotus in je nieuwe wagen :love

Is zeker belangrijk Marga dat ze kan liggen

:cool: :super
Vind ik ook, al ligt ze meestal als een bolletje opgerold toch vind ik dat ze ook lang uit moet kunnen liggen.

Marga.

Bericht door Marga. » 23 jan 2022, 10:33

Corrie schreef:
22 jan 2022, 18:47
Leuke :Foto Lotus voelt zich al helemaal op d'r gemak
Is ze er uit haar zelf in gegaan Marga
Nee echt niet, en dit zal ook nog wel even duren. Ze voelt zich op haar gemak omdat hij op de bank staat. Lotus is niet zo'n held, in de fietsmand vind ze het ook doodseng zo eng dat ik haar op de fiets niet meer meeneem, het moet wel leuk blijven.

Afbeelding
Ze is niet meer zo bang als op de foto maar ze voelt zich nog steeds niet comfortabel. Misschien dat ik het nog eens probeer als ze aan de buggy is gewent.

Plaats reactie