heb het idee dat ze toch moe worden van een trimbeurt
hier willen ze daarna ook alleen maar liggen

Even lekker bij laten komen, het haar is er nu weer voor een tijdje vanaf, al gaat dat heel snel dat groeien van dat haar :mrgreen: maar dat zeggen we niet tegen Mahdu.

Bij de pootjes hou je de schaar horizontaal als pootjes op grond staan, maar hoger hou je hem dan verticaal?

had dit helemaal gemistIentje schreef: ↑25 mei 2020, 14:23Voorpootjes, de voetzooltejes knip ik glad langs alle kussentjes en de plukjes bij de nageltjes. En dan laat ik haar staan en knip van boven naar beneden, schaar dus met de punt naar beneden, verticaal. Dan heb ik het ergste eraf, vervolgens goed uitkammen . En dan is het een grote ontplofte plukjerige poot. Dan hondje zit. Pootje vasthouden bij voetje, beetje schudden zodat de haren goed uit elkaar vallen. En dan weer, schaar in verlengde vh pootje van onder naar boven knippen. Dit blijven doen afgewisseld met kammen tot je de gewenste dikte hebt en geen plukjes meer ziet.
De hele hond knip ik zoveel mogelijk altijd in de groeirichting vh haar. Dus de rug van staart naar kop. De zijkanten van grond richting rug.
Achterpoten, eerst voetzooltjes, voetje rondknippen en dan van onder naar boven..
Schedel, van achterhoofd richting voorhoofd. Wangen van kaak naar schedel. Enzv.
Steeds paar knippen en kammen. Tot je de goede lengte hebt.