Telefoon

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Lise

Telefoon

Bericht door Lise » 28 okt 2020, 14:07

Pff, dan krijg je een telefoontje van de moeder van een student. Moeder is verpleegkundige. Van haar zoon hoorde zij dat studenten nogal laks omgaan met het dragen van mondkapjes.

Zij belde mij om mij en mijn collega's erop te wijzen hoe heftig Corona is en dat wij echt op moeten passen. Tja, dan word je weer even met je neus op de feiten gedrukt.

Jo-Anne
Site Admin

Re: Telefoon

Bericht door Jo-Anne » 28 okt 2020, 16:25

Ja die jonge gasten gaan laks met hun mondkapje om, maar is dat nou werkelijk zo verwonderlijk. Zijn jonge gasten, zitten bij elkaar en zien dat toch niet :geenidee In het begin heeft de overheid voortdurend geroepen dat jongeren niet worden geraakt door Corona, tja dat was een beetje dom toch....ook al was het zo misschien want daar zijn ze nu nog niet zeker van is het misschien niet zo handig geweest om dat voortdurend te zeggen.
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 28 okt 2020, 16:30

eigenlijk worden we dagelijks met de feiten op de neus gedrukt
op tv maar ook op fb hoor en lees je genoeg
best moeilijk voor jullie om ze te laten beseffen wat het kan veroorzaken als ze zich niet aan de regels houden
ook moeilijk mondkapje op in de gangen en in lokaal weer af en hoe gedragen ze zich in hun vrije tijd
misschien als een vriend van hun leeftijd besmet is en erg ziek wordt dat ze gaan na denken hoe of wat
zie zelf trouwens nog steeds het nut niet van een mond/neus kapje, maar draag het uiteraard wel voor de medemens die zich daardoor beter beschermd voelt
wel van afstand houden, niet naar drukke plekken gaan en van loopneus, hoesten ed blijf binnen
zou trouwens dolgraag weer eens onbekommerd willen winkelen, kopje koffie ergens drinken en uit eten gaan met kinderen en kleinkinderen
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 28 okt 2020, 17:21

Ik word dagelijks op de feiten gedrukt als ik mijn vrouw naar haar werk zie gaan.
En mijn oudste zoon werkt ook als verpleegkundige in een ziekenhuis.
Gisteren nog boos gemaakt op mensen die de mondkapjes in twijfel trekken.
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 28 okt 2020, 18:22

Het is gewoon irritant dat veel van die jonge gasten alleen maar met zich zelf bezig zijn. Ja, zij hebben het zwaar, geen festival, kroeg etc.
Dat krijg je van al dat pamperen.

Trouwens ik had gisteren nog een aanvaring in de supermarkt. Een man en vrouw van middelbare leeftijd stonden gezellig met elkaar te kletsen. Op afstand van elkaar, allebei aan verschillende kanten van het winkelpad. Ja, dan komt Liesje eraan en moet tussen het stel door lopen. Geen 1,5m natuurlijk.
Uiteraard houd ik mijn mond niet. Het antwoord: je kunt er toch tussendoor en je hebt een mondkapje op.
Ik denk dat alleen een totale lockdown van twee weken de mensen wakker schudt.

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 28 okt 2020, 19:46

Nee ook niet, je hebt gewoon tegenwoordig de pamper maatschappij, en veel hersenloze mensen :-?
Afbeelding

Rikketik
Founder

Bericht door Rikketik » 28 okt 2020, 20:48

Lise schreef:
28 okt 2020, 14:07
Pff, dan krijg je een telefoontje van de moeder van een student. Moeder is verpleegkundige. Van haar zoon hoorde zij dat studenten nogal laks omgaan met het dragen van mondkapjes.

Zij belde mij om mij en mijn collega's erop te wijzen hoe heftig Corona is en dat wij echt op moeten passen. Tja, dan word je weer even met je neus op de feiten gedrukt.
Van studenten zou je toch verwachten dat er een beetje verstand in die schedels huist. Jammer genoeg is er een groot percentage dat zich heel goed als een grote verstandsloze debiel weet te gedragen. Ik vraag me af hoe groot het percentage is dat alleen een goed geheugen heeft en zo de studie doorkomt en hoe groot het percentage is dat daarnaast ook nog kan nadenken en inlevingsvermogen heeft.

Vandaag ben ik trouwens (alweer) een winkelier tegengekomen die een lekkere klodder speeksel aan zijn duim smeerde om een plastic zakje open te maken. Ook kwam ik er laatst 1 tegen die gewoon in het zakje blies om het te kunnen openen. Duimen likken is populair. Ook tijdens een pandemie waarbij speeksel als drager van het virus op nummer 1 staat. Het papieren leeswerk in de wachtkamer van de dokter en tandarts hebben ze verwijderd hier. Het zat er altijd vol met duimenlikkers die problemen hadden met het omslaan van de bladzijden.

Die lui die uitgebreid in de supermarkt met elkaar gaan staan praten en het gangpad blokkeren zijn ook niet lekker. Doe je boodschappen en ga lekker je speeksel de lucht in schieten bij elkaar thuis met een lekker bakkie koffie erbij.

Kortom, je bent nergens meer veilig en de wereld zit vol debielen :cool:

Lise

Bericht door Lise » 29 okt 2020, 14:52

Vandaag een berichtje ontvangen dat een directe collega van mij positief getest is op Corona.
De schade in ons team valt denk ik wel mee omdat wij vorige week herfstvakantie hadden en mijn collega sinds dit weekend klachten heeft en deze week niet op school is geweest. Afgelopen dinsdag is zij getest en helaas de uitslag is positief.

Wij houden de moed erin en houden ons aan de regels, maar het komt nu wel erg dichtbij.

Lieve forumeden, pas goed op jezelf en je naasten :blommetje :blommetje .

Truus

Bericht door Truus » 29 okt 2020, 15:25

Dat is niet zo mooi Lise van je collega sterkte voor haar :blommetje
En Ja wij passen hier op hoor.
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 29 okt 2020, 15:28

dit komt zeker dichtbij Lise
sterkte voor je collega
blijf gezond daar allemaal :blommetje