Omdat de honden zo in de buitenren genieten zet ik ze er als het weer dit toe laat s,morgens in. Ik blijf er wel altijd bij anders gaat Balou Lotus lastig vallen. Omdat de kracht al van de zon afgaat had ik de honden er zonder bescherming (parasol/doek) tegen de zon in gezet, nu hadden ze meer zicht en konden ze mooi naar de bouwvakkers kijken en blaffen. Toen ik zag dat Lotus met haar ogen ging knijpen heb ik ze naar binnen gehaald maar het was al te laat Lotus had hoofdpijn. Zon, ook al is de zonskracht al minder is dus niet goed voor Lotus, Balou had nergens last van. Gelukkig gaat het vandaag weer goed maar dus geen zon meer op Lotus haar bolletje. Ik ga de ren volgend jaar verplaatsen naar de tegels waar nu de tuinstoelen staan daar is het langste schaduw. Ik koop volgend jaar een schommelbank die past prima waar de ren nu staat dus dit is ook weer naar volle tevredenheid opgelost.

Hoofdpijn.
Ik dacht, waarom heb ik toch geen geluk met mijn honden? Bordeauxdog Gipsy had zwakke gewrichten en is door een longslagader bloeding uiteindelijk maar twee jaar oud geworden. En dan Balou met zijn hartafwijkingen en Lotus die dus ook niet zo gezond blijkt te zijn als ik had gehoopt. Maar de andere kant is, wat als Balou en Lotus in een druk gezin terecht waren gekomen, ik heb alle tijd en rust voor ze en kan ze geven wat ze nodig zijn.
Ik denk, het heeft gewoon zo moeten zijn.

Er werd alweer gespeeld en nu liggen ze in diepe slaap naast elkaar op de bank.