Gebitsreiniging voor Lotus.
Gebitsreiniging voor Lotus.
Ik ben vanmorgen met Lotus naar de dierenarts geweest voor het knippen van haar nagels en het controleren van haar a***lklieren.
De klieren waren leeg, dit vermoedde ik al omdat het leek of Lotus ze zelf een week geleden had leeggedrukt.
De Sensipharm werkt dus goed bij Lotus, het maakt het anaalkliervocht vloeibaarder waardoor het makkelijker kan afvloeien.
Helaas ook weer niet zo'n fijn bericht, Lotus heeft weer veel tandsteen en twee behoorlijke ontstekingen in haar bek.
Ze zit regelmatig met haar pootjes bij haar snuitje dus ik had al een vermoeden dat ze misschien pijn in haar bek heeft en dit blijkt te kloppen.
Er is dus niet aan te ontkomen, ze moet weer een gebitsreiniging ondanks dat de vorige nog maar anderhalf jaar geleden is.
Ik vind narcose altijd eng bij zo'n klein hondje maar er is geen andere oplossing.
Volgende week donderdag is ze om acht uur aan de beurt.
De klieren waren leeg, dit vermoedde ik al omdat het leek of Lotus ze zelf een week geleden had leeggedrukt.
De Sensipharm werkt dus goed bij Lotus, het maakt het anaalkliervocht vloeibaarder waardoor het makkelijker kan afvloeien.
Helaas ook weer niet zo'n fijn bericht, Lotus heeft weer veel tandsteen en twee behoorlijke ontstekingen in haar bek.
Ze zit regelmatig met haar pootjes bij haar snuitje dus ik had al een vermoeden dat ze misschien pijn in haar bek heeft en dit blijkt te kloppen.
Er is dus niet aan te ontkomen, ze moet weer een gebitsreiniging ondanks dat de vorige nog maar anderhalf jaar geleden is.
Ik vind narcose altijd eng bij zo'n klein hondje maar er is geen andere oplossing.
Volgende week donderdag is ze om acht uur aan de beurt.
Re: Gebitsreiniging voor Lotus.
Wat naar dat Lotus ontstekingen in haar bekje heeft, narcose is naar maar het kan jammer genoeg niet anders
Goed te horen dat bij haar Sensipharm helpt, hou het in gedachte als hier die vezels niet helpen
Het duurt nog even maar sterkte voor Lotus en jou volgende week donderdag
Goed te horen dat bij haar Sensipharm helpt, hou het in gedachte als hier die vezels niet helpen
Het duurt nog even maar sterkte voor Lotus en jou volgende week donderdag

Klopt, er zit helaas niets anders op.
Gisteren nadat er aan haar bekje was gezeten had ze duidelijk last, kwijlen en zo maar vanmorgen gaat het weer goed en lijkt ze geen pijn meer te hebben.
Ik heb het kostenplaatje inmiddels binnen, van 530.00 tot 650.00 euro een hele uitgave.
Ik heb buiten mijn verzekering een spaarpotje maar ik kan mij goed voorstellen dat mensen die de middelen niet hebben bij deze kosten met hun handen in het haar zitten en een crowdfunding starten.
Gisteren nadat er aan haar bekje was gezeten had ze duidelijk last, kwijlen en zo maar vanmorgen gaat het weer goed en lijkt ze geen pijn meer te hebben.
Ik heb het kostenplaatje inmiddels binnen, van 530.00 tot 650.00 euro een hele uitgave.
Ik heb buiten mijn verzekering een spaarpotje maar ik kan mij goed voorstellen dat mensen die de middelen niet hebben bij deze kosten met hun handen in het haar zitten en een crowdfunding starten.
Heb gisteren gekeken, 245 euro was ik kwijt. Gebitsreiniging en narcose.
Ik kom snel even langs. Lotus heeft vanmorgen haar gebitsreiniging gehad, ze hebben één kies er uit moeten snijden omdat de wortels aan het oplossen waren door een ontsteking ook leek er op de foto kaakbot verdwenen. Ze voelt zich in tegenstelling tot de vorige keren slecht, spuugt en is erg aan de diarree ook jengelt ze steeds. Dit is niets voor Lotus, arm dier. Ik weet wel niet hoe maar wil mijn uiterste best doen om haar een volgende gebitsreiniging te besparen. Hopelijk voelt ze zich straks beter.
Ach arme Lotus
het is ook niet niks de behandeling die ze heeft moeten doorstaan
Beterschap voor Lotus en voor jou sterkte
valt niet mee om haar zo te zien
het is ook niet niks de behandeling die ze heeft moeten doorstaan Beterschap voor Lotus en voor jou sterkte

Sterkte voor jou en beterschap voor Lotus.
Een tip om Lotus een volgende gebitsreiniging besparen. Ik schraap regelmatig met mijn nagels het tandsteen weg bij mijn honden en poets hun tanden 2e per week. Volgens mij heeft het wegschrapen met mijn nagels meer effect dan poetsen.
Een tip om Lotus een volgende gebitsreiniging besparen. Ik schraap regelmatig met mijn nagels het tandsteen weg bij mijn honden en poets hun tanden 2e per week. Volgens mij heeft het wegschrapen met mijn nagels meer effect dan poetsen.
Dit laat Lotus niet toe. Hierbij kom je er moeilijk bij omdat Lotus maar een klein bekje heeft. Ik heb haar tanden proberen te poetsen met een vingertandenborstel en met een gewone maar dit werkte niet.Lise schreef: ↑21 sep 2023, 19:40Sterkte voor jou en beterschap voor Lotus.
Het gaat vanmorgen veel beter met Lotus, ze eet en drinkt weer en het jengelen is een stuk minder dan gisteren al jengelt ze nog wel. Ik laat haar vandaag lekker haar gang gaan en morgen gaat het vast nog een stuk beter.

De foto van het kiesje met de oplossende wortels en kaakbot, het is best al aangetast door de ontsteking.
Mijn dochter die tandarts is, zei dat het bot wel weer dichter word en dat Lotus pijn moet hebben gehad.
Er was aan het eten niets te merken ze at als een slootgraver, alleen zat ze af en toe met haar pootjes bij haar kop maar ik dacht dat dit met hoofdpijn te maken had.
Blij dat ik toch voor de zekerheid naar haar gebit heb laten kijken.

De foto van het kiesje met de oplossende wortels en kaakbot, het is best al aangetast door de ontsteking.
Mijn dochter die tandarts is, zei dat het bot wel weer dichter word en dat Lotus pijn moet hebben gehad.
Er was aan het eten niets te merken ze at als een slootgraver, alleen zat ze af en toe met haar pootjes bij haar kop maar ik dacht dat dit met hoofdpijn te maken had.
Wat goed dat het alweer wat beter gaat met Lotus. Zo sneu als ze pijn hebbenMarga. schreef: ↑22 sep 2023, 08:38Het gaat vanmorgen veel beter met Lotus, ze eet en drinkt weer en het jengelen is een stuk minder dan gisteren al jengelt ze nog wel. Ik laat haar vandaag lekker haar gang gaan en morgen gaat het vast nog een stuk beter.
Aangetast kaakbot komt niet meer terug toch?

Dit dacht ik ook maar mijn dochter zei dat het wel weer dichter word, dit is wel te hopen op de foto is het bot behoorlijk aangetast.Jo-Anne schreef: ↑23 sep 2023, 06:50Wat goed dat het alweer wat beter gaat met Lotus. Zo sneu als ze pijn hebbenMarga. schreef: ↑22 sep 2023, 08:38Het gaat vanmorgen veel beter met Lotus, ze eet en drinkt weer en het jengelen is een stuk minder dan gisteren al jengelt ze nog wel. Ik laat haar vandaag lekker haar gang gaan en morgen gaat het vast nog een stuk beter.
Blij dat ik toch voor de zekerheid naar haar gebit heb laten kijken.![]()
Aangetast kaakbot komt niet meer terug toch?
Lotus is inmiddels weer de oude en ze eet weer zelf, eerst wilde ze alleen uit mijn hand eten. Dit heeft ze ook weer gehad.
De kosten van de ingreep waren 552 euro, twee honderd euro duurder dan anderhalf jaar geleden. Volgens mijn dochter heeft dit er mee te maken dat veel dierenartsen in het noorden zich hebben aangesloten bij een maatschap, die bepalen dan de prijzen. Ik weet niet of dit bij mijn dierenarts echt zo is maar het zal mij niets verbazen, alles is zo zakelijk geworden.
De kosten van de ingreep waren 552 euro, twee honderd euro duurder dan anderhalf jaar geleden. Volgens mijn dochter heeft dit er mee te maken dat veel dierenartsen in het noorden zich hebben aangesloten bij een maatschap, die bepalen dan de prijzen. Ik weet niet of dit bij mijn dierenarts echt zo is maar het zal mij niets verbazen, alles is zo zakelijk geworden.
Ik heb even de vorige gebitsreiniging van Lotus hier terug gelezen, die was in juli vorig jaar. Wat snel dat het weer nodig was, toch maar alles proberen om haar gebit schoon te houden. Ik heb net een mondwater op basis van kokoswater tegen tandsteen gekocht, dit ga ik door het water bij het algenmeel geven. En ik koop nog elandenhuid om op te knagen, verder zal ik ook niet weten wat ik er nog tegen kan doen.
De vorige keer leek het in tegenstelling tot deze keer net of er niets bij Lotus was gebeurd, ze had nergens last van, dit stond mij al bij.
De vorige keer leek het in tegenstelling tot deze keer net of er niets bij Lotus was gebeurd, ze had nergens last van, dit stond mij al bij.
Wat fijn dat Lotus
weer de oude is.
Ze weten wel van rekenen die Dierenartsen.
Hopelijk blijf het nu een beetje rustig met de hondjes Marga.
Ze weten wel van rekenen die Dierenartsen.
Hopelijk blijf het nu een beetje rustig met de hondjes Marga.

Ik hoop ook dat het gebit een beetje schoon blijft, na ruim een jaar weer een gebitsreiniging is een beetje veel van het goede.
Ik zal eigenlijk niet meer weten wat ik er verder tegen kan doen. Ik geef algenmeel en laat haar dagelijks op dingen knagen ik heb nu er een mondwater bij gekocht maar hiermee houd het voor mij een beetje op.