Bericht
door Ientje » 01 nov 2023, 09:45
Mmmmmm ik heb 20 jaar een hondentrimsalon gehad, nou ja verbouwde bijkeuken. In die tijd ben ik eigenlujk de kleintjes gaan waarderen, hoewel ze vaak veel lastiger en bijteriger konden zijn dan de bouviers en airdale,s die ik als grote honden als klant had. De laatste jaren begaf mijn arm het, en deed ik alleen nog de kleintjes. En ik vomd dat zo leuk om te doen, niet kaalscheren, daar vond ik niets aan, wel mooi in model knippen. Mijn eigen homden zijn ook steeds kleiner geworden, de grootste was een picardische herder, die helaas maar twee jaar werd. Ziek als pup en nooit echt gezond geworden. Maar nu dus Diki, echt een kleintje vergeleken bij mijn eerdere honden. Maar ik geloof dat ik nog het meest blij met haar ben. Hoewel ik van alle 5 de andere honden enorm veel gehouden heb. Maar ja wat om me heen is, daar houd je van, toch?
Jaren heb ik gezegd, mijn toller en mijn spets, beiden mogen ze nog zo terugkomen. Nu is dat gevoel exht minder. Diki zit qua karakter een beetje tussen hen in. Jet zaxhte en gehoorzame en tikje eigenwijs van de toller en het enorme aanhankelijke van de spets,. Dus wie weet zit van beiden een stukje in Diki.
Ooit rende er een losgebroken labrador op diki af, niet vriendelijk. Ik zei er wat van..... jochie van een jaar of 11, tja die kan zo,n hond niet aan en liet hem dus los, onverantwoord, was bij een drukke weg, . Maar hij zei, moet je maar een grotere hond nemen, tja. Respect is er niet meer.