Wat moet ik doen

Heb je een nieuwe pup of is je hond veranderd in een oude brompot? Praat hier over gedrag en opvoeding.
Plaats reactie
Truus

Wat moet ik doen

Bericht door Truus » 06 apr 2024, 11:15

Ga jullie wat vertellen over Luca.
Luca val steeds Mylo aan en goed ook Mylo janken iedere keer.
En zomaar uit het niets loop Mylo langs en dan pak Luca hem
Hij heeft het al meer gedaan, en toen eens met de dierarts er over gehad, die zij kan komen dat die een zeer pootje heeft.Maar dat is helemaal genezen.
Er zijn dagen dat ze samen lief spelen,en dan is het mis.
Vanmorgen waren ze buiten en Luca viel Mylo weer aan.
Denk weleens dat er iets niet goed in zijn koppie.
Weten er iemand wat ik daar aan zou moet doen.
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Re: Wat moet ik doen

Bericht door Jo-Anne » 06 apr 2024, 11:29

Doet Luca dat echt zomaar uit het niets?

Gaat er niets aan vooraf....
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 06 apr 2024, 12:12

Waarschijnlijk geeft Luca best signalen af en negeert de andere hond dit. Let eens goed op. Is er oogcontact? Al is het maar een seconde, 3v3n fixeren en de vlam slaat in de pan. Luca is de oudste. In de hondenwereld dus ook degene die corrigerend op mag treden, maar uiteindelujk bepaal jij dat!
. Probeer te wild spel voorkomen. Want spel is geen echt spel maar kijken ,,hoe ver kan ik gaan.,,
Jij bent in huis degene die bepaalt of er gevochten wordt of niet. Bekijk wie de ,,leider,, is van de twee en bevestig die in het gedrag.
Hele oude regels zijn het, de dominantie regels die wij als mensen niet meer mogen of willen, alles moet positief zijn, , maar voor honden gewoon duidelijk zijn.
Luca is de oudste. Onderbreek spel , tot hier en niet verder, dan beiden naar hun eigen plaats,jij stelt de regels vast.
Valt luca als oudste en als leider uit, dan zeker niet de jongste troosten en luca op zijn kop geven. Nee. Uit elkaar halen, en ook de jongste zijn plaats wijzen, leer het woordje klaar aan. . Jij bepaalt! Dat is duidelijk, zodat de jongste weet, oke, luca zegt nee, vrouwtje zegt nee, dan is het nee.
Ga je luca straffen dan is dat voor luca heel onduidelijk, hij wil alleen maar de jongere opvoeden.
Voor de jongste betekent het, ik kan doen wat ik wil, uitdagen, te hard spelen, ik krijg toch gelijk vh vrouwtje. Vraag maar als het niet duidelijk is.

Lise

Bericht door Lise » 06 apr 2024, 13:40

Ientje schreef:
06 apr 2024, 12:12
Waarschijnlijk geeft Luca best signalen af en negeert de andere hond dit. Let eens goed op. Is er oogcontact? Al is het maar een seconde, 3v3n fixeren en de vlam slaat in de pan. Luca is de oudste. In de hondenwereld dus ook degene die corrigerend op mag treden, maar uiteindelujk bepaal jij dat!
. Probeer te wild spel voorkomen. Want spel is geen echt spel maar kijken ,,hoe ver kan ik gaan.,,
Jij bent in huis degene die bepaalt of er gevochten wordt of niet. Bekijk wie de ,,leider,, is van de twee en bevestig die in het gedrag.
Hele oude regels zijn het, de dominantie regels die wij als mensen niet meer mogen of willen, alles moet positief zijn, , maar voor honden gewoon duidelijk zijn.
Luca is de oudste. Onderbreek spel , tot hier en niet verder, dan beiden naar hun eigen plaats,jij stelt de regels vast.
Valt luca als oudste en als leider uit, dan zeker niet de jongste troosten en luca op zijn kop geven. Nee. Uit elkaar halen, en ook de jongste zijn plaats wijzen, leer het woordje klaar aan. . Jij bepaalt! Dat is duidelijk, zodat de jongste weet, oke, luca zegt nee, vrouwtje zegt nee, dan is het nee.
Ga je luca straffen dan is dat voor luca heel onduidelijk, hij wil alleen maar de jongere opvoeden.
Voor de jongste betekent het, ik kan doen wat ik wil, uitdagen, te hard spelen, ik krijg toch gelijk vh vrouwtje. Vraag maar als het niet duidelijk is.
Helemaal mee eens.

Truus

Bericht door Truus » 06 apr 2024, 17:28

Wat ik zie als Luca als Mylo te dicht bij Luca kom dan ga het mis, en als die wil spelen Mylo
Maar uit het niks kan Luca ook aanvallen.
Mylo is natuurlijk heel er druk loop ook achter Luca aan de hele dag.
Weet Luca was als pup zijnde ook ondeugend en druk, maar dat is er nu af.
Haal ze ook uit elkaar, maar Mylo blijf bezig.
Vanmiddag middag waren ze het met elkaar eens.
Bedankt voor de informatie Ientje.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 06 apr 2024, 18:28

Ook het achter Luca aanlopen kan op een gegeven moment even te veel,worden. Dus ook dat stoppen, het is echt even een tijdje goed opletten. Maar Mylo moet leren Luca met rust te laten. Dat is wat Luca zegt, ik ben het zat, stop hier mee. Aan jullie om het voor te zijn. Dat geeft Luca rust en Mylo uiteindelijk ook.

Truus

Bericht door Truus » 06 apr 2024, 18:46

Gaan we doen Ientje
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 06 apr 2024, 19:28

:goedzo :goedzo :goedzo

Lise

Bericht door Lise » 06 apr 2024, 19:35

Truus schreef:
06 apr 2024, 18:46
Gaan we doen Ientje
Succes Truus.
Ik denk dat Mylo de boosdoener is en dat Luca hem waarschuwt, Genoeg is genoeg en even de rangorde duidelijk maken.

Hier heb ik het ook gehad met Cooper. Hij werd door Pepper op zijn plaats gezet. Pepper waarschuwde en Coopie pikte dat op en ging op zijn rug liggen.
Hel af en toe gebeurt het nog wel eens.

Marga.

Bericht door Marga. » 10 apr 2024, 09:00

Ik heb helaas geen tips voor je maar ik heb dit wel meegemaakt met mijn eigen twee reutjes.

Dit gedrag kan komen door dat het beiden reutjes zijn, een soort van concurrentiestrijd.
Ik heb in het verleden twee cairns gehad, Gizmo en Coco.
Coco heb ik tot groot verdriet van mijn dochter moeten herplaatsen omdat hij geen leven bij Gizmo had.
Coco leefde uiteindelijk achter de bank uit angst voor Gizmo, hij had geen leven op deze manier.
Ik kon met een druk gezin ook niet 24/7 de honden in de gaten houden.
Uiteindelijk hebben we Coco herplaatst, dit was voor hem het beste.
Gizmo duldde geen andere reu in zijn buurt en dit was ook niet te veranderen, het waren twee terriërtjes en die zijn wat stijfkoppiger.
Hierna heb ik altijd een reu en teefje gehad en dit gaf geen problemen.

Lise

Bericht door Lise » 10 apr 2024, 14:53

Marga. schreef:
10 apr 2024, 09:00
Ik heb helaas geen tips voor je maar ik heb dit wel meegemaakt met mijn eigen twee reutjes.

Dit gedrag kan komen door dat het beiden reutjes zijn, een soort van concurrentiestrijd.
Coco heb ik tot groot verdriet van mijn dochter moeten herplaatsen omdat hij geen leven bij Gizmo had.
Coco leefde uiteindelijk achter de bank uit angst voor Gizmo, hij had geen leven op deze manier.
Gizmo duldde geen andere reu in zijn buurt en dit was ook niet te veranderen, het waren twee terriërtjes en die zijn wat stijfkoppiger.
Hier drie in tact reuen en gaat super. Ze laten zelfs elkaars etensbakken met rust. Ik geef wel altijd de oudste als eerste eten en snacks. Junior is altijd de laatste.
Ik denk echt dat Mylo op zijn plek moet worden gezet. Luca doet dat heel goed :applaus.

Marga.

Bericht door Marga. » 11 apr 2024, 08:29

Lise schreef:
10 apr 2024, 14:53
Marga. schreef:
10 apr 2024, 09:00

Hier drie in tact reuen en gaat super. Ze laten zelfs elkaars etensbakken met rust. Ik geef wel altijd de oudste als eerste eten en snacks. Junior is altijd de laatste.
Ik denk echt dat Mylo op zijn plek moet worden gezet. Luca doet dat heel goed :applaus.
Het gaat gelukkig tussen de meeste reuen wel goed maar het kan een oorzaak van conflicten zijn.

Ik geef mijn honden gescheiden hun eten en iets om te kauwen, Balou vind dat alles van hem is maar een snackje kan ik ze zonder problemen geven.
Ook tussen een reu en teefje zijn er dingen die voor onrust kunnen zorgen maar doorgaans gaat het prima.

Plaats reactie