Puff, puff.

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Marga.

Puff, puff.

Bericht door Marga. » 11 aug 2020, 13:24

Ik ben de warmte goed zat, het was vanmorgen achter het huis in de schaduw al 35 gr. De hondjes vermaakten zich er wel, ik heb van beide de pootjes en buik in het zwembadje gekoeld. S'morgens zijn we een paar uur buiten achter het huis voor we voor de rest van de dag naar binnen bij de ventilator gaan. De hondjes hebben minder puff, zijn loom en hun eetlust is ook duidelijk minder, ik kan niet wachten tot het wat koeler word en ik vast niet alleen.

Afbeelding
Balou blijft ondanks de hitte wel nieuwsgierig naar wat er bij de buren gebeurt.

Afbeelding
Lotus is nog wel in het badje te lokken als ik er iets lekkers inleg, Balou absoluut niet die zet ik er in zodat zijn pootjes wel afkoelen.

Corrie

Re: Puff, puff.

Bericht door Corrie » 11 aug 2020, 15:35

jaja wordt het nu ook wel zat die warmte :zun
het koelt ook helemaal niet af ´s avonds
´s morgens tegen 6 uur zet ik de boel tegen elkaar open, om half 9 aan de voorkant alles dicht
en om 13.30 alles dicht aan terraskant tot 21.30, dan alles weer open tot 23.30 uur
ik ben eigenlijk een vroeg slaper maar dat lukt me nu niet
geen airco of ventilator in huis :fan ´t gaat net zonder, Henk heeft geen last maar die zit alleen maar dat lukt mij niet
hondjes kunnen in de badkamer gaan liggen , daar is het ´t koelst maar doen het niet :woefwoef eetlust hebben ze genoeg :proest

hoe gaat het met je schoondochter Marga, ´t schiet nu aardig op toch dat je kleindochter geboren gaat worden
die warmte voor haar ook moeilijk :denken
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 11 aug 2020, 16:36

Het is ook nooit goed hé. Nederlanders klagen graag over het weer, te koud, te warm, te nat, teveel wind etc.

Tuurlijk hebben wij het ook warm. Een tip: fles water in de vriezer doen en deze vervolgens voor de ventilator zetten. Deze blaast dan koude lucht. Ik ben van plan vannacht op het balkon te gaan slapen. Mijn stretcher zet ik vanavond klaar en als ik na een half uur in bed nog niet in slaap ben, verkas ik naar het balkon.

Marga.

Bericht door Marga. » 12 aug 2020, 07:49

Corrie schreef:
11 aug 2020, 15:35
jaja wordt het nu ook wel zat die warmte :zun
het koelt ook helemaal niet af ´s avonds
´s morgens tegen 6 uur zet ik de boel tegen elkaar open, om half 9 aan de voorkant alles dicht
en om 13.30 alles dicht aan terraskant tot 21.30, dan alles weer open tot 23.30 uur
ik ben eigenlijk een vroeg slaper maar dat lukt me nu niet
geen airco of ventilator in huis :fan ´t gaat net zonder, Henk heeft geen last maar die zit alleen maar dat lukt mij niet
hondjes kunnen in de badkamer gaan liggen , daar is het ´t koelst maar doen het niet :woefwoef eetlust hebben ze genoeg :proest

hoe gaat het met je schoondochter Marga, ´t schiet nu aardig op toch dat je kleindochter geboren gaat worden
die warmte voor haar ook moeilijk :denken
Ik heb vannacht het grote raam achter open gelaten in de hoop dat het af zou koelen, wel kan iedereen naar binnen zo ook de buurtkatten, het is nu 26 gr in huis.

Mijn schoondochter is zaterdag uitgeteld dus de baby kan ieder moment geboren worden, spannend. Het is idd niet lekker om nu zwanger te zijn maar het gaat goed.

Marga.

Bericht door Marga. » 12 aug 2020, 08:04

Lise schreef:
11 aug 2020, 16:36
Het is ook nooit goed hé. Nederlanders klagen graag over het weer, te koud, te warm, te nat, teveel wind etc.

Tuurlijk hebben wij het ook warm. Een tip: fles water in de vriezer doen en deze vervolgens voor de ventilator zetten. Deze blaast dan koude lucht. Ik ben van plan vannacht op het balkon te gaan slapen. Mijn stretcher zet ik vanavond klaar en als ik na een half uur in bed nog niet in slaap ben, verkas ik naar het balkon.
Ik maak mij vooral zorgen om Balou die hartfalen heeft, zaterdagavond ging het even iets minder (hij haalde snurkend adem) maar hierna heeft hij geen last meer gehad, dit weer is slecht voor hem. Maar je hebt wel gelijk, Nederlanders klagen graag over het weer maar deze hitte is ook echt on-Nederlands.
Een goed idee om op het balkon te gaan slapen als dit binnen niet lukt. Ik zet al koelelementen voor de ventilator maar een fles water is ook een goed idee.

Ientje

Bericht door Ientje » 12 aug 2020, 09:05

Fles water in de vriezer, mijn tip, vul de fles voor driekwart, want eenmaal bevroren zet het water, ijs dus uit.

Ientje

Bericht door Ientje » 12 aug 2020, 09:08

Marga, en natte handdoeken over Balou? Of hem voor een ventilator zetten? Zoekt hij dat zelf nket op?
Ik hoorde ooit van een kennis in een klein huisje, hij had 1 ventilator en daar zaten twee katten en de hond voor, hijzelf had er toen niet veel meer aan,
De dyson , die ronde cirkel, hij is walgelijk duur, maar veilig voor de beestjes omdat er geen ronddraaiende propellor in zit.

Heedt er overigens iemand ervaring met zo,n air cooler die op ijshlikjes of water draait?

Het klinkt goed, maar volgems mij wordt het heel vochtig in je huis en dan weer benauwd?

Marga.

Bericht door Marga. » 14 aug 2020, 10:51

Een natte handdoek gaat niet werken, Balou haat water. Hij ligt op een koelmatje soms gaat hij even voor de ventilator liggen maar eigenlijk alleen als ik daar ook zit. Het is gelukkig afgekoeld na de onweersbuien van vanmorgen en na het weekend gaat de temperatuur gelukkig echt naar beneden.

Plaats reactie