Gewoon eigenwijs of....

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Jo-Anne
Site Admin

Gewoon eigenwijs of....

Bericht door Jo-Anne » 18 aug 2020, 15:56

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zouden Shih-Tzu`s eigenwijzer zijn als andere honden? ik ben natuurlijk bekend met herders, die hebben dat ook maar heel anders.
Vanochtend eigenlijk een ander pad willen nemen, maar Ome Karel wilde naar dit pad. Waarom? ik zou het niet weten maar hij was heel overtuigend.

Trouwens hele rare wolkenlucht op èèn en dezelfde wandeling.

:lopen
Afbeelding

Zynaluna

Re: Gewoon eigenwijs of....

Bericht door Zynaluna » 18 aug 2020, 16:39

Eigenwijze familie leden, heb er hier ook 1 he :giller
Maar zyna kan er ook wat van.
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 18 aug 2020, 19:03

Geen idee of het echt iets van de Shih Tzu is, maar Gizmo die kan er ook wat van.
Niet meelopen, dat ik denk ze heeft geen zin, draai ik me om om ze thuis af te zetten en met Molly verder te gaan, zet ze het op een lopen, wil ze dus gewoon de andere kant op.
Mijn man zegt dan altijd, trutje, ik mag dat wel, ze is gewoon zichzelf. Dat zou iedereen moeten zijn.
Wil overigens niet zeggen, dat ze altijd haar zin krijgt.

Corrie

Bericht door Corrie » 18 aug 2020, 19:11

dacht zo wie zo dat sjoetjes eigenwijs zijn :gniffel
hier in ieder geval Kissy, die trekt haar eigen plan met wandelen ,links of rechtsaf, soms kijkt ze even achterom " zo van deze kant toch" :lopen
een sprintje tussendoor naar links of rechts komt regelmatig voor :run
Kareltje :love had dus vanochtend een route in z´n koppie :gniffel

mooi hé de lucht, verschillend van kleur, verschillende soorten wolken, goed om tijdens het wandelen daar ook naar te kijken r:zomerstetch

vandaag tijdens de lunch (we zaten buiten) kwam er ineens een koude wind opzetten en ja een donkere lucht maar geen regen hier
later in de middag kwam de zon weer terug
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 18 aug 2020, 20:29

Niet alleen Shih Tzu Volgens mij zijn alle hondjes zo Luca ook in ieder geval :gniffel :giller
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 19 aug 2020, 08:29

Mooie fotoos Jo Anne.
Toen ik aan het zoeken was voor een nieuwe hond en ik bij de shih of de Lhasa uitkwam, was het eerste wat opviel in de karakter beschrijving koppig en eigenwijs.
Dan ga je ervaringsverhalen lezen en zie, dan zijn het niet gewone honden.
Eerlijk gezegd zie ik in Diki geen eigenwijzer gedrag dan bij mijn toller,
Wel merk ik dat het kwartje bij nieuwe oefeningen wat later valt dan bij mijn vorige honden. Maar dat ze er evenveel of nog meer plezier in beleeft samen met mij wat te doen

En eigenwijsheid.
Het is ook eigen wijsheid, wie weet wat Karel voelde bij het andere pad.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 19 aug 2020, 09:50

Ik denk dat een Shih Tzu echt wel de overtreffende trap van eigenwijs is :proest
Ze luisteren over het algemeen heel goed maar als ze iets echt niet willen dan kun je het heen en weer krijgen whahaha.
Is juist één van de dingen die ik zo leuk vind aan het ras :rooiebiet
Mooie wandelplek trouwens zeg! Karel heeft vast een goede reden gehad, is tenslotte en slimme scheet hihi.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 19 aug 2020, 19:28

Ientje schreef:
19 aug 2020, 08:29
Mooie fotoos Jo Anne.
Toen ik aan het zoeken was voor een nieuwe hond en ik bij de shih of de Lhasa uitkwam, was het eerste wat opviel in de karakter beschrijving koppig en eigenwijs.
Dan ga je ervaringsverhalen lezen en zie, dan zijn het niet gewone honden.
Eerlijk gezegd zie ik in Diki geen eigenwijzer gedrag dan bij mijn toller,
Wel merk ik dat het kwartje bij nieuwe oefeningen wat later valt dan bij mijn vorige honden. Maar dat ze er evenveel of nog meer plezier in beleeft samen met mij wat te doen

En eigenwijsheid.
Het is ook eigen wijsheid, wie weet wat Karel voelde bij het andere pad.

Tollers staan er ook om bekend dat ze een "bijzondere" eigenwijsheid vertonen. :swingitbaby
Mooi gezegd Ientje eigen wijsheid :love
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 19 aug 2020, 19:30

Jolanda schreef:
19 aug 2020, 09:50
Ik denk dat een Shih Tzu echt wel de overtreffende trap van eigenwijs is :proest
Ze luisteren over het algemeen heel goed maar als ze iets echt niet willen dan kun je het heen en weer krijgen whahaha.
Is juist één van de dingen die ik zo leuk vind aan het ras :rooiebiet
Mooie wandelplek trouwens zeg! Karel heeft vast een goede reden gehad, is tenslotte en slimme scheet hihi.
Helemaal waar, je kunt gewoon het heen en weer krijgen dan :proest
Ik vind dat ook geweldig aan het ras, maar een ander denkt bij zichzelf die kan ik niet trainen die hond hhihihiihi
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 20 aug 2020, 07:02

Ja Marco's moeder heeft wel een gezegd dat ze niet willen luisteren. Jawel hoor, alleen niet naar iedereen en duidelijk niet naar haar :giller
Abigail vind trainen (zit, blijf, voet enz) niet leuk en zit je dan ook aan te kijken met een blik van....waarom, wat is het nut.... :proest
Terwijl Daisy het nu ze ouder is juist hartstikke leuk vindt.
Maar tijdens wandelingen is Abigail juist degene die super goed luisterd en Daisy zo nieuwsgierig naar alles en iedereen dat ze bijna nooit los kan.

Marga.

Bericht door Marga. » 20 aug 2020, 09:22

Wat een leuke foto's. Ik weet niet of het een shih tzu dingetje of die van de chihuahua is maar Lotus heeft duidelijk ook bananen in haar oren. Balou luistert veel beter, als ze naar binnen moeten komt Balou gelijk terwijl Lotus gewoon niet komt of er een spelletje van maakt. Alleen als er bezoek komt dan gaan ze beiden uit hun dak, blaffen en krijsen, luisteren doen ze dan beiden helemaal niet, zeer vervelend en ergerlijk gedrag.

Plaats reactie