Shampoo

Verzorging huid, haar en nagels. Wil je iets kwijt over halsbanden, manden, voerbakken etc.? Kom binnen!
Ientje

Shampoo

Bericht door Ientje » 07 jun 2021, 15:31

Is dit onderwerp er al op dit forum?

Gisteren de laatste shampoo gebruikt, moet dus nieuwe kopen. Had nu een eigen merk van dap horst, shampoo voor de hond, met conditioner. Maar merk na het wassen juist meer knopen en klitten op. Ben toch een tijd bezig geweest gisteravond en vanmorgen met borstelen en kammen. Flesje is leeg dus reden om verder te zoeken.

Dus ik wil iets anders.

Jean Peau heb ik gevraagd maar dan moet ik starten met propolis shampoo, dat is voor huidirritatie , maar ook gewoon een goede shampoo, en de eerste weken drie keer per week wassen. Nou dat doe ik dus niet, want Diki heeft geen enkele huidirritatie, en als het niet daarvoor nodig is, dan heb ik er ook de energie niet voor. .

Jean Peau is een goed maar best duur merk. Ze hebben ook glansshampoo, verdiept de kleur, maar niet bij witte vacht, maar diki is niet wit,.
Of een shampoo met amandelolie die lijkt mij wel wat. Maar dan moet er een aparte concitioner bij en dat is dubbel geld,

Cow boy Magic rozen shampoo, ben gek op rozen luchtje misschien is dat wat....

Vroeger gebruikte ik de beau beau voor alle honden in de hondentrim praktijk, ruikt lekker. Is er nu ook met conditioner , anti klit, maar nu nergens te koop,

Jullie zien heb al lekker zitten googlen, maar wat is er veel te koop in shampoo wereld. Veel meer dan vroeger.

Petsilk en greenfields zag ik ook nog,

Kortom een nieuw topic over shampoo.
Wat gebruiken jullie en hoe vaak.
Anti klit, of aparte conditioner?
Blijft de hond lekker lang schoon? Beetje vuilafstotend is natuurlijk wel fijn ,

Ben super benieuwd naar reacties.

En nu maar hopen dat Diki niet morgen in de rotte vis rolt, want dan is de shampoo hier op. :gniffel

Corrie

Re: Shampoo

Bericht door Corrie » 07 jun 2021, 16:36

heb je Diki wel verteld wat ze absoluut niet mag tijdens de wandeling :dogwalk
gelukkig geen wandelingen aan zee :gniffel

ik weet niet beter dan dat het niet goed is de hond vaak te wassen, de cavjes vroeger haast nooit gewassen en die vachten zagen er altijd super schoon uit
diegene die mee naar show gingen soms met blauwe shampoo voor het wit in de vacht, vooral reuen werden hier mee gewassen( gele plaspootjes)
petsilk heb ik geloof ik ook wel eens gehad, heb nooit conditioner gebruikt
wat ik nu nog heb is dus de minkolie shampoo maar die wordt geloof ik ook niet meer verkocht

ben dus ook benieuwd wat er verder gebruikt wordt
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 07 jun 2021, 18:29

Ja hoor wel gezegd. Maar Ja. Soms is het net een eigenwijze Tibetaanse hond :lol:
Mijn spetsen zijn nooit gewassen :surprised maar ja grijs.
de toller heb ik wel regelmatig gewassen, iedere dag zwemmen........

Diki ook zo min mogelijk. Maar ja rollen...... dan douchen. Ik blijf erbij, hoe vaker wassen hoe sneller vies.,

Nu gekeken naar de ice on ice shampoo. Ook zoveel soorten.
Vroeger had je vlooienshampoo, shampoo van de dierenarts en gewone honden shampoo. Stuk makkelijker kiezen. :gniffel

Ientje

Bericht door Ientje » 07 jun 2021, 18:30

En ja hoor nog steed shampoo met minkolie.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 07 jun 2021, 19:17

Tja in shampoo zitten altijd veel stoffen die nodig zijn om het shampoo te laten worden o.a. schuimmiddel.
Heb je weleens gewoon Aleppozeep gebruikt?

https://www.zeep-info.nl/aleppo-zeep-voor-huisdier/
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 07 jun 2021, 19:52

Ga het bekijken :goedzo

Ientje

Bericht door Ientje » 07 jun 2021, 19:54

Gebruik jij dit Jo Anne?

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 07 jun 2021, 20:04

Ientje schreef:
07 jun 2021, 19:54
Gebruik jij dit Jo Anne?
Ja Ientje :woefwoef :applaus
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 09 jun 2021, 15:26

Ientje schreef:
07 jun 2021, 19:52
En hoe gaat het met het vinden van een nieuwe shampoo? Je hebt ook droogshampoo is dat niks :dogpet
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 11 jun 2021, 18:04

Droog shampoo. Ik heb de ice van christenen, fijn spul. Maar niet alles ze in de bagger gerold heeft. Dan toch een keer wassen.
Denk toch jean peau klein flesje glansshampoo. Dat spul is duur maar op een halve liter water maar een pinkdikte nodig.dan doe je best lang met zo,n flesje denk ik. Met de vorige shampoo, verdunde ik in een drinkglas van 150 ml. Een dat was voldoende hoeveelheid voor 2x wassen.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 11 jun 2021, 22:18

Ik heb ook weleens Jean Peau gebruikt.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 13 jun 2021, 15:49

Ohhh wat een leuk setje is dat......... Dank voor je ervaringsverhaal. Met een washandje inzepen, goed plan.,

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 16 jun 2021, 13:38

Loraine schreef:
13 jun 2021, 17:53
Je verbruikt veel minder shampoo en conditioner op deze manier dus het bespaart ook een hoop. :)
Voorheen deed ik shampoo of conditioner in mijn hand of rechtstreeks op de hond maar dan ben je zo 2-3 volle handpalmen aan product verder (én veel meer water want 2x uitspoelen) en nu een paar drupjes/klein scheutje.
Ik vond dat cowboy toch een beetje plakkerig maar ik had een soort gel om eerst in de vacht te doen voordat je borstelt.
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 16 jun 2021, 13:40

Ientje schreef:
Gebruik jij dit Jo Anne?
Ientje schreef:
Jo-Anne schreef:
07 jun 2021, 19:17
Tja in shampoo zitten altijd veel stoffen die nodig zijn om het shampoo te laten worden o.a. schuimmiddel.

Heb je hier nog naar gekeken? of vind je dat niks? :mrgreen:
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 19 jun 2021, 13:41

Jo-Anne schreef:
16 jun 2021, 13:40
Ientje schreef:
Gebruik jij dit Jo Anne?
Ientje schreef:
Jo-Anne schreef:

Jazeker bekeken. Anti bacteriële, maar is het geschikt voor de hondenhuid? Niet te veel ontvettend?

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 20 jun 2021, 09:22

Ientje schreef:
19 jun 2021, 13:41
Jo-Anne schreef:
16 jun 2021, 13:40
Ientje schreef:
Gebruik jij dit Jo Anne?
Ientje schreef:
Jo-Anne schreef:

Jazeker bekeken. Anti bacteriële, maar is het geschikt voor de hondenhuid? Niet te veel ontvettend?

Nee niet teveel ontvettend, het heeft de perfecte ph waarde. Wordt ook gebruikt voor honden met een probleemhuid. Wat gebruik je nu voor af en toe als Diki modderig is? :gniffel
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 20 jun 2021, 19:53

Ice on Ice spray. Fijn spul
De shampoo was eigen merk van d a p horst, antiklitshampoo. Maar het klitte dus wel.

Ientje

Bericht door Ientje » 19 dec 2021, 17:08

Even dit topic omhoog halen.
Ik had dus een flesje Jean Peau besteld, glansshampoo. Nou Diki werd dus mooi schoon, twee weken geleden voor het eerst gebruikt. , echter, er kwam een wel zo vieze zoete weeïge lucht vanaf dat ik acuut dacht dat ze suikerziekte had. Dat zie of ruik je dus niet zo en dat weet ik, maar op meters afstand rook ik het. Misschien te veel gebruikt? En ja, glans, zeker, zelfs op haar lichte haren, zijde achtige glans.
Ik ga het niet nog een keer gebruiken, ik ruik echt alles, en dit vind ik dus vies.nu na 2 weken ruik ik het soms nog,

Ik ben dus nu bij de aleppo aangekomen, maar er zijn meer merken hondenzeep die je als stuk kan kopen. Het lijkt mij wel makkelijk, een stuk zeep. Alleen al omdat Diki de laatste keer door had hoe ze de deur van de douchecabine open kreeg. Pak ik de shampoo, loopt mevrouw kleddernat door de badkamer heen. .....

Geeft die Aleppo lekker zacht haar en is het een beetje vuil afstotend?
Werkelijk het is modderig weer, en ze is natuurlijk wat langer van vacht nu. Maar wat een modderbak is het. Nog nooit zo een vieze hond gehad als Diki, maar ze is wel lief hoor.
En ze heeft niet meer in de rotte vis gerold.

Corrie, jij zet de dames altijd in de gootsteen, spoel je dan alleen uit,,of gebruik ja dan ook shampoo?

Inmiddels zet ik een bak heet water achter de deur met een vaatdoek er in. Als we dan thuiskomen is het water lekker lauw en spoel ik Diki, voor de deur uit met het water en de vaatdoek, de buik,inborst en pootjes. En kijk dan is ze weer mooi schoon, even droog fohnen en klaar. Echter. Ik denk ook door de Jean Peau, of door het spoelen met water, , haar haren vallen in sliertjes uit elkaar, niet mooi, ik kan borstelen wat ik wil binnen 5 minuten weer sliertjes, jammer vind ik dat.

Maar ja, dat ben ik dan weer. Kan ik dan met dat stuk zeep ook even de pootjes en buik lichtjes er over heen? Spoelen met mijn bak water en vaatdoek , En dan mooi schoon. Inmiddels is de,plantenspuit ook gekomen, maar nog niet gebruikt. Tenminste niet op diki. Dit gaat ook perfect zo.

Ientje

Bericht door Ientje » 19 dec 2021, 17:29

Ik zie dat de aleppo zeep er is in dit percentages met laurierolie. Die olie is dus de olie die bacteriën en schimmels waren is. Welke heb jij precies Jo Anne?

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 20 dec 2021, 11:23

Ientje schreef:
19 dec 2021, 17:29
Ik zie dat de aleppo zeep er is in dit percentages met laurierolie. Die olie is dus de olie die bacteriën en schimmels waren is. Welke heb jij precies Jo Anne?
Ik gebruik momenteel de vloeibare Ientje.........

https://www.gezonderwinkelen.nl/savon-n ... omp-500-ml
Afbeelding

Plaats reactie