Tuintopic.....alweer herfst

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Marga.

Re: Ientjes tuintopic.... onze tuin het begin is er kom binnen

Bericht door Marga. » 11 aug 2022, 14:46

Zo leuk al dat leven in de tuin het is echt genieten en ik zit op nog geen meter afstand.

Afbeelding
Jong koolmeesje op het hek.

Afbeelding
En een wel heel dorstige houtduif doet zich te goed in mijn minivijver.

Corrie

Bericht door Corrie » 11 aug 2022, 15:52

Gezellig zo met de gevederde vriendjes, doe hier ook iedere avond water in de drinkbak en het vijvertje weten ze ook te vinden
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 12 aug 2022, 07:58

Corrie schreef:
11 aug 2022, 15:52
Gezellig zo met de gevederde vriendjes, doe hier ook iedere avond water in de drinkbak en het vijvertje weten ze ook te vinden
Ik heb ook nog twee platte drinkschalen staan waar vogels in zouden kunnen badderen maar die worden meer gebruikt door wespen.

Corrie

Bericht door Corrie » 17 aug 2022, 11:09

De roos is weer opnieuw gaan bloeien
Afbeelding

Allebei de Suzanne's doen het ook goed
Afbeelding

Afbeelding

De Chinese Roos bleef maar groeien, is meer een struik dan een plant , er zitten eindelijk knoppen in
Het wachten is nu op de bloemen
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 21 aug 2022, 20:03

Ja hoor ,hier is tie dan de eerste bloem van de Chinese Roos XXL
Afbeelding
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 23 aug 2022, 07:09

Wat een mooie rode kleur die chineze roos.
Marga, mooie fotoos,
Gisteren had ik 6 aardbeitjes en 3 frambozen, heerlijk in de yoghurt.

Marga.

Bericht door Marga. » 25 aug 2022, 08:40

Corrie schreef:
17 aug 2022, 11:09
De roos is weer opnieuw gaan bloeien
Afbeelding

Allebei de Suzanne's doen het ook goed
Afbeelding

Afbeelding

De Chinese Roos bleef maar groeien, is meer een struik dan een plant , er zitten eindelijk knoppen in
Het wachten is nu op de bloemen
Afbeelding

Afbeelding
Mooi hoor al die planten.

Marga.

Bericht door Marga. » 25 aug 2022, 08:41

Corrie schreef:
21 aug 2022, 20:03
Ja hoor ,hier is tie dan de eerste bloem van de Chinese Roos XXL
Afbeelding
Mooi hoor, mijn zoon had er vroeger ook één in zijn tuin staan maar dan een andere kleur.

Marga.

Bericht door Marga. » 25 aug 2022, 08:44

Ientje schreef:
23 aug 2022, 07:09
Wat een mooie rode kleur die chineze roos.
Marga, mooie fotoos,
Gisteren had ik 6 aardbeitjes en 3 frambozen, heerlijk in de yoghurt.
Lekker genieten uit eigen tuin. Ik heb op de blauwebessen struik na die nog geen bessen heeft gegeven geen fruitplanten staan, misschien een idee voor volgend jaar.

Marga.

Bericht door Marga. » 25 aug 2022, 08:50

Het gaat niet zo goed met mijn tuinvijvertjes, door de warmte van het water groeit er heel veel alg in. Ik heb nu een algenbestreidingsmiddel gekocht, afwachten wat dit gaat doen. Op deze manier heb ik niet veel lol meer aan mijn vijvertje en koop ik volgend jaar zeker geen grotere bak.

Afbeelding

Afbeelding
Hij zit stampensvol met draadalg.
Nog even iets leuks. De grote rode bloem in een vijverplantenmandje die maar in bloei bleef staan bleek een kunstbloem te zijn. :surprised :mrgreen

Corrie

Bericht door Corrie » 25 aug 2022, 10:17

Ik heb nog niks aan m'n vijvertje gedaan, denk dat als ik de planten eruit haal ook dat vieze spul tegenkom
Afbeelding

Wat een giller Marga , kom je er nu pas achter dat het een kumstbloem is :lol
Net als deze dus , gewoon omdat ik het leuk vind staan
Afbeelding

Ik heb ook een roze Chinese Roos gehad, had ze allebei in een grote pot , omdat ik hier wel gauw wind heb vielen ze regelmatig om, de roze geknakt en had er zo de pe in dis weg gegooid, later spijt want komt ieder jaar weer terug
Deze staat nu dus in een grote gemetselde bak en wordt steeds groter en hoger

Afbeelding
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 25 aug 2022, 14:40

Corrie schreef:
25 aug 2022, 10:17
Ik heb nog niks aan m'n vijvertje gedaan, denk dat als ik de planten eruit haal ook dat vieze spul tegenkom
Afbeelding

Wat een giller Marga , kom je er nu pas achter dat het een kumstbloem is :lol
Net als deze dus , gewoon omdat ik het leuk vind staan
Afbeelding

Ik heb ook een roze Chinese Roos gehad, had ze allebei in een grote pot , omdat ik hier wel gauw wind heb vielen ze regelmatig om, de roze geknakt en had er zo de pe in dis weg gegooid, later spijt want komt ieder jaar weer terug
Deze staat nu dus in een grote gemetselde bak en wordt steeds groter en hoger

Afbeelding
Je vijvertje staat er nog netjes bij.

Ientje

Bericht door Ientje » 25 aug 2022, 19:19

Verhaaltje, echt waar.
Voor het achterraam zit een spinnenweb. Er zaten twee vliegjes in, eerst één en dag erna de tweede, arme vliegjes, ik dacht eens kijken wat er gebeurt.
Op de tweede ochtend zag ik de spin, een mini bruin spinnetje, 1,5 cm? Hooguit. . Eerst werd vliegje twee gewikkeld in spinrag en daarna begon spin aan vliegje een. Binnen een uurtje was vliegje verdwenen maar ook het ingewikkelde vliegje was weg. Spin zat nog in het web en was een stuk groter geworden.
Gisteren bengelde er een enorme wesp in het web. Ik dacht zou spin die ook opeten? En waar is spin nu! Nergens te zien. Maar een spin bevat gif...... arme spin als hij daaraan begint.
Vanmorgen bengelde spin nog steeds, geen spin te zien.
Ik gaf de bakken water en jawel daar zat spin, de bak hangt aan het schuurtje die tegen de muur aan staat, vlak bij het web. En jawel een lange draad richting web en ik zag spin wegkruipen voor de waterstraal. Rustig laten zitten.
Een paar uur later was wesp verdwenen, echt helemaal weg en spin zat in het web. Een bruine grote spin met een kruis op zijn rug, zeker 2,5 cm met een dik lijf. Dezelfde spin alleen dubbel zo groot. Dat is natuur, zo groeien spinnen en ze groeien hard als er maar flinke prooien zijn.
Het web is nu weer leeg, voor het raam, ik laat het nog even zitten. Zo mooi om dit te volgen,

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 30 aug 2022, 12:20

Marga. schreef:
25 aug 2022, 08:50
Het gaat niet zo goed met mijn tuinvijvertjes, door de warmte van het water groeit er heel veel alg in. Ik heb nu een algenbestreidingsmiddel gekocht, afwachten wat dit gaat doen. Op deze manier heb ik niet veel lol meer aan mijn vijvertje en koop ik volgend jaar zeker geen grotere bak.

Afbeelding

Afbeelding
Nog even iets leuks. De grote rode bloem in een vijverplantenmandje die maar in bloei bleef staan bleek een kunstbloem te zijn. :surprised :mrgreen
Je plantjes zeker halveren en zuurstofrijke planten erin zetten. :wow draadalg is ook een plant maar een vervelende :gniffel
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 01 sep 2022, 08:04

Jo-Anne schreef:
30 aug 2022, 12:20
Marga. schreef:
25 aug 2022, 08:50

Afbeelding

Afbeelding
Je plantjes zeker halveren en zuurstofrijke planten erin zetten. :wow draadalg is ook een plant maar een vervelende :gniffel
Ik ga de planten ook flink minderen, er zitten zuurstofplanten in. Ik heb een algen bestrijdingsmiddel in het water gedaan hopelijk lost dit het probleem op. Zo niet dan gaat de vijver weg en zet ik een appelboom in die hoek maar eerst afwachten wat het middel doet.

Marga.

Bericht door Marga. » 05 sep 2022, 11:48

Mijn tuinvijvertje ziet er weer een stuk beter uit. Nadat de meeste draadalg dood was gegaan door het bestrijdingsmiddel heb ik de planten flink gekortwiekt en vers water in de vijver gedaan. Hij moet straks nog een keer leeg omdat ik hem ga verplaatsen, op de plek waar hij nu staat komt een stoofperenboom. Afwachten hoe het tuinvijvertje de winter door komt, volgend jaar zie ik wel weer.

Afbeelding

Marga.

Tuintopic.....alweer herfst

Bericht door Marga. » 11 okt 2022, 11:23

Inmiddels is de zomer achter de rug en heb ik de tuinvijver nadat hij weer onder het alg zat leeggehaald. Ik denk niet dat er volgend jaar weer planten in komen, ook de speciekuip met dropplanten en lavendel heb ik leeggegooid. Volgend jaar wil ik wat meer eenjarige planten in potten neer zetten die ik na de zomer zo leeg kan gooien in de groenbak maar voor nu is mijn tuinseizoen bijna voorbij, alleen nog grasmaaien.

Jo-Anne
Site Admin

Re: Tuintopic.....alweer herfst

Bericht door Jo-Anne » 11 okt 2022, 11:49

Marga. schreef:
11 okt 2022, 11:23
Inmiddels is de zomer achter de rug en heb ik de tuinvijver nadat hij weer onder het alg zat leeggehaald. Ik denk niet dat er volgend jaar weer planten in komen, ook de speciekuip met dropplanten en lavendel heb ik leeggegooid. Volgend jaar wil ik wat meer eenjarige planten in potten neer zetten die ik na de zomer zo leeg kan gooien in de groenbak maar voor nu is mijn tuinseizoen bijna voorbij, alleen nog grasmaaien.
@Marga

Staat je vijvertje in de zon?
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 11 okt 2022, 15:45

Vanmiddag de Chinese Roos gesnoeid en daar moet Luna natuurlijk bijzijn

Afbeelding

En er bloeit nog een hoop
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 11 okt 2022, 19:10

Hier bloeien nog een paar geraniums. Mijn kuip met water, heeft alleen de kleine drijfplantjes nog die ik gekocht had. Het bakje met waterplanten heeft niet meer gedaan dan drie zielige blaadjes. De kuip is nu overvol. Door alle regen.
Ik weet niet wat ik er mee doen moet.
De aarbei plant heeft enorme slierten gekregen die heb ik over een stukje van de tuin gelegd waar niets stond. De kleine plantjes zitten zelfs al vast. Volgend jaar een bedje met aardbeien,

Plaats reactie