Jong koolmeesje op het hek.

En een wel heel dorstige houtduif doet zich te goed in mijn minivijver.

Lekker genieten uit eigen tuin. Ik heb op de blauwebessen struik na die nog geen bessen heeft gegeven geen fruitplanten staan, misschien een idee voor volgend jaar.

Je vijvertje staat er nog netjes bij.Corrie schreef: ↑25 aug 2022, 10:17Ik heb nog niks aan m'n vijvertje gedaan, denk dat als ik de planten eruit haal ook dat vieze spul tegenkom
Wat een giller Marga , kom je er nu pas achter dat het een kumstbloem is![]()
Net als deze dus , gewoon omdat ik het leuk vind staan
Ik heb ook een roze Chinese Roos gehad, had ze allebei in een grote pot , omdat ik hier wel gauw wind heb vielen ze regelmatig om, de roze geknakt en had er zo de pe in dis weg gegooid, later spijt want komt ieder jaar weer terug
Deze staat nu dus in een grote gemetselde bak en wordt steeds groter en hoger
![]()
Je plantjes zeker halveren en zuurstofrijke planten erin zetten.Marga. schreef: ↑25 aug 2022, 08:50Het gaat niet zo goed met mijn tuinvijvertjes, door de warmte van het water groeit er heel veel alg in. Ik heb nu een algenbestreidingsmiddel gekocht, afwachten wat dit gaat doen. Op deze manier heb ik niet veel lol meer aan mijn vijvertje en koop ik volgend jaar zeker geen grotere bak.
Hij zit stampensvol met draadalg.
Nog even iets leuks. De grote rode bloem in een vijverplantenmandje die maar in bloei bleef staan bleek een kunstbloem te zijn.![]()
![]()

Ik ga de planten ook flink minderen, er zitten zuurstofplanten in. Ik heb een algen bestrijdingsmiddel in het water gedaan hopelijk lost dit het probleem op. Zo niet dan gaat de vijver weg en zet ik een appelboom in die hoek maar eerst afwachten wat het middel doet.Jo-Anne schreef: ↑30 aug 2022, 12:20Je plantjes zeker halveren en zuurstofrijke planten erin zetten.Marga. schreef: ↑25 aug 2022, 08:50Het gaat niet zo goed met mijn tuinvijvertjes, door de warmte van het water groeit er heel veel alg in. Ik heb nu een algenbestreidingsmiddel gekocht, afwachten wat dit gaat doen. Op deze manier heb ik niet veel lol meer aan mijn vijvertje en koop ik volgend jaar zeker geen grotere bak.
Hij zit stampensvol met draadalg.
Nog even iets leuks. De grote rode bloem in een vijverplantenmandje die maar in bloei bleef staan bleek een kunstbloem te zijn.![]()
![]()
draadalg is ook een plant maar een vervelende
![]()

@MargaMarga. schreef: ↑11 okt 2022, 11:23Inmiddels is de zomer achter de rug en heb ik de tuinvijver nadat hij weer onder het alg zat leeggehaald. Ik denk niet dat er volgend jaar weer planten in komen, ook de speciekuip met dropplanten en lavendel heb ik leeggegooid. Volgend jaar wil ik wat meer eenjarige planten in potten neer zetten die ik na de zomer zo leeg kan gooien in de groenbak maar voor nu is mijn tuinseizoen bijna voorbij, alleen nog grasmaaien.