Wat een ochtend

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Ientje

Wat een ochtend

Bericht door Ientje » 28 jul 2021, 10:03

Wat een ochtend.

Netjes 7 uur op gestaan en gewandeld half uur.
En toen begonnen met ontbijt. Net de yoghurt in de bakjes gedaan. Bakje voor mijn ma vast,op het dienblad gezet met dekseltje er op. Het was net laatste pak yoghurt, vanavond komt er nieuwe......

Vervolgens naar het aanrecht,een glazen potje terug zetten in keukenkastje, ik laat het vallen, mijn linker hand, laat alles vallen,( ik ben bang dat het een carpaal tunnel probleempje is, maar ik stel de dokter steeds uit. Het doet namelijk nog geen pijn....).pats potje boven op glazen schaaltje waar de gewassen tomaatjes voor mijn ma in zitten. Schaaltje kapot, tomaten overal in het rond. Het voorraad bakje, met tomaatjes ook vol glas, de keuken la stond open, vol glas, aanrecht, gootsteen, grond vol glas, zelfs op de tafel, 1,5 meter verder, waar mijn bakje yoghurt, zonder dekseltje, dus nog stond! Glas.,,
:cry:

ik kon wel janken en heb staan vloeken. Anderhalf uur later, , mijn ma ontbijt gegeven, daar zat door het dekseltje geen glas, mijn ontbijt weggegooid, tomaten weggegooid, koffie zakjes die tussen het glas lagen in de la, weggegooid. Alles afgewassen, la uitgezogen, glas geraapt, het zat overal, weer gezogen, loop voor het aanrecht, knars knars, weer glas in mijn sokken, weer zuigen.

En toen ik dacht nu is alles klaar, alles schoon en afgewassen en afgespoeld, la weer ingeruimd, schoof ik met een blaadje waar de wasspullen van mijn ma op staan, kras......aanrechtblad een hele kras, zat nog glas onder. En geloof me ik,had daaronder gezogen en gezeemd. :geenidee

Net maar ontbeten met een liga koek met rozijntjes.

Maar de keuken is aardig schoon en ik ben totaal aan het eind van mijn Latijn, wat een ochtend.. en nu ik dit tik voel ik nog een splintertje in mijn duim. Want ja, ook dat ging perfect, van die mini splintertje glas, bloedt goed. :surprised

En nu, mag ik mijn tweede rondje met het hondje gaan lopenl
:lopen

Corrie

Re: Wat een ochtend

Bericht door Corrie » 28 jul 2021, 12:39

Wat een rot begin van de dag joh , glassplinters vliegen altijd alle kanten op , heb het idee dat de stofzuiger ze soms gewoon niet pakt :mrgreen:

Vandaag maar verder je rust nemen :blommetje
Schoondochter is ook geopereerd aan carpaal tunnel syndroom, beide polsen geloof ik
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 28 jul 2021, 13:08

Oh oh oh wat een pech toch zeg :surprised en glas rolt overal hoop dat de rest van de dag wat plezieriger verloopt voor jullie.
Dat kan heel goed hè dat het carpaal tunne syndroom is. Belast je die pols veel dan?
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 28 jul 2021, 14:46

Mijn rechterpoks is twee x geopereerd.. En ja, dan ga je die toch wat ontzien. Beide polsen zijn versleten net als mijn rechter schouder., tja 20 jaar honden plukken en knippen, en in die tijd, jaren 80 werd er totaal niet gewezen op houding en noem maar op. Ik lag soms bijna op mijn kop om een onderkant van een hond te plukken.
Mijn rechterpols begon ook met alles te laten vallen, maar niet de pijn en de tintelingen die er bij horen. Links dus nu hetzelfde, maar ja corona, dus met zulke dingen blijf je dan lopen om niet naar een ziekenhuis te hoeven gaan. Lastig maar nket gevaarlijk. Dan gaan anderen voor.
Huisarts is nu op vakantie, als hij terug is ga ik maar naar hem toe.
Zoveel rotzooi opruimen door dingen te laten vallen is niet fijn,

Marga.

Bericht door Marga. » 29 jul 2021, 14:11

Het lijkt mij idd verstandig dat je dit even met je huisarts overlegt, het is niet goed als je regelmatig dingen uit je handen laat vallen.
Dit doet mij denken aan die keer dat ik als kind een busje Buisman (koffie verrijker) had laten vallen en ik dit goedje met een natte doek probeerde op te ruimen. De keuken veranderde al snel in een slachtveld, mijn vader wist niet wat hij zag toen hij de keuken in kwam. :surprised Mijn moeder was ziek en bedlegerig dus ik was het gewoon om op te ruimen en schoon te maken maar Buisman was te veel van het goede. :gniffel

Ientje

Bericht door Ientje » 31 jul 2021, 21:03

Oh je, wat erg buisman, die poeder, ik ken het ook nog.

Noa en Lindi

Bericht door Noa en Lindi » 01 aug 2021, 12:40

Ja bij ons vroeger thuis deed mijn moeder ook altijd een klein beetje buisnan bij de gemalen filterkoffie, en dan langzaam steeds een beetje water opschenken , het was de lekkerste koffie :)
Wil, Noa :love en Lindi :dogwalk en Lisa :woefwoef

Corrie

Bericht door Corrie » 01 aug 2021, 19:09

Geen glasschilfertjes meer tegen gekomen Ientje :ffedenken
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 02 aug 2021, 17:16

Jawel. Gisteravond, meters verder in de kamer, zag wat glinsteren, pak het op, gelijk mijn vel in.

Corrie

Bericht door Corrie » 02 aug 2021, 19:24

Ientje schreef:
02 aug 2021, 17:16
Jawel. Gisteravond, meters verder in de kamer, zag wat glinsteren, pak het op, gelijk mijn vel in.
Raar hè , hebben wij ook wel eens gehad , zuigen / dweilen en een paar dagen later weer en nog weet later kom je nog wat tegen
Gelukkig niet in voetje van Diki gekomen
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 04 aug 2021, 07:54

Dacht ik ook meteen, beter in mijn vingers dan Diki,s voetje.

Lise

Bericht door Lise » 04 aug 2021, 22:32

Ik kwam gisteren nog een glasscherf tegen onder mijn balkontafel. Een paar weken geleden heb ik een glas omgestoten op de tafel. Alles goed opgeruimd (dacht ik). Gelukkig kunnen de hondjes niet onder de tafel komen :) .

Plaats reactie