Netjes 7 uur op gestaan en gewandeld half uur.
En toen begonnen met ontbijt. Net de yoghurt in de bakjes gedaan. Bakje voor mijn ma vast,op het dienblad gezet met dekseltje er op. Het was net laatste pak yoghurt, vanavond komt er nieuwe......
Vervolgens naar het aanrecht,een glazen potje terug zetten in keukenkastje, ik laat het vallen, mijn linker hand, laat alles vallen,( ik ben bang dat het een carpaal tunnel probleempje is, maar ik stel de dokter steeds uit. Het doet namelijk nog geen pijn....).pats potje boven op glazen schaaltje waar de gewassen tomaatjes voor mijn ma in zitten. Schaaltje kapot, tomaten overal in het rond. Het voorraad bakje, met tomaatjes ook vol glas, de keuken la stond open, vol glas, aanrecht, gootsteen, grond vol glas, zelfs op de tafel, 1,5 meter verder, waar mijn bakje yoghurt, zonder dekseltje, dus nog stond! Glas.,,
:cry:
ik kon wel janken en heb staan vloeken. Anderhalf uur later, , mijn ma ontbijt gegeven, daar zat door het dekseltje geen glas, mijn ontbijt weggegooid, tomaten weggegooid, koffie zakjes die tussen het glas lagen in de la, weggegooid. Alles afgewassen, la uitgezogen, glas geraapt, het zat overal, weer gezogen, loop voor het aanrecht, knars knars, weer glas in mijn sokken, weer zuigen.
En toen ik dacht nu is alles klaar, alles schoon en afgewassen en afgespoeld, la weer ingeruimd, schoof ik met een blaadje waar de wasspullen van mijn ma op staan, kras......aanrechtblad een hele kras, zat nog glas onder. En geloof me ik,had daaronder gezogen en gezeemd.
Net maar ontbeten met een liga koek met rozijntjes.
Maar de keuken is aardig schoon en ik ben totaal aan het eind van mijn Latijn, wat een ochtend.. en nu ik dit tik voel ik nog een splintertje in mijn duim. Want ja, ook dat ging perfect, van die mini splintertje glas, bloedt goed.
En nu, mag ik mijn tweede rondje met het hondje gaan lopenl