Wat een ochtend.

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Ientje

Wat een ochtend.

Bericht door Ientje » 05 dec 2023, 10:05

Vandaag begint niet goed. Grijze container dag. Netjes aan de weg, zoals iedere week. Komt er zo iemand met een grote auto en die parkeert de auto een halve meter verder, op de stoep uiteraard. :aaiaiai Want ja, je zal ietsjes verder moeten lopen met je kindje naar school. Sorry ik ben wat cynisch want boos.

Voordat ik de container kon verplaatsen kwam de vuilnisauto er aan, en ja hoor, mijn bak, die het dichts bij de auto stond is verdwenen :egyptian Ik achter de vuilnisman aan, :run ,voordeur open laten staan, tussen deur dicht hoor. . Levensgevaarlijk op de weg gestaan, want de auto,s moeten langs die vuilnisauto, even wachten kan niet. Dus vuilnisman uit de auto, wij naar de veilige kant. Vraag ik, heeft u mijn container ergens anders neer gezet. Hij kijkt omhoog en ja hoor daar hangt mijn bak, half in de auto, volledig kapotgescheurd . Arme bak :cry . Tja, hij kon hem, dus nog net pakken, maar hing scheef in de ophaalklemmen. Stond nl een auto geparkeerd. Hij had natuurlijk de bak ergens anders neer kunnen zetten. ... maar die auto hoorde daar niet . Zonde van ons belastinggeld, ik krijg wel een mooie nieuwe, as vrijdag :goedzo . Inmiddels weer terug kom weer langs de auto, en daar hangt de eigenaresse ondersteboven op de achterbank. Ik heb haar best netjes aangesproken, gezien mijn boosheid, en gevraagd de volgende keer rekening te houden met de vuilnisauto want dat mijn bak nu weg is, kapot enzv. Kreeg een grote mond terug, ze stond ver genoeg weg, en dat was niet haar schuld enzv. Tja je zal ook eens zeggen sorry, oeps, zal er op letten. Ik snap inmiddels wel waar die kindjes hier de scheldwoorden leren, gewoon van de ouders.

Heb vervolgens handhaving gebeld voor weer wat controle hier in de straat. Vorige week stonden er twee handhavers niets te doen voor het stembureau, ja, studenten, die moeten leren staan denk ik (cynisch) :geenidee . Ik zou zeggen zet die studenten handhaving dan maar eens in als het hier wel druk is.

Dat was één

Nummer twee. Ik wilde de echo rekening van diki declareren, loopt mijn laptop vast, :geenidee dus niet declareren. :cry

Wat is nummer drie? Ik kan zo mijn schoenen halen, Ik zie de bui al hangen, schoenen met spitse neuzen en haakjes voor de veters en zonder rits?. Want ik heb aangegeven dat ik dat dus echt niet wil, alles komt in drieen toch? :gniffel

Wordt vervolgd,

Ientje

Re: Wat een ochtend.

Bericht door Ientje » 05 dec 2023, 10:08

Vervolgens pilletjes voor Diki gehaald, nieuwe rekening die ik nog niet kan declareren.

Maar :goedzo

Het goede nieuws, ik haalde bij de bakker wat lekkers voor vanavond en kreeg een bakje met heerlijk kruidnootjes met pure chocolade voor niets.

Corrie

Bericht door Corrie » 05 dec 2023, 10:46

:st-lacht jij hebt je portie narigheid al gehad vandaag zo te lezen .
Hoop voor jou dat je schoenen helemaal toppie zijn , misschien nog op tijd om ze neer te zetten voor Sint avond .
Hier was het ook een drukte van belang , Sint viering op school , gezellige liedjes uit de speakers :st-danst , sommige kindjes met Piet petje op , de oudere kinderen of ouders zeulend met surprise.
Er was haast geen doorkomen aan , was zelf eigenlijk laat. :woefwoef weer onder de modder , daar wordt ik chagerijnig van :aaiaiai
Hier in het weekend al de speculaas staaf verorberd, lekker vers heb nog wel reepjes gevulde speculaas maar niet van de bakker
De kilootjes vliegen er weer aan :st-lacht
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 05 dec 2023, 11:43

Tja die kiloos....... ik heb er ook last van.

Inmiddels declaratie verstuurd naar petplan, met een andere browser. Maar bevestiging ontvangen, dus nu wachten op het geld.,

Lise

Bericht door Lise » 05 dec 2023, 14:23

Ientje schreef:
05 dec 2023, 11:43

Inmiddels declaratie verstuurd naar petplan, met een andere browser. Maar bevestiging ontvangen, dus nu wachten op het geld.,
Dat staat mij dus zo tegen aan de dierenverzekeringen. Je betaalt braaf je premie, maar als je onverhoopt naar de DA moet, mag je eerst zelf de rekening voldoen en daarna de declaratie bij de verzekeraar indienen. Tja, schiet mij maar lek, maar volgens mij sluiten mensen een verzekering af omdat ze zelf de rekening niet kunnen voldoen. Raar dat ze dan toch eerst de rekening moeten betalen en daarna de boel pas kunnen declareren. Het lijkt mij een stuk logischer en ook minder administratieve rompslomp geven als de DA de rekening rechtstreeks naar de verzekeraar stuurt.

Kortom, ik hoop hem niet aan te breken, maar ik heb zelf een honden bankrekening, waar ik maandelijks een bedrag op stort.

Ientje, ik hoop dat de rest van de dag relaxed verloopt en maak je niet te druk over de december kilo's.

Ientje

Bericht door Ientje » 05 dec 2023, 14:50

Zie verder op volgende update hierover.
Laatst gewijzigd door Ientje op 05 dec 2023, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Ientje

Bericht door Ientje » 05 dec 2023, 14:55

Lise schreef:
05 dec 2023, 14:23
Ientje schreef:
05 dec 2023, 11:43

Dat staat mij dus zo tegen aan de dierenverzekeringen. Je betaalt braaf je premie, maar als je onverhoopt naar de DA moet, mag je eerst zelf de rekening voldoen en daarna de declaratie bij de verzekeraar indienen. Tja, schiet mij maar lek, maar volgens mij sluiten mensen een verzekering af omdat ze zelf de rekening niet kunnen voldoen. Raar dat ze dan toch eerst de rekening moeten betalen en daarna de boel pas kunnen declareren. Het lijkt mij een stuk logischer en ook minder administratieve rompslomp geven als de DA de rekening rechtstreeks naar de verzekeraar stuurt.

Kortom, ik hoop hem niet aan te breken, maar ik heb zelf een honden bankrekening, waar ik maandelijks een bedrag op stort.

Ientje, ik hoop dat de rest van de dag relaxed verloopt en maak je niet te druk over de december kilo's.
Een aantal jaren gekeden werd dat ook gedaan . De da diende de rekening in. Maar denk te veel werk voor de verzekering. Want een deel moet je toch zelf betalen..... afhankelijk van je pakket waar je voor kiest.

Ientje

Bericht door Ientje » 05 dec 2023, 17:02

Mijn schoenen.... er zou een rits in komen, met veter,want ze zijn tot boven de enkels. Geen rits, wel veters, had ik ze maar geweigerd......, want eenmaal thuis kreeg ik ze amper uit. Met mijn hak achter de voordeurdrempel, veters los, en zo met moeite en pijn, want achillespees ontstoken, uitgekregen. Eerste beschadiging zit er dus op. Vrijdag breng ik ze terug , helaas zo,n dag dat alles fout gaat.

Truus

Bericht door Truus » 05 dec 2023, 17:06

Wat een verhaal van jou Ientje
Maar toch goed nieuws voor je He Je schoenen zijn er ,dan wel met veters hoop dat je er goed mee overweg kan.
Afbeelding

Plaats reactie