Detectie

Heb je een nieuwe pup of is je hond veranderd in een oude brompot? Praat hier over gedrag en opvoeding.
Ientje

Re: Detectie

Bericht door Ientje » 14 feb 2020, 19:55

Corrie schreef:
14 feb 2020, 19:23
Ientje schreef:
14 feb 2020, 17:18
Corrie, ik doe iets verkeerd, inmiddels drie pb verstuurd maar in mijn verzonden mapje staat niets zucht.
vul je wel het vakje " onderwerp " in

ik heb jou al eerder pb gestuurd, kan je op reageren
Ook geprobeerd, ga het nog een keer doen, wel een e mail verstuurd, zie ik ook niet terug. Digibeet en erreg blond....ik

Ientje

Bericht door Ientje » 14 feb 2020, 20:00

Ni stAat er ,,is succesvol verzonden,, dus moet je een pb hebben. :grin:

Corrie

Bericht door Corrie » 15 feb 2020, 10:33

Ientje schreef:
14 feb 2020, 20:00
Ni stAat er ,,is succesvol verzonden,, dus moet je een pb hebben. :grin:
is gelukt Ientje :applaus
ben ook een beetje digibeet hoor Ientje :proest
vooral met de phone heb ik moeite :mrgreen:
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 15 feb 2020, 12:55

Pb tje teruggestuurd. Leuk is dit.

Ik eenk er aan toch nog een mailtje te sturen naar de detectie juf.
Blijf het raar vinden de ene week moet ik spulletjes geur aan laten nemen en in een doosje doen, netjes gekocht en gedaan en de andere week stoppen, blijft door mijn hoofd malen.

Ientje

Bericht door Ientje » 28 jan 2023, 11:23

Oud topic maar er is een vervolg.
Ik vertelde dat we balans training doen en dat is bij dezelfde juf als drie jaar terug, drie jaar alweer, van de detectie. Na een paar lesjes balans training heb ik gevraagd nog een keer een detectie lesje, om te kijken of diki weer in de hypermodus ging.
En gisteren was het zover. Op naar detectie les.

Natuurlijk had ik afgelopen week een beetje geoefend, het kwartje viel best snel, al begon ze de eerste keer naar de sleutels te zoeken, de hele kamer door., terug naar haar vanillesuiker zakjes. En bam neusje in de doos,
Gisteren dus weer in de oude bekende ruimte. Ja ze hijgde, ja ze was een beetje hyper, maar ik kon het nu handlen. Ze is ook een paar jaar ouder he.

We begonnen met houten dozen met een gat er in. En na de verkeerde aangegeven te hebben was het de goede. Een paar keer achter elkaar. Genoeg. De hond van mijn vriendin was aan de beurt.
Daarna naar een grotere ruimte, de ruimte van de balans training. Diki hijgde inmiddels niet meer, maar wel enthousiast. Er stonden een heleboel rommeltjes in die ruimte, step bankjes, blikken doosjes, plastic kokertjes een ladder. Diki begon keurig te zoeken, echt alles besnuffelde ze, complimentje kregen we. En toen ze ook nog het doosje met haar luchtje aanwees was het helemaal top.,
Dit is heel vermoeiend voor een hond. Diki kreeg ook nog de kans langs de muur te zoeken, daar zitten allemaal groene vissersdoosjes, van die pieren doosjes met gaatjes aan de muur. De eerste vond ze nog, toen was het op. Te lang doorgegaan jammer, maar het was wel heel leuk.
En diki was niet hyper, dat was voor mij een mooie beloning. Ze reageerde nu als ik zei, even wachten, en nu gaan we zoeken. Prachtig ook om te zien hoe een hondje dit na drie jaar weer oppakt en er weer lol in heeft.

Wordt vervolg want we gaan voorzichtig nu en dan verder.,

Corrie

Bericht door Corrie » 28 jan 2023, 12:00

Helemaal geweldig , Diki is een toppertje :applaus
Is haar geurtje vanille suiker :geenidee
Je kan met Diki naar Schiphol op zoek naar drugs :swingitbaby
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 28 jan 2023, 14:18

Hij zo goed is ze niet hoor, ja vanillesuiker. .

Plaats reactie