Detectie
Re: Detectie
En ik blijf vertellen!
Jawel, maar beetje een domper. Diki is hyper als ze daar is, sleurt mij bijna richting de trainings ruimtes en staat dan nog even te stuiteren. Naar mijn mening begon dat te verbeteren, zeker ook omdat ze een paar hele goede zoekingen deed. Maar afgelopen vrijdag zei de juf dat ze het zielig vond voor Diki.zoveel stress. Ik moest maar eens goed nadenken of ik verder wilde gaan, en in ieder geval oefenen in onbekende ruimtes. Dat laatste doe ik soms en dan is er geen hypergedrag.
De stress, ja, wat is het, moeilijk aan te geven. Ze is druk, hijgt, maar staartje staat op rug, en bij onzekerheid of iets wat ze eng vindt, laat ze die staart meteen zakken. Ze trekt mij richting de zoekruimtes, dus zeker niet de andere kant op. Eenmaal binnen wil ze alle kanten op, even rondkijken, maar inderdaad wel heel druk.
Ik vond de reactie vd juf niet leuk. Een aantal weken geleden heb ik dit zelf aangekaart, gevraagd of ik door zou gaan, of Diki het wel kon, ik vond dat het allemaal zo langzaam vooruit ging.
De juf was toen heel positief, ik moest vertrouwen hebben en Diki deed het goed, ze kon het. Dat vertrouwen kreeg ik de afgelopn weken steeds meer en nu dit. Het hypere is volgens mij niet veranderd.
Dus nu ben ik aan het nadenken
Mail gestuurd aan de juf, want ik kan nooit zo snel reageren in dit soort situaties. Heb gevraagd waarom dit advies en of we dan eerst kunnen werken aan rust inbouwen. Hoop dat ik antwoord krijg.
Maar inmiddels heb ik ons ook opgegeven voor hoopers. We moeten toch wat doen. En voor opnieuw obedience was ik te laat, de cursus was al vol.
Wordt gevolgd.
.
De stress, ja, wat is het, moeilijk aan te geven. Ze is druk, hijgt, maar staartje staat op rug, en bij onzekerheid of iets wat ze eng vindt, laat ze die staart meteen zakken. Ze trekt mij richting de zoekruimtes, dus zeker niet de andere kant op. Eenmaal binnen wil ze alle kanten op, even rondkijken, maar inderdaad wel heel druk.
Ik vond de reactie vd juf niet leuk. Een aantal weken geleden heb ik dit zelf aangekaart, gevraagd of ik door zou gaan, of Diki het wel kon, ik vond dat het allemaal zo langzaam vooruit ging.
De juf was toen heel positief, ik moest vertrouwen hebben en Diki deed het goed, ze kon het. Dat vertrouwen kreeg ik de afgelopn weken steeds meer en nu dit. Het hypere is volgens mij niet veranderd.
Dus nu ben ik aan het nadenken
Mail gestuurd aan de juf, want ik kan nooit zo snel reageren in dit soort situaties. Heb gevraagd waarom dit advies en of we dan eerst kunnen werken aan rust inbouwen. Hoop dat ik antwoord krijg.
Maar inmiddels heb ik ons ook opgegeven voor hoopers. We moeten toch wat doen. En voor opnieuw obedience was ik te laat, de cursus was al vol.
Wordt gevolgd.
.
Nou dat is inderdaad niet zo`n leuke reactie nu van die juf inderdaad. Want eerst was ze positief
Beetje rare reactie, misschien kan ze uitleg geven. Goed dat je haar gemaild hebt Ientje! Ben ook benieuwd waarom ze ineens dit advies geeft aan jou en Diki. Ja op zo`n moment is er vaak geen rust om goed te reageren maar je hebt nu gemaild in alle rust thuis
Wat is hoopers?
Wat is hoopers?

Hoopers is je hond door metalen bogen sturen die in een soort parcous staan. En rond een ton sturen, is leuk, heb het met mijn vorige hond gedaan. Soort behendigheid zonder sprongen, waar je als baas veel minder moe van wordt.
Op zich is het natuurlijk eerlijk als er gezegd wordt het zit er niet in. Maar nu is het raar, steeds zeggen dat het goed gaat en dan opeens afkappen en daar wil ik uitleg over.
ohhh dat is inderdaad vreemd :roll:
je zou denken dat Diki hyper is omdat ze het leuk vind
antwoord dus maar afwachten
leuk dat je in ieder geval nog iets anders gaat doen met Diki
willen we ook alles van horen hoor, sportieve Diki met sportief vrouwtje
je zou denken dat Diki hyper is omdat ze het leuk vind
antwoord dus maar afwachten
leuk dat je in ieder geval nog iets anders gaat doen met Diki
willen we ook alles van horen hoor, sportieve Diki met sportief vrouwtje

Doet mij denken aan Pepper (mijn cavaliertje) die vond behendigheid zo leuk dat ze helemaal hyper werd zodra we bij de hondenclub aan kwamen.
Klinktbalsof ze het juist super leuk vindt en helemaal hieper de pieper is daardoor. Niet als slechte stress want dan zou je dat ook zien asn houding, staart enz.
Ben benieuwd welke reactie je zult krijgen.
Klinktbalsof ze het juist super leuk vindt en helemaal hieper de pieper is daardoor. Niet als slechte stress want dan zou je dat ook zien asn houding, staart enz.
Ben benieuwd welke reactie je zult krijgen.
Nog geen reactie op mijn mail gehad. Wel een overzichtje van hoe laat en waar vd training morgen op locatie en Diki staat er gewoon bij. Snap het nu echt niet meer.
Ja, dat was ook mijn insteek, hyper omdat het leuk is, ik zie totaal geen bange, angstige, terug trekkende of ontwijkende hond. Maar eentje die mij mee sleurt, als je dat kan zeggen van 6 kg hond, richting het oefenterrein.
Ja, dat was ook mijn insteek, hyper omdat het leuk is, ik zie totaal geen bange, angstige, terug trekkende of ontwijkende hond. Maar eentje die mij mee sleurt, als je dat kan zeggen van 6 kg hond, richting het oefenterrein.
Ik zou het ook niet meer snappen.
Nou die smurfjes van 6 kg kunnen best wat kracht zetten als ze willen hihihi.
Gewoon lekker gaan en genieten. Zo lang Diki en jij het leuk vinden, want dat is het belangrijkste.
Nou die smurfjes van 6 kg kunnen best wat kracht zetten als ze willen hihihi.
Gewoon lekker gaan en genieten. Zo lang Diki en jij het leuk vinden, want dat is het belangrijkste.
Gisteren toch antwoord gehad. Diki bouwt stress op en komt er zelf niet uit. Hier moet aan gewerkt worden, maar daar is in de groep geen ruimte voor. Dus ben ik vandaag ook niet meer gegaan. Ik vind het zo jammer.
Individueel les, ja, dat wordt nu aangeraden, maar dan heb ik geen vervoer en moet de bus niet bereikbaar,
Verdikkie Diki vindt het zo leuk en het ging steeds beter.
Individueel les, ja, dat wordt nu aangeraden, maar dan heb ik geen vervoer en moet de bus niet bereikbaar,
Verdikkie Diki vindt het zo leuk en het ging steeds beter.
Ah wat ontzettend jammer zeg.
Heeft ze geen tips voor je wat je hier zelf mee zou kunnen doen om Diki daarmee te helpen?
Heeft ze geen tips voor je wat je hier zelf mee zou kunnen doen om Diki daarmee te helpen?
ahhh dat is echt jammer
vooral omdat jullie het allebei leuk vonden om te doen
nu je maar richten op wat je ook van plan bent te gaan doen, hoopers toch
of begint dat nog niet binnenkort
Ientje heb geen pb van je gehad
vooral omdat jullie het allebei leuk vonden om te doen
nu je maar richten op wat je ook van plan bent te gaan doen, hoopers toch
of begint dat nog niet binnenkort
Ientje heb geen pb van je gehad

-
Lise
Eigenlijk vind ik dit een tikkie kort door de bocht van de hondenschool. Jij en je hond komen toch om te leren.
Vind het lulkoek dat jou blije hond volgens de hondenschool stress opbouwt en er tijdens de les geen tijd is om hier mee aan de slag te gaan. Zo jammer, dat kleine honden op zo'n manier eigenlijk niet welkom zijn bij hondenscholen. Puppycursus oké, maar als het wat meer tijd gaat kosten, word je op een rare manier aan de kant gezet. Tja, die kleintjes zijn natuurlijk geen werkhonden, maar vinden het wel leuk om op hun manier te werken.
Vind het lulkoek dat jou blije hond volgens de hondenschool stress opbouwt en er tijdens de les geen tijd is om hier mee aan de slag te gaan. Zo jammer, dat kleine honden op zo'n manier eigenlijk niet welkom zijn bij hondenscholen. Puppycursus oké, maar als het wat meer tijd gaat kosten, word je op een rare manier aan de kant gezet. Tja, die kleintjes zijn natuurlijk geen werkhonden, maar vinden het wel leuk om op hun manier te werken.
Helemaal mee eens!Lise schreef: ↑14 feb 2020, 16:08Eigenlijk vind ik dit een tikkie kort door de bocht van de hondenschool. Jij en je hond komen toch om te leren.

Lise, ik ben het volledig met je eens. Te meer ook dat wij de laatste lessen steeds als laatste aan de beurt waren en het kortst bezig waren. Natuurlijk, eenvoudiger dan de andere honden die verder waren. Maar toch. Ik heb ook het gevoel, van wat moeten we met zo,n kleinrje die anders reageert dan die grote honden. Jammer is het.
Ik kan zeggen ik kom toch, maar hoe gaat dat dan lopen, het les krijgen.
Corrie, heb het nig een keer geprobeerd, als het weer niet aankomt doe ik iets fout,
Ik kan zeggen ik kom toch, maar hoe gaat dat dan lopen, het les krijgen.
Corrie, heb het nig een keer geprobeerd, als het weer niet aankomt doe ik iets fout,
Corrie, ik doe iets verkeerd, inmiddels drie pb verstuurd maar in mijn verzonden mapje staat niets zucht.
vul je wel het vakje " onderwerp " in
ik heb jou al eerder pb gestuurd, kan je op reageren