Bericht
door Ientje » 19 okt 2019, 12:05
Voor het geval iemand begint te denken dat Diki een soort wonder hond is, hier het verslag van vanmorgen.
Regen regen en regen. Dus handdoeken mee, regenbrooek aan (ik) en gaan.
Met zijn 4 en waren we.
Volgen ging best netjes, goede aandacht, we begonnen met de bochtjes. Dat is dus je nek breken bijna over je eigen voeten om vooral op 1 vierkante cm om te draaien. Anders dan vroeger.. maar goed, na wat halsbrekende toeren van mij kant waarbij Diki uit enthousiasme tot halverwege mijn bovenbeen op en neer sprong, weet ik dat dat nog geoefend moet worden.
Vervolgens af en blijf, tja, dat rondpringen is veel leuker dan in dat natte net gemaaide gras te liggen, dus dat ging niet.
Daarna apport, heerlijk, blok in bek, dat dan weer wel, en rondjes rennen. Uitendelijk toch op mijn knieen gaan zitten, met de juf naast ons, en op de vierkante cm, blokje wegleggen en wachten tot Diki zelf had bedacht het blokje in mijn hand te leggen. Niet dus, ik had er nog kunnen zitten.
Komen op bevel ging dan weer super, en hij ging meteen netjes naast zitten, maar toen was het inmiddels droog geworden,
Bij de bushalte heerlijk met de handdoek drooggewreven. Bij de tramhalte even geoefend.....in de bochtjes, ging al stuk beter. Toen blokje gepakt......en yes, aangepakt en netjes naast mij gelopen, tot ik zit zei, eerst blokje laten vallen, zucht
Er is nog veel te oefenen, uitdagingen volop, maar ik hoop echt dat het op het examen mooi droog en zonnig is, haha.
Eindconclusie. Diki is een hond met een kop er op.
Wat mij meeviel, het was nat, Diki was kleddernat, maar niet tot op het vel, onderste laagje was droog.