Pre obedience vanmorgen, verslagje.

Heb je een nieuwe pup of is je hond veranderd in een oude brompot? Praat hier over gedrag en opvoeding.
Corrie

Re: Pre obedience vanmorgen, verslagje.

Bericht door Corrie » 05 okt 2019, 15:28

Ientje, niks sorry, juist leuk dat je dit met ons deelt :top

jullie hebben dus samen vanmorgen een leuke tijd gehad :partydance
vind het super goed zoals Diki het doet, mag je best trots op zijn :applaus
:proest en niet meer te vroeg uit je dak gaan hé, 1x oké maar 2x is te veel gevraagd

die luchtjes in het gras ja ik weet het nog van de cavaliertjes
alleen puppy en gehoorzaamheid gedaan toen, maar als een luchtje in het gras ze niet aanstond gingen ze beslist niet af op die plek :roll:

dus lekker oefenen van de week en ons laten meegenieten
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 05 okt 2019, 16:46

Ientje, ik geniet van jouw verhalen. Vind het zo leuk als baasjes iets met hun hond doen en niet alleen maar mooi laten zijn.
Morgen gaan Pepper en ik weer aan de bank met Agility. Hopelijk houden we het een beetje droog, want vorige week ben ik na een half uur afgetaaid. Pepper rillen, staart naar beneden. Tja, ik denk dan het moet wel leuk blijven voor mijn maatje, dus lekker naar ons warme en droge huis gevlucht :) .

Ientje

Bericht door Ientje » 05 okt 2019, 18:47

Dank jullie wel, dan ga ik door met mijn verslagjes.
Lise dat snap ik. Ik heb ook al aangegeven, bij sneeuw kom ik niet. Dat is geen doen voor een langharige hond, al die sneeuwklonten blijven dan in de vacht hangen. Moet inderdaad leuk zijn.
Voordeel van een kleine hond is, makkelijk oppaken van de koude grond.

Ientje

Bericht door Ientje » 05 okt 2019, 18:48

Succes Lise. Aggility is leuk, helaas kan ik niet meer hard lopen.

Corrie

Bericht door Corrie » 05 okt 2019, 19:12

@ Lise
Succes morgen met Pepper :jump
hoop voor je dat het droog is
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 05 okt 2019, 21:42

@Ientje

Hartstikke leuk met die moeilijke oefening bijv. hoe je dat beschreef. Je mag best trots zijn op Diki al en jezelf trouwens! Heel leuk dat je doorgaat met je verslagjes :run :run ik lees ze ook graag. En niks te lang hoor, ben jij gek :top :partydance
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 05 okt 2019, 21:44

Lise schreef:
05 okt 2019, 16:46
Ientje, ik geniet van jouw verhalen. Vind het zo leuk als baasjes iets met hun hond doen en niet alleen maar mooi laten zijn.
Morgen gaan Pepper en ik weer aan de bank met Agility. Hopelijk houden we het een beetje droog, want vorige week ben ik na een half uur afgetaaid. Pepper rillen, staart naar beneden. Tja, ik denk dan het moet wel leuk blijven voor mijn maatje, dus lekker naar ons warme en droge huis gevlucht :) .

Succes met Peppie morgen met Agility. Wou dat Kareltje en ik dat ook nog konden doen lijkt me hartstikke leuk. Hopen dat het droog blijft ja :love
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 06 okt 2019, 16:34

Weer iets nieuws geleerd.........

Tja na zit komt af. Dus nu is zit af....... en blij dat hij kijk ,,goed gedaan he baasje,,
Ehh nee, zitten. ,,ja daaaag, er daarna dan zeker weer liggen, doe het liever in 1 keer,,

Voorlopig dus alleen nog zitten.

Wel leuk, we hebben oefening,,dekseltje,, (zo heb ik het genoemd omdat we het geleerd hebben met een dekseltjes van een niet nader te noemen groenten van producent). Of te wel de tarket oefening al weet ik niet hoe ik tarcet scheijf. Niet zo, ziet er raar uit.

1 dekseltje, tja geen kunst aan, je rent er naar toe, zet er een poot op en ....koekje...
Dus nu twee dekseltje, wijzen naar welk dekseltje, geen probleem, goede om rechts en links te leren.
Ehhhhhhhhh waar is het ene dekseltje ( inmiddels platte plastic schijfjes van ongeveer 10 cm doorsnee). Waar is Diki.......? Tja achter mij met 1 dekseltje in zijn bek, is dit ook apporteren......?
Ik geloof dat ik te veel tegelijk doe.
Maar ja het stortregent buiten en 1 oefening duurt maar een halve minuutm dan moet ik toch iets anders verzinnen.
Ben er nu ook achter. Als ik op de grond ga zitten, dan komt Diki blokje brengen en als ik dan mijn hand op tijd uitsteek kan ik het blok opvangen voor het op de grond valt. Zien jullie mij op het examen in december zitten op het klets natte gras, of bevroren gras?

Corrie

Bericht door Corrie » 06 okt 2019, 19:14

:proest je bent weer gezellig bezig geweest, leuk zoals je het verteld
:denken gelijk heb je hoor Diki, onzin eerst zitten dan liggen, gewoon gelijk gaan liggen :partydance
Ientje probeer met apporteren niet zittend maar op je knieën :lol: :lol:
is de middenweg tussen zitten en staan :ok
lijkt me ook niks zittend in de sneeuw of plassen regen de oefening te doen :giller
dus oefenen maar :wave
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 13 okt 2019, 18:35

Goed plan, op knieen zitten. Hij begint te snapppen ,hoop ik, dat in mijn handen leggen meer oplevert dan halverwege het blok laten vallen.
Gisteren niet geweest naar de training. Had het erg in mijn rug, tja, bewegen is goed, maar nu lukte het echt niet.
Volgende week beter.

Corrie

Bericht door Corrie » 13 okt 2019, 19:00

ahhh jammer dat je gisteren niet naar de training kon
beterschap met je rug Ientje :zwaai
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 14 okt 2019, 13:51

Mieke is gezakt tijdens het examen :-?
Thuis doet ze alles voorbeeldig,
Maar gisteren op de hondenschool had ze geen zin.
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 14 okt 2019, 14:35

ohh wat jammer dat Mieke geen zin had :roll:
mag ze het over doen of eerst weer een hele cursus door lopen ?
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 14 okt 2019, 15:13

In januari pas weer
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 14 okt 2019, 15:24

Ohhh jammer, ook jammer als je de hele cursus opnieuw moet doen, niet leuk voor de hond ook.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 14 okt 2019, 18:52

Zynaluna schreef:
14 okt 2019, 13:51
Mieke is gezakt tijdens het examen :-?
Thuis doet ze alles voorbeeldig,
Maar gisteren op de hondenschool had ze geen zin.
Ahw wat jammer zeg, zal je net zien pffff. Lise heeft dit geloof ik ook gehad met Pepper een keer :-?
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 14 okt 2019, 19:14

Ja het is jammer, vooral omdat ze het kan.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 19 okt 2019, 12:05

Voor het geval iemand begint te denken dat Diki een soort wonder hond is, hier het verslag van vanmorgen.

Regen regen en regen. Dus handdoeken mee, regenbrooek aan (ik) en gaan.

Met zijn 4 en waren we.
Volgen ging best netjes, goede aandacht, we begonnen met de bochtjes. Dat is dus je nek breken bijna over je eigen voeten om vooral op 1 vierkante cm om te draaien. Anders dan vroeger.. maar goed, na wat halsbrekende toeren van mij kant waarbij Diki uit enthousiasme tot halverwege mijn bovenbeen op en neer sprong, weet ik dat dat nog geoefend moet worden.
Vervolgens af en blijf, tja, dat rondpringen is veel leuker dan in dat natte net gemaaide gras te liggen, dus dat ging niet.
Daarna apport, heerlijk, blok in bek, dat dan weer wel, en rondjes rennen. Uitendelijk toch op mijn knieen gaan zitten, met de juf naast ons, en op de vierkante cm, blokje wegleggen en wachten tot Diki zelf had bedacht het blokje in mijn hand te leggen. Niet dus, ik had er nog kunnen zitten.
Komen op bevel ging dan weer super, en hij ging meteen netjes naast zitten, maar toen was het inmiddels droog geworden,
Bij de bushalte heerlijk met de handdoek drooggewreven. Bij de tramhalte even geoefend.....in de bochtjes, ging al stuk beter. Toen blokje gepakt......en yes, aangepakt en netjes naast mij gelopen, tot ik zit zei, eerst blokje laten vallen, zucht
Er is nog veel te oefenen, uitdagingen volop, maar ik hoop echt dat het op het examen mooi droog en zonnig is, haha.
Eindconclusie. Diki is een hond met een kop er op.

Wat mij meeviel, het was nat, Diki was kleddernat, maar niet tot op het vel, onderste laagje was droog.

Corrie

Bericht door Corrie » 19 okt 2019, 14:03

oké geen superhond, maar ik blijf het geweldig vinden :goedzo
haha vrouwtje doet gek, struikelt over d´r voeten tja daar ga je als hond toch van :jump
jammer dat het steeds zo regent, dat maakt het oefenen vooral voor kleinere honden moeilijker geloof ik
leuk verslag weer Ientje :applaus
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 19 okt 2019, 14:28

Ach wat jammer
Afbeelding

Plaats reactie