Clep-Bar heeft koffie gezet.....

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Jo-Anne
Site Admin

Clep-Bar heeft koffie gezet.....

Bericht door Jo-Anne » 01 okt 2020, 09:21

Kareltje heerlijk los lopen, eerste stukje moet daar aan de riem maar dan los springt hij ffe en gaan met die banaan :run ik dacht misschien vind hij mijn bril nog die ik daar verloren ben :-?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jullie ook een bakkie??? :wow
Afbeelding

Gaan jullie eigenlijk nu een mondkapje opzetten naar de supermarkt???

r:zomerstetch
Afbeelding

Ientje

Re: Clep-Bar heeft koffie gezet.....

Bericht door Ientje » 01 okt 2020, 09:26

Wat wonen jullie toch mooi allemaal, zoveel natuur.
Ik kom al sinds maart niet meer in een winkel. Risico groep val ik onder en mijn ma ook dus uitkijken. Bestel alles om te laten bezorgen, als het virus ooit weg is, moet ik weer leren winkelen, haha.
Ik moet voor alles in de bus stappen en dat zie ik dus niet zitten,

Corrie

Bericht door Corrie » 01 okt 2020, 09:30

Ik ben wel toe aan een bakkie :lekker
Wat een mooi weer bij jou , wij liepen in de regen :umbrella
M' n ochtendgymnastiek weer gehad , de dames moesten in de gootsteen afgespoeld :partydance
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 01 okt 2020, 09:38

Corrie schreef:
01 okt 2020, 09:30
Ik ben wel toe aan een bakkie :lekker
Wat een mooi weer bij jou , wij liepen in de regen :umbrella
M' n ochtendgymnastiek weer gehad , de dames moesten in de gootsteen afgespoeld :partydance
Ja maar nu helemaal bewolkt hier hoor jammer genoeg.

Draag jij nu een mondkapje naar de supermarkt Corrie nu het "moet" sinds gisteren.....
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 01 okt 2020, 10:11

volgens mij nog steeds advies " mondkapje "
straks wel 1 meenemen voor het geval dat maar liever niet :geenidee
ga normaal ´s morgens vroeg maar wil ff naar de lidl en dat moet met de auto
Henk is niet van het vroege dus pas na 11 uur
ben het eigenlijk zo zat iedere dag weer horen over corona, kom nergens meer
wil risico beperken

heb jij wel al mondkapje gebruikt ?
m´n zus gebruikt het al maanden, is bang voor besmetting en heeft maar 1 1/2 long
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 01 okt 2020, 11:39

Ik heb er eentje op.....met solderen..... want daar komen dampen vanaf. Vroeger nooit gedaan, maar ach heb ze nu in huis haha. Moet eerlijk zeggen, binnen half uur nat. Bril beslaat, zie ik niet wat ik soldeer, en inademen doe ik toch uit de damp. Dus inademen, hoofd naar soldeerwerkje, stukje solderen en uitademen, hoofd omdraaien en inademen.
Leuk werk hoor solderen :gniffel

Ientje

Bericht door Ientje » 01 okt 2020, 11:42

En ja , ik ben het virus zo zat!
Huisje voor Diki is gekomen, maar staat dus nu drie dagen te ,,ontvirussen,, schijnt dat na 3 dagen alles verdwenen is, van het virus dan. Het is een hele grote doos. Ben zo benieuwd.
Wel jammer heb een maat groter huisje gevonden....., zelfde huisje,.gewoon in een nederlandse webwinkel......... wilde deze afbestellen.
Weet je hoe je iets snel binnen moet krijgen van Amazon? Bestelling annuleren. Binnen een uur had ik bericht, pakje komt eraan. En gisteren, een dag eerder dan gepland was het er. :swingitbaby

Lise

Bericht door Lise » 01 okt 2020, 12:09

Ja, vanaf vandaag draag ik braaf een mondkapje in de supermarkt. Vind het nare dingen, ik loop er sinds vorige week ook in de schoolgangen mee rond. Ach, het is niet anders, maar wel echt nodig. Om mij heen zie ik het aantal besmettingen toenemen.
Natuurlijk is iedereen Corona moe, maar ik denk dan maar liever regels door Corona dan door oorlog.

Corrie

Bericht door Corrie » 01 okt 2020, 13:27

@ Ientje
dat is jammer, had je de bestelling geannuleerd , terug sturen kan niet? :geenidee
ben benieuwd hoe het er uit ziet en of Diki hier wel blij mee is :woefwoef

@ Lise
er lopen natuurlijk veel mensen rond bij jou in het gebouw
dragen de studenten dan in de gangen ook mondkapjes en hoe gaat het dan met lessen volgen,
minder studenten tegelijk in het lokaal ?
je hoeft in ieder geval nog niet thuis te werken
vreselijk al die mensen die hun baan kwijt raken, winkels, café´s en restaurantjes die failliet gaan
vraag me wel eens af wat er gaat gebeuren als er zo iemand als Hitler de mensen gaat toespreken
die kreeg ook volgelingen door armoe en ontevredenheid met gevolg een vreselijke oorlog

vanmorgen bij de lidl 1 op de 3 klanten mondkapje op
apparaat met voetbediening handen ontsmetten kapot, stond nu iemand met fles maar geen mondkapje op
personeel wat opneemt wat er besteld moet worden geen mondkapje
personeel wat de vakken bij vult geen mondkapje
het was gelukkig rustig dus weer vlug buiten, ik haat die mondkapjes
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 01 okt 2020, 13:45

Kan terugsturen, maaaaar dan moet ik in de bus....... had pakje ook kunnen weigeren, maar dan geen recuutje,dus wie garandeert mij dat het dan retour aankomt. Dus gehouden. En ach 60x55 moet toch ruim voldoende zijn.

Rare wereld he. We krijgen dringend advies, van onze Rutte, maar hij wil niets opleggen. Dan krijg je dus dit wat jij schrijft.
In het voorjaar werd gezegd mondkapjes dragen niets bij en nu opeens wel.
Nu wordt geadviseerd, daar is tie weer, geadviseerd, op scholen mondkapje...... in de gangen, en kantines. In de klas niet nodig. Kantine? Daar moeten ze toch eten. Hoeveel mondkapjes moeten de scholieren meenemen. Want eenmaal op is afblijven met je handen. Afdoen is eerst handen wassen en mondkapje weggooien of eerst uitwassen en strijken. Dus na iedere lokaslwisseling en pauze nieuw mondkapje en iedere keer handen ontsmetten. Geloof nooit dat dat gaat lukken :ffedenken :ffedenken

Lise

Bericht door Lise » 01 okt 2020, 15:28

@ Ientje: Op school wisselen de docenten van lokaal en niet de studenten. De studenten moeten in de gang een mondkapje op, in het lokaal niet. Tja, houden ze zich aan de mondkapjesplicht in de gangen? Nee, niet echt. Is ook best lastig ik berichtte hier vanochtend dat ik braaf een mondkapje op zou zetten in de supermarkt en ja hoor, ik ga boodschappen doen en mondkapje vergeten :rooiebiet :rooiebiet . Zo zie je maar, dat het niet altijd expres weigeren is.

@Corrie, ik werk grotendeels thuis, maar ga drie dagdelen per week naar school. Ben bang dat na de herfstvakantie het MBO weer op slot gaat en de lessen weer Online gaan. Ik geniet dus nog maar even goed van het life contact met collega's en studenten.
Wat betreft het winkelpersoneel zonder mondkapje is het niet te hopen dat zij tijdens hun werk verplicht worden een mondkapje te dragen. Voor de klanten is het maar even, maar als supermarktmedewerker ben je toch echt langer verstopt achter het "smoelmasker".

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 07 okt 2020, 09:06

Ientje schreef:
01 okt 2020, 11:42
En ja , ik ben het virus zo zat!
Huisje voor Diki is gekomen, maar staat dus nu drie dagen te ,,ontvirussen,, schijnt dat na 3 dagen alles verdwenen is, van het virus dan. Het is een hele grote doos. Ben zo benieuwd.
Wel jammer heb een maat groter huisje gevonden....., zelfde huisje,.gewoon in een nederlandse webwinkel......... wilde deze afbestellen.
Weet je hoe je iets snel binnen moet krijgen van Amazon? Bestelling annuleren. Binnen een uur had ik bericht, pakje komt eraan. En gisteren, een dag eerder dan gepland was het er. :swingitbaby
Hoe gaat het, heb je het huisje al uitgepakt? :swingitbaby :woefwoef
Ientje schreef:
01 okt 2020, 13:45
Kan terugsturen, maaaaar dan moet ik in de bus....... had pakje ook kunnen weigeren, maar dan geen recuutje,dus wie garandeert mij dat het dan retour aankomt.
Hey dat is toch raar ze doen dat toch met zo`n apparaatje, de post? dan staat het er automatisch in toch het retour?? :geenidee en krijg je een mail.
Afbeelding

Rikketik
Founder

Bericht door Rikketik » 07 okt 2020, 11:22

Jo-Anne schreef:
01 okt 2020, 09:21
Gaan jullie eigenlijk nu een mondkapje opzetten naar de supermarkt???
r:zomerstetch
Ik wel. En niet alleen in de supermarkt, maar in alle winkels.

Zouden meer mensen moeten doen, want ik heb gemerkt dat sommige mensen er een stuk knapper uitzien met een kappie op :lol:

Een mondkapje beschermt dan misschien niet tegen virussen maar vangt wel een hoop spray op als je moet niezen. Eigenlijk draag je zo een ding meer voor je medemens dan voor jezelf. Ik heb wel gezien dat steeds meer mensen een mondkapje dragen. En ik heb ook gemerkt dat er van die COPD achtige rochelaars rondlopen in de winkels zonder een kapje. Dat vind ik wel een beetje onfatsoenlijk in deze tijd. Als je weet dat je chronisch moet hoesten of niezen bind dan sowieso een lap voor je snuit.

Plaats reactie