Hond en mens

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Jo-Anne
Site Admin

Hond en mens

Bericht door Jo-Anne » 22 okt 2020, 08:55

Van de week was er op npo 3 een hondenprogramma. Het gaat over een asiel dat mensen bij de honden zoekt. Op een gegeven moment was er een oude man, hij was zijn vrouw recent verloren. De oude man was daar met zijn dochter. De medewerker van het asiel had een hondje uitgezocht wat misschien wel bij hem zou passen. Ze zaten buiten op een bankje de dochter en de oude man, te wachten. Daar kwam het hondje dan, staart naar beneden want die had nogal wat meegemaakt en kon sindsdien niet meer zo kwispelen met haar staart. Het hondje liep op de dochter af, niet op de oude man die ernaast zat. Hondje ging op avontuur, rondsnuffelen maar niet naar de oude man. Hij was er verdrietig over, begreep het niet hij zat daar toch gewoon :geenidee Het was een lieve man die veel meegemaakt had en nu eenzaam was. De dochter besloot toen op het gras te gaan zitten, en jahoor daar kwam het hondje op haar af en maar kijken naar de oude man en weer naar de dochter. Toen zei de oude man ik wil dit niet, als het hondje het niets met mij vind ga ik naar huis. Maar hij bleef zitten. De man boog naar voren en keek nog eens naar het hondje, hij vond haar leuk en lief. En uit het niets kwam ze daar naar hem toe, de medewerkers die op afstand meekeken waren in tranen, zo`n mooi moment was dat. Ik ook huilde ook gewoon om te zien hoe dat hondje besloot naar die oude man te komen zodat hij haar kon aaien :love Ze stonden op en hij zei kom zullen we voor een wandelingetje gaan dan maar? En daar gingen ze de tuin in van het asiel en wat denk je? staart omhoog en kwispelen :woefwoef weer een feel good momentje voor de medewerkers want dat had ze niet meer gedaan sinds ze was binnen gebracht in het asiel.

En ja het was een shih tzu, en zo mooi om te zien :xlove
Afbeelding

Corrie

Re: Hond en mens

Bericht door Corrie » 22 okt 2020, 09:12

Wat een mooi verhaal Jo-Anne , jammer dat ik het niet heb gezien,zo fijn als er een klik is tussen hond en mens :xlove
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 22 okt 2020, 12:16

The doghouse heet het programma!

https://www.npo3.nl/the-dog-house/VPWON_1324011
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 22 okt 2020, 13:10

In België kan je een persoonlijke nummerplaat aanvragen, kist je wel 1000€ maar goed dan heb je ook wat :mrgreen:

Nu was er een vrouw bij mey 2 sjoetjes, en haar nummerplaat was de naam van 1 van deze 2.
Maar op een gegeven moment hing er een schilderij/foto van een andere.
Ze vertelde het verhaal, in de tuin was een graf in de vorm van een hart en daar lag ze begraven.
Wat was gebeurd?
De dochter kwam op bezoek om het overlijden van een familie lid te melden.
Toen ze vertrok met de auto ( natuurlijk vol van verdriet) had niemand op het hondje gelet, en de dochter is er overheen gereden.
Nou dan gieren je tranen ook over de wangen.
Moet er niet aandenken
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 22 okt 2020, 13:33

Ohhh wat erg,daar moet je zeker niet aan denken :cry:
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 22 okt 2020, 15:30

Wat een vreselijk verhaal is dat. Moet er niet aan denken. Heb Karel altijd vast als ik de deur uit stap.
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 22 okt 2020, 19:12

Ik heb gekeken op programma gemist , wat een prachtige honden opvang,schattige Llaso mix Ruby
Zag ook nog cavalier beeldjes die ik graag zou willen hebben :wave
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 24 okt 2020, 16:27

Corrie schreef:
22 okt 2020, 19:12
Ik heb gekeken op programma gemist , wat een prachtige honden opvang,schattige Llaso mix Ruby
Zag ook nog cavalier beeldjes die ik graag zou willen hebben :wave
Ah ja Corrie heb je gekeken wat leuk. Lief hè Ruby :love die beeldjes heb ik nou weer niet gezien.
Het is iedere week op tv zag ik r:zomerstetch
Afbeelding

Plaats reactie