Geheugen van diki

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Ientje

Geheugen van diki

Bericht door Ientje » 30 nov 2020, 18:13

Vandaag vies nat en koud weer, en geen uren lopen voor Diki met de buurman. Dus zelf er op uit, maar niet zo ver, dat kan ik niet.
Vanmiddag oefeningetjes uit de ,,kast,, gehaald.
Als pup, heb ik Diki de touch aangeleerd, met haar neus eerst mijn hand, toen zo,n geel plakbriefje aanraken. Dat plakbriefje deed ik op een openstaande deur, en oefening deur dicht was geboren.
Vandaag wilde ik dat ze het briefje zou aanraken als het op mijn been zat. Twee jaar niet meer gedaan, met die plak dingen
Ik doe de kast open, pak de briefjes er uit, echt plakken doen ze niet meer maar goed. Ik draai mij om, en bom, eh? Diki deed meteen de deur dicht. En er zat niet eens een briefje op. Is dat geheugen of niet?

Briefje op mijn broekspijp geplakt. Het eerste werd er enthousiast afgekrabd, niet de bedoeling, het tweede, meteen neusje er op.
Het is toch een kanjer.

Ze werd helemaal hyper, yes, we doen weer eens wat. Het is een alternatief voor een keer lopen, na 10 minuten is ze dan voldaan.
Zometeen nog een keer.

Het is de bedoeling dat ze mij uiteindelijk komt waarschuwen als mijn ma mij in de nacht nodig heeft, daar zijn we al een poos mee bezig. Ze is al een heel eind. Waar ik ook ben, en wat Diki ook doet, als mijn ma roept komt ze naar mij toegerend om een brokje te halen. Nu nog de stap om niet alleen bij mij te komen, maar ook mij aan te raken.

Ik krijg aanwijzingen van iemand die de opleiding therapeut voor hulphonden heeft gedaan, eens in de zoveel weken hebben we telefonisch contact voor de volgende fase. Dit is dus de laatste fase.

Corrie

Re: Geheugen van diki

Bericht door Corrie » 30 nov 2020, 19:43

Diki is een kanjer :loveheart
Jij ook Ientje , je moet daar toch geduld voor hebben :applaus
Ben echt benieuwd of het gaat lukken , Diki als hulphond :dogpet
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 30 nov 2020, 20:22

Ik ook. Ben ook benieuwd.

Lise

Bericht door Lise » 30 nov 2020, 21:29

Als je moeder roept komt Diki naar je toegerend, dat is toch super goed.
Ik snap niet zo goed waarom ze je moet aanraken.

Marga.

Bericht door Marga. » 01 dec 2020, 10:01

Dat is erg goed van Diki en handig voor je moeder en jou zo'n hulpje.

Balou is als pup naar cursus geweest dus hij kent de basis commandow's maar ik doe hier verder al jaren niets mee. Nu ik een nieuwe bank heb waar Balou moeilijk op kan komen moet ik hem van de vloer tillen om zijn tuigje om te doen. Het is wel makkelijk om hem dan eerst rustig te laten zitten, tot mijn verbazing kan hij het comandow "zit" nog steeds terwijl ik het al jaren niet heb gebruikt. Lotus valt weinig te leren hier is ze veel te eigenwijs en druk voor, ik heb haar met moeite "hier" geleerd en hoop maar dat ze er ook naar luisterd mag dit ooit echt nodig zijn.

Ientje

Bericht door Ientje » 01 dec 2020, 14:44

Lise, als ik s nachts slaap en mijn ma roept, dan word ik niet wakker als Diki alleen voor mij zit. :)

Lise

Bericht door Lise » 01 dec 2020, 18:13

Ientje schreef: ↑
01 dec 2020, 14:44
Lise, als ik s nachts slaap en mijn ma roept, dan word ik niet wakker als Diki alleen voor mij zit. :)
Oh ja, natuurlijk.

Jij verdient een dikke pluim. Ik heb bewondering voor je, knap zoals je de zorg voor je moeder op je neemt. Volgens mij doe jij dit alleen.

Ientje

Bericht door Ientje » 02 dec 2020, 13:47

Dank je Lise, Klopt 24 uur 7 dagen inderdaad in mijn eentje. Hoort er bij wat mij betreft.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 07 dec 2020, 11:29

Wat zijn ze toch slim he.
Hartstikke goed om dat zo aangeleerd te hebben.

Plaats reactie