Clep Bar vraagt zich af.....

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Jo-Anne
Site Admin

Clep Bar vraagt zich af.....

Bericht door Jo-Anne » 10 mar 2021, 09:34

In Juli moet iedereen dus gevaccineerd zijn. Zijn jullie inmiddels van gedachten veranderd en nemen jullie de prik nu? of blijf je bij je standpunt nee geen vaccinatie. Er komt ook een paspoort hè :surprised
Afbeelding

Corrie

Re: Clep Bar vraagt zich af.....

Bericht door Corrie » 10 mar 2021, 11:03

voor juli iedereen gevaccineerd :ffedenken :giller
Henk heeft ruim 3 weken terug papieren van GGD gekregen, vanmorgen voor de 4e keer gebeld voor afspraak, geen plek meneer, vaccin hebben we niet meneer dus belt u nog maar een keer , intussen is hij het zat en hoeft het voor hem niet meer, hij heeft geen goed immuun systeem en neemt ook elk jaar de griepprik dus wat is verstandig, Corona is er nu al een jaar en niet ziek of klachten in die richting
toevallig kreeg ik dus gisteren de papieren binnen, heb vanaf het begin gezegd ik hoef die prikken niet, ook nooit de griepprik genomen, gebruik geen medicijnen en kan me niet heugen dat ik ziek ben geweest op een beetje hoesten na dan
ik hoef dus die prikken niet, als er veel mensen gevaccineerd zijn zal er ook minder kans zijn om besmet te raken
dat paspoort vind ik absurd, maar goed vakanties naar buitenland zit er voor ons toch niet meer in, we gaan niet naar festivals, schouwburg of bioscoop
lijkt me sterk dat je het ook nodig zal hebben om te winkelen, dan zit er niks anders op om dan toch online kleding/schoenen te kopen en dat vind ik eigenlijk waardeloos
ben dit gedoe eigenlijk meer dan zat, erg voor de mensen die er wel ziek zijn door geworden en er nog steeds problemen door hebben of zijn overleden :cry:
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 10 mar 2021, 11:25

Moet?
Het meeste van wat Hugo zegt mislukt.
Hij is de minister van volksgezondheid, welzijn en sport.
Behalve het woordje vaccin is er nog nooit een ander woord uit hem gekomen, niets over gezond eten, medicijnen eventueel etc. Krijg niet echt de indruk dat onze gezondheid voorop staat bij hem.
Van de week zei hij geen begrip voor mensen die een experimenteel vaccin weigeren, nou geen respect voor hem.

Dat paspoort komt er en of een verplichte test ( terwijl Rutte zei dat testen geen zin heeft bij geen klachten)
Maak me het meest zorgen over mijn dochters denk dat ze je het leven redelijk zuur gaan maken. Tweedeling in de maatschappij. Zij moeten nog wel van alles.

We gaan het zien, vooralsnog zeg ik nee en dan zien we wel hoe het loopt.

Marga.

Bericht door Marga. » 10 mar 2021, 11:54

Ik neem de vaccinatie wel, alleen al omdat ik long/luchtweg problemen heb en corona juist daar voor ernstige problemen kan zorgen. Ik houd ook steeds mijn hart vast als een van mijn kleinkinderen hoest of een snotneus heeft wat iedere winter eigenlijk standaard het geval is. Ik zal het heerlijk vinden om weer normaal met mijn familie om te kunnen gaan. Mijn kleinkinderen ben ik wel gewoon blijven knuffelen op de eerste maanden van de pandemie na, toen zat ik ook echt in isolatie.
Ik moet nog zien dat iedereen ook echt in juli gevaccineerd is.

Lise

Bericht door Lise » 10 mar 2021, 14:02

Paspoort of niet, ik laat me niet vaccineren.

Tja, als het echt zo op de spits gedreven wordt, ga ik demonstreren :) .

Hoezo: iedereen mag zelf beslissen??? Tja, als je met nee niets meer kan of mag, zullen veel mensen zich alsnog laten vaccineren.

@Jo-Anne, laat jij je wel of niet vaccineren?

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 11 mar 2021, 11:15

Yvonne schreef:
10 mar 2021, 11:25
Moet?
Het meeste van wat Hugo zegt mislukt.
Hij is de minister van volksgezondheid, welzijn en sport.
Behalve het woordje vaccin is er nog nooit een ander woord uit hem gekomen, niets over gezond eten, medicijnen eventueel etc. Krijg niet echt de indruk dat onze gezondheid voorop staat bij hem.
Van de week zei hij geen begrip voor mensen die een experimenteel vaccin weigeren, nou geen respect voor hem.

Dat paspoort komt er en of een verplichte test ( terwijl Rutte zei dat testen geen zin heeft bij geen klachten)
Maak me het meest zorgen over mijn dochters denk dat ze je het leven redelijk zuur gaan maken. Tweedeling in de maatschappij. Zij moeten nog wel van alles.

Ja vind ik ook die jonge mensen en die tweedeling. Zij moeten er maar weer me dealen en voor hen, ze zijn nog jong zal dat heel moeilijk zijn zeker na zo`n achterlijk jaar met Corona en al die informatie je weet niet meer wat je moet denken. En dan nu zo`n paspoort ze worden er maar weer mee opgezadeld.

Yvonne, je man heeft toch een winkel? Hoe gaat het daarmee is die ook gesloten? :geenidee
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 11 mar 2021, 11:19

Lise schreef:
10 mar 2021, 14:02
Paspoort of niet, ik laat me niet vaccineren.

Tja, als het echt zo op de spits gedreven wordt, ga ik demonstreren :) .

Hoezo: iedereen mag zelf beslissen??? Tja, als je met nee niets meer kan of mag, zullen veel mensen zich alsnog laten vaccineren.

@Jo-Anne, laat jij je wel of niet vaccineren?
Ik demonstreer met je mee :) :cool: een prik? vooralsnog niet nee dus.
Ja zelf beslissen? je mag bijvoorbeeld ook niet zelf kiezen welke vaccinatie je krijgt, welk merk. Er is nogal verschil in, in Denemarken zijn ze vandaag gestopt met het Astra Zenica vaccin te geven vanwege bijwerkingen.
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 11 mar 2021, 11:21

Corrie schreef:
10 mar 2021, 11:03
voor juli iedereen gevaccineerd :ffedenken :giller
lijkt me sterk dat je het ook nodig zal hebben om te winkelen,
Nou ja wie weet straks heb je dat wel nodig ik hoop het niet maar wie had er gedacht dat er een sowieso een paspoort zou komen?

:woefwoef
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 11 mar 2021, 13:09

@ Jo-Anne
zit jij in de groep van Astra vaccinatie , dacht dat ze in Oostenrijk en Zwitserland ook gestopt waren met deze
in Nederland willen ze nu juist dit gaan gebruiken voor nog meer leeftijdsgroepen :surprised
nu las ik vanmorgen dat er in het 3e kwartaal nog 2 andere vaccins komen, hoezo, in juli zou toch iedereen geënt zijn

@ Yvonne
ik vind dit allemaal zeker voor de opgroeiende jeugd erg, zou toch belachelijk zijn je iedere keer te moeten laten testen als ze ergens naar toe willen
niets kan meer spontaan :cry:
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 11 mar 2021, 13:47

Waarschijnlijk schop ik nu tegen heilige huisjes aan, maar ik word een beetje moe van dat jongeren pamperen. Tuurlijk is deze tijd niet fijn voor ze, maar ze hebben nog een heel leven voor zich.

Er wordt m.i. te weinig aandacht besteed aan ouderen (die vaak al als 16-jarigen aan het werk gingen). Nu zijn ze pensioengerechtigd en zouden moeten genieten van hun vrijheid. Zij worden ook beperkt in hun vrijheid en hebben, uitzonderingen daargelaten, niet zoveel "geniet" tijd over als jongeren.

Truus

Bericht door Truus » 11 mar 2021, 14:13

Nee geen vaccinatie voor mij, ben gezond griep heeft ik bijna nooit
En zeker niet wat ik vanmorgen hoorde uit Denemarken van de bijwerkingen
Wordt er wel bang van.
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 11 mar 2021, 14:18

Waar ik me aan stoor is dat maar makkelijk alles op de jongere wordt afgeschoven. Ik elke doelgroep kun je niet iedereen over een kam scheren. Ik heb best brave al zeg ik het zelf, ze zeuren niet echt.
Maar toch dit is de tijd van je leven en dat staat stil, tijdje geleden had ik bijna ruzie. Een oudere man op de sportschool eerst hele verhalen over vroeger en wat ze allemaal wel niet deden en een zin later lag nog net niet alles aan de jeugd.
Pubers kunnen best egoïstisch zijn, hoort bij de leeftijd, ze zijn niet allemaal slecht opgevoed.
Zo vaak bij de Appie, ik alleen naar binnen, meiden in de auto en vaak oudere echtparen samen.

Anders dan in de eerste lockdown, zijn ze nu beiden de hele week gewoon uit huis voor stage. Mijn jongste heeft daar pas haar eerste vriendje leren kennen, gewoon op de ouderwetse manier. Ik geniet daarvan, dat hoort bij het leven. Het leven is meer dan een virus. Gelukkig kijk ik geen virus tv, lees NPO.

Verder heeft dit kabinet zoveel gelogen en belofte niet nagekomen. (Paspoorten waren in mei 2020 al besteld) dat dat mijn vertrouwen geen goed doet.

Natuurlijk is het shit voor iedereen. Maar als moeder zijnde kan ik fel zijn als het om mijn kinderen gaat.

Mijn man stopt eind van de maand met zijn winkel, dit heeft niets met corona te maken dat waren ze al van plan, ze produceren al jaren voor merken en dat gaan ze alleen nog maar doen. Het voortste gedeelte van de winkel hebben ze verhuurd. Dus met wat geluk is hij meer thuis nu.

Ientje

Bericht door Ientje » 12 mar 2021, 17:38

Ja, ik neem het vaccin wel.
Corrie echt? Uitnodiging maar geen afspraak kunnen maken? Idioot.

Corrie

Bericht door Corrie » 12 mar 2021, 19:01

Ientje schreef:
12 mar 2021, 17:38
Ja, ik neem het vaccin wel.
Corrie echt? Uitnodiging maar geen afspraak kunnen maken? Idioot.
Henk heeft vanmiddag weer gebeld, nu afspraak voor 22 april in Utrecht
Hij heeft lichte vorm van copd en stent geplaats voor hart en door al die chemo´s slecht immuun systeem
dus voor hem waarschijnlijk beter om vaccin te nemen, eigen keus
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 12 mar 2021, 19:13

Mijn vrouw is gevaccineerd en mijn zoon ook.

Ik ben het wel met lise eens, jongeren worden te veel gepammerd.
Maar dat zijn wij schuld, wij zijn een pamper maatschappij geworden.
En zeker yvonne, er zijn goede kids.
Maar als je ziet wat je tegenwoordig op de werkvloer krijgt, dat is triest.
Kunnen totaal niet meer om met kritiek, discipline is ver te zoeken en ga zo maar door.

Onlangs was het ook op tv, en dan begint mijn bloed te koken.
Ze konden niet op wintersport, dat laat men dan ook zien op het nieuws.
Ik zeg tegen nadia, wat met die kinderen in de landen waar ze voor 3€per maand moeten werken voor onze luxe goederen.
Of kinderen in oorlogsgebieden die niet weten of ze morgen nog een huis hebben.
Dus al met al denk ik dat onze jeugd, nog veel mag en kan.

Ik begrijp dat de tijd voor iedereen rot is, ik heb mijn zusje en haar kinderen die in den haag wonen al een jaar niet meer gezien irl.
Maar we hebben face time etc.
Dus het contact is er nog.

Ik denk dat we moeten stoppen met te wijzen naar die of hun, maar samen proberen het virus onder controle te krijgen.
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 14 mar 2021, 12:22

Ik bedank er voor. Neem ook de grieprik nooit.
Heb wel ff in dubio gestaan ivm mijn astma. Maar heb ook een auto imuunziekte en in de groep waar ik zit, al zo veel ellende door de entingen gezien. Flare ups waarbij mensen zo vreselijk onder de ontstekingen zitten die zelfs open barsten...nee dank je.
Daarbij vind ik nog te veel onbekend wua bijwerkingen en gevolgen op de lange termijn...

Corrie

Bericht door Corrie » 14 mar 2021, 12:49

@ Jolanda
Dacht dat ze mensen met auto-immuunziekte de enting afraden
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 14 mar 2021, 12:59

De èèn zegt van wel, de ander weer niet.
Dus lekker duidelijk...niet... Ik neem het risico niet.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 12 mei 2021, 09:08

Yvonne schreef:
Moet?

Zeg je nog steeds nee tegen het vaccin Yvonne?
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 12 mei 2021, 16:24

Jo-Anne schreef:
12 mei 2021, 09:08
Yvonne schreef:
Moet?

Zeg je nog steeds nee tegen het vaccin Yvonne?
Absoluut.
Zelfs met vaccin blijf je besmettelijk en blijven de regels gelden, dus zie geen reden.
Frankrijk heeft al nee gezegd tegen paspoort en volgens mij Spanje ook. Het tij keert (hoop ik). Een vaccin neem je voor je “gezondheid” niet uit dwang omdat je zonder paspoort niks meer mag.
Heb overigens nul vertrouwen in de overheid.

Plaats reactie