Ik neem even een forum pauze.

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Marga.

Ik neem even een forum pauze.

Bericht door Marga. » 09 jun 2021, 08:33

Goede morgen. Ik heb de afgelopen dagen in het ziekenhuis doorgebracht. Zondag morgen schijn ik in paniek mijn kinderen te hebben gebeld en te hebben gezegd “ik weet het niet”. Ik heb geen enkele herinnering meer aan die ochtend en misschien ook niet meer aan de avond er voor. Ik heb allerlei onderzoeken gehad en de diagnose TGA gekregen, er waren wat verdikkingen in mijn hersenen op de mri scan te zien en die passen in het beeld van TGA. Dit is een algeheel geheugenverlies dat maximaal vierentwintig uur mag duren en verder onschuldig is, de kans op herhaling is gelukkig erg klein. Ik ben nog wat warrig en wist vanmorgen b.v.b. het wachtwoord van mijn computer niet meer ook wilde ik wat neertypen en was ineens weer kwijt wat ik wilde neer zetten, heel eng en beangstigend. Maar goed, het is onschuldig dus ik moet het maar naast mij neer proberen te leggen, alleen ben ik nu wel mijn vertrouwen in mijn eigen hoofd een beetje kwijt. Ik blijf eerst onder controle bij de neuroloog wat ook een beetje geruststellend is.

Mijn schoondochter heeft voor de honden gezorgd en dit is helemaal goed gegaan. Heb ik altijd zo iets van, niemand kan zo goed voor de honden zorgen als ik. Wist ik nu niet eens meer dat ik honden had, heel raar en beangstigend om mee te maken. Ik kom even niet op het forum, ik ben erg moe en ga het rustig aan doen.

Een fijne dag allen.

Corrie

Re: Ik neem even een forum pauze.

Bericht door Corrie » 09 jun 2021, 09:53

Ach Marga wat heftig, kan me voorstellen dat je je erg onzeker voelt nu
Sterkte en rustig aan :blommetje
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 09 jun 2021, 11:51

Rustig aan Marga, je zult wel geschrokken zijn :blommetje
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 09 jun 2021, 13:04

Toevallig heb ik kort geleden een artikel gelezen over TGA. Het is zo eng als je dit meemaakt, maar gelukkig is het vaak eenmalig en van korte duur.
Verstandig dat je even een forum pauze neemt . Neem je tijd. :blommetje :blommetje

Yvonne

Bericht door Yvonne » 09 jun 2021, 15:36

Dat is schrikken, inderdaad maar ff rustig aan doen. :blommetje

Marga.

Bericht door Marga. » 19 jun 2021, 10:01

Ik heb mijn leven inmiddels weer opgepakt. Mijn geheugen is wel wat minder geworden vooral kleine dingetjes die ik vergeet, b.v.b. ik maak het eten voor de honden klaar en vergeet het dan te geven, of ik weet niet meer of ik mijn medicijnen heb genomen, of iemand verteld mij iets en ik onthoud wel waarover het ging maar niet meer de inhoud van het verhaal. Dit soort dingen gebeurden voor die tijd ook wel maar nu duidelijk vaker. Hierom ben ik benieuwd naar ervaringsverhalen over de tijd na de TGA maar het zijn vooral de verhalen van artsen die het gebeuren omschrijven die ik online tegen kom.
Mijn dochter zei gelukkig, mam, je bent geestelijk niet veranderd het is puur het geheugen dat een klap heeft gehad, dit is dan wel weer fijn om te horen. :loveheart

Corrie

Bericht door Corrie » 19 jun 2021, 10:32

Fijn Marga dat je er weer bent, goed gezegd van je dochter :love
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 19 jun 2021, 13:47

Fijn dat je er weer bent. Moet je nog naar de internist. Lijkt mij toch raar dit soort dingen, vergeetachtigheid. Hopelijk heeft het tijd nodig en komt het goed.

Truus

Bericht door Truus » 19 jun 2021, 16:00

Fijn dat je er weer even ben Marga :love
Maar doe rustig aan hoor
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 19 jun 2021, 18:01

Ientje schreef:
19 jun 2021, 13:47
Fijn dat je er weer bent. Moet je nog naar de internist. Lijkt mij toch raar dit soort dingen, vergeetachtigheid. Hopelijk heeft het tijd nodig en komt het goed.
Dinsdag moet ik naar de internist voor de gelukkig goedaardige tumor in mijn hals. Het kan zijn dat de helft van mijn schildklier er toch uit moet omdat de tumor groeit en ik hem voel als ik slik. Hij kan mijn slokdarm opzij gaan duwen en dit moeten we natuurlijk niet hebben. Maar dit hoor ik dus dinsdag.
De week daarop moet ik naar de neuroloog voor de tga, er waren wat kleine beschadigingen gevonden op de mri die niet echt bij een tga passen. De neuroloog dacht toen aan epilepsie maar dit was niet te zien op de eeg dus was het weer de tga. Het zal mij niet verbazen als ze gewoon niet zeker weten wat het is geweest, dit zei de nachtverpleger ook al. Voor mij is vooral belangrijk of het nog eens kan gebeuren maar ik wil er verder ook niet te veel bij stil staan.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 21 jun 2021, 13:38

Marga. schreef:
19 jun 2021, 10:01
Ik heb mijn leven inmiddels weer opgepakt. Mijn geheugen is wel wat minder geworden vooral kleine dingetjes die ik vergeet, b.v.b. ik maak het eten voor de honden klaar en vergeet het dan te geven, of ik weet niet meer of ik mijn medicijnen heb genomen, of iemand verteld mij iets en ik onthoud wel waarover het ging maar niet meer de inhoud van het verhaal. Dit soort dingen gebeurden voor die tijd ook wel maar nu duidelijk vaker. Hierom ben ik benieuwd naar ervaringsverhalen over de tijd na de TGA maar het zijn vooral de verhalen van artsen die het gebeuren omschrijven die ik online tegen kom.
Mijn dochter zei gelukkig, mam, je bent geestelijk niet veranderd het is puur het geheugen dat een klap heeft gehad, dit is dan wel weer fijn om te horen. :loveheart
Fijn dat je er weer bent Marga :blommetje Hou jezelf maar goed in de gaten, en als je bij artsen komt vraag alles wat je wilt weten erover.
ik tob al bijna anderhalf jaar met de gevolgen van een hersenschudding. Er zijn zoveel berichten op internet, niet alles is informatief en nuttig.
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 22 jun 2021, 10:32

Jo-Anne schreef:
21 jun 2021, 13:38
Marga. schreef:
19 jun 2021, 10:01
Fijn dat je er weer bent Marga :blommetje Hou jezelf maar goed in de gaten, en als je bij artsen komt vraag alles wat je wilt weten erover.
ik tob al bijna anderhalf jaar met de gevolgen van een hersenschudding. Er zijn zoveel berichten op internet, niet alles is informatief en nuttig.
Je hebt zeker gelijk over de vele onzin berichten op het internet, hier waarschuwde ik ook altijd voor. :mrgreen:
Ik wil juist niet de verhalen van artsen op het internet weten, die ken ik nu wel en ook die spreken elkaar tegen. Ik wil graag ervaringen horen van mensen die dit ook hebben meegemaakt om te kijken of ik mijzelf hier in herken. Maar die vind ik niet dus heel vaak zal het wel niet voorkomen.
Ik ga zeker mijn gevoelens en onzekerheid met de neuroloog bespreken.

Plaats reactie