Lekker los

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Jo-Anne
Site Admin

Lekker los

Bericht door Jo-Anne » 22 jun 2021, 20:38

Ja lekker los lopen vind ik heerlijk :cheer :loveheart Laten jullie je honden ook los lopen?? :applaus

Afbeelding
Deze zat ook nog op het pad is het een padde of een kikker :geenidee
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Truus

Re: Lekker los

Bericht door Truus » 22 jun 2021, 20:48

Loop die of spring die Jo-Anne
En pad loopt en een kikker spring
Heerlijk zo los lopen Kareltje :dogwalk
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 22 jun 2021, 20:49

Truus schreef:
22 jun 2021, 20:48
Loop die of spring die Jo-Anne
En pad loopt en een kikker spring
Heerlijk zo los lopen Kareltje :dogwalk
Nee hij sprong weg dat de Karel eraan kwam :goedzo :egyptian
Thank you Truus dat wist ik niet.
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 22 jun 2021, 21:25

Dat is toch genieten zo lekker los , Kareltje op z' n gemakkie snuffelen en ja mijn meiden lopen meestal los :dogwalk :run

Ik dacht dat het een pad was , zie je veel op het moment,vooral hele kleintjes zag ik maandag , maar idd een kikker springt zoals Truus zei, zag Kareltje het niet, de meiden zouden er achter aan gaan :woefwoef
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 22 jun 2021, 22:04

Fijn hoor karel zo los lopen :run
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 23 jun 2021, 08:39

Fijn hoor als je hond vertrouwd los kan lopen.

Mijn honden komen nooit los maar lopen aan de flexi dus ze krijgen in het bos wel de ruimte om hun gang te gaan.
Nadat één van mijn honden in het verleden zwaar gewond is geraakt bij een aanval door een andere hond heb ik mijn honden liever binnen handbereik.
Ik ben mijn vertrouwen in loslopende honden voor altijd kwijt geraakt.
Mowgli onze grote kruising herder liep wel regelmatig los.

Ientje

Bericht door Ientje » 23 jun 2021, 10:33

Diki loopt los, daar waar net veilig is en het mag. Ze luistert best goed en is altijd in mijn buurt, alleen die ganzenpoep,

Lise

Bericht door Lise » 24 jun 2021, 08:06

Twister en Pepper lopen waar het kan en mag los. Als ze op bekende plekken komen, kunnen ze ontzettend treuzelen. Gaan we naar een nieuwe plek dan rennen ze voor me uit en wachten netjes tot ik bij ze ben.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 24 jun 2021, 13:52

Corrie schreef:
22 jun 2021, 21:25
Dat is toch genieten zo lekker los , Kareltje op z' n gemakkie snuffelen en ja mijn meiden lopen meestal los :dogwalk :run

Ik dacht dat het een pad was , zie je veel op het moment,vooral hele kleintjes zag ik maandag , maar idd een kikker springt zoals Truus zei, zag Kareltje het niet, de meiden zouden er achter aan gaan :woefwoef
Nee Ome Karel heeft geen interesse, heeft een zeeuwse air zo van opzij,, maar er achteraan nee :mrgreen: :)
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 24 jun 2021, 13:53

Marga. schreef:
23 jun 2021, 08:39

Mijn honden komen nooit los maar lopen aan de flexi dus ze krijgen in het bos wel de ruimte om hun gang te gaan.
Nadat één van mijn honden in het verleden zwaar gewond is geraakt bij een aanval door een andere hond heb ik mijn honden liever binnen handbereik.
Er zijn hier op het forum ook mensen die hun hond is aangevallen. Naar is dat. Heeft je hond het wel gered toen? :dogpet
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 24 jun 2021, 13:54

Ientje schreef:
23 jun 2021, 10:33
Diki loopt los, daar waar net veilig is en het mag. Ze luistert best goed en is altijd in mijn buurt, alleen die ganzenpoep,
Vreselijk die zooi ganzepoep er ligt niet 1 kwak neeeee :surprised :surprised
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 24 jun 2021, 13:55

Lise schreef:
24 jun 2021, 08:06
Twister en Pepper lopen waar het kan en mag los. Als ze op bekende plekken komen, kunnen ze ontzettend treuzelen. Gaan we naar een nieuwe plek dan rennen ze voor me uit en wachten netjes tot ik bij ze ben.
Zo waar als Karel op een bekende plek komt gaat hij ook treuzelen....en nieuw rent hij vooruit enthousiast....

@Corrie hebben jou twee dat ook?? :run :run
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 24 jun 2021, 15:22

Jo-Anne schreef:
24 jun 2021, 13:55
Lise schreef:
24 jun 2021, 08:06
Twister en Pepper lopen waar het kan en mag los. Als ze op :run bekende plekken komen, kunnen ze ontzettend treuzelen. Gaan we naar een nieuwe plek dan rennen ze voor me uit en wachten netjes tot ik bij ze ben.
Zo waar als Karel op een bekende plek komt gaat hij ook treuzelen....en nieuw rent hij vooruit enthousiast....

@Corrie hebben jou twee dat ook?? :run :run
Haha dat klopt helemaal :run :run
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 24 jun 2021, 21:58

Fijn hè Karel, Gizmo gelukkig ook, wel alleen in het bos, verkeer heeft ze nog nooit van gehoord en ze gaat ook echt voor niemand aan de kant. Molly alleen als mijn man erbij is. Ze jaagt behoorlijk de laatste tijd en dat vind ik niks.

Marga.

Bericht door Marga. » 28 jun 2021, 08:52

Jo-Anne schreef:
24 jun 2021, 13:53
Marga. schreef:
23 jun 2021, 08:39

Er zijn hier op het forum ook mensen die hun hond is aangevallen. Naar is dat. Heeft je hond het wel gered toen? :dogpet
Hij heeft het wel gered maar zijn poot was op meerdere plaatsen gebroken en hij had scheurwonden en gescheurde kniebanden door het schudden en gooien dat de hond met mijn hond deed. Het was zo'n machteloos gevoel, de eigenaar schopte zijn hond vol tegen zijn kop maar deze liet mijn hond niet los. Het gebeurde vlak bij mijn huis, ik ben op den duur naar huis gerend om mijn toenmalige vriend te halen. Die was jager en ik wist dat hij de hond er hoe dan ook wel af kreeg maar toen hij en mijn dochter ter plaatse kwamen waren de man en zijn hond weg en lag mijn hond buiten bewustzijn aan de kant van de weg. We zijn gelijk naar de dierenarts gereden waar we onze hond voor verder onderzoek achter hebben moeten laten. Omdat de poot open lag moesten drie keer per week de wonden worden verzorgd en de spalk worden vernieuwd. Het is al met al een knap kostenplaatje geworden die helemaal is vergoed door de verzekering van de eigenaar van de andere hond. Die buurman heeft zijn hond de zelfde dag laten inslapen omdat hij het vertrouwen in zijn hond kwijt was. Hij had gezien wat de hond kon aanrichten en hij was bang dat de hond ooit een kind zou pakken omdat de hond ook raar gedrag naar mensen had.

Ientje

Bericht door Ientje » 28 jun 2021, 09:01

Marga wat een vreselijk verhaal, de rillen lopen over mijn rug.

En dan vraag je je af, waarom moet het eerst z9 fout gaan voor er maatregelen worden getroffen, als je al schrijft, hij vertoonde ook raar gedrag naar mensen,

Plaats reactie