Persconferentie

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Lise

Persconferentie

Bericht door Lise » 09 jul 2021, 23:07

Zo dan, ik was al kritisch, maar na de persconferentie van vandaag ben ik niet alleen kritisch, maar inmiddels ook argwanend.
Hugo zegt letterlijk: "de vaccins werken niet helemaal voor mensen met verminderde weerstand".
Schiet mij maar lek, maar juist de kwetsbaren zouden toch gebaat zijn bij de vaccins.

Sorry hoor, ik ben geen wappie, maar heb toch mijn vraagtekens bij deze poppenkast die alleen maar groter wordt.
Ik ben nog niet gevaccineerd en wil dit eigenlijk ook niet, maar door de druk begon ik te twijfelen om het toch maar te doen.
Thanx Hugo, Liesje gaat voorlopig vaccinloos door het leven.

Corrie

Re: Persconferentie

Bericht door Corrie » 10 jul 2021, 08:45

Ik heb er niet eens zin in om er naar te luisteren
Heb vanaf het begin gezegd voor mij geen prikken ook niet na de 2e herinnering oproep
Als er over gepraat wordt en ik dit zeg word ik aangekeken of ik iets misdaan heb
Nog even en dan kunnen ze voor een 3e prik
De jeugd wil omdat ze met vakantie en uit willen gaan , nu veel besmettingen maar zijn ze ook echt ziek?
Trouwens dat is toch ook goed voor immuun systeem
Snap er soms helemaal niets meer van, ergens worden we gepusht om te laten prikken en ik wil zelf beslissen dus niet
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 10 jul 2021, 12:39

Lise schreef:
09 jul 2021, 23:07
Zo dan, ik was al kritisch, maar na de persconferentie van vandaag ben ik niet alleen kritisch, maar inmiddels ook argwanend.
Hugo zegt letterlijk: "de vaccins werken niet helemaal voor mensen met verminderde weerstand".
Schiet mij maar lek, maar juist de kwetsbaren zouden toch gebaat zijn bij de vaccins.

Sorry hoor, ik ben geen wappie, maar heb toch mijn vraagtekens bij deze poppenkast die alleen maar groter wordt.
Ik ben nog niet gevaccineerd en wil dit eigenlijk ook niet, maar door de druk begon ik te twijfelen om het toch maar te doen.
Thanx Hugo, Liesje gaat voorlopig vaccinloos door het leven.
Ja en je bent ook decadent Liesje volgens deze minister... :gniffel

https://www.nu.nl/politiek/6143105/inte ... geren.html

Ik denk dat er meerdere belangen spelen hier en dat ze de weg kwijt zijn. De waarheid horen we allang niet meer. Er zou eerst ook geen derde vaccin komen,komt er toch is aangevraagd. Maar de druk is groot ja. Je eigen keuze kunnen maken is niet belangrijk meer in Nederland sterker nog je wordt er op aangekeken. Deze minister en ook een arts las ik mogen natuurlijk nooit in het openbaar dingen roepen van dat als je je niet laat vaccineren je fout bezig bent. Dat is helemaal niet hun taak.

Je gaat voorlopig vaccinloos door het leven denk je er echt over om je toch te laten vaccineren om onder de druk uit te komen?
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 10 jul 2021, 12:46

@Jo-Anne, ik dacht erover om toch maar aan het vaccin te gaan, door gezeur van familie, vrienden, kennissen en collega's.

Ik ben blij dat Hugo gisteren zijn praatje heeft gehouden. Voor mij nu echt geen prik. Ben inmiddels zover dat ik prikpraat ontwijk en als mensen vragen of ik gevaccineerd ben, zeg ik in het vervolg: ja :) :) .

Truus

Bericht door Truus » 10 jul 2021, 16:27

Voor mij ook geen prik hoor
Kijk wel goed uit niet te dicht bij de mensen als ik in de winkel ben doe nog wel me mondkapje op in de winkels en ben dat niet alleen zijn er nog zat die een mondkapje dragen in de winkels.
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 10 jul 2021, 20:07

Ik ga maar 1 ding zeggen,
Nadia (mijn vrouw) heeft het momenteel heel moeilijk om eea te plaatsen,
Hoe los de mensen nu met de regels omgaan.
Dit komt vooral door haar werk in de zorg.
Zij waren de soldaten aan het front die zonder wapens de corona te lijf moesten.
Geen degelijke mondmaskers, geen bescherming qua kleding.
Familie drama’s gezien van familie leden die geen afscheid konden nemen van hun geliefde.

En nu opeens doordat er gevoetbald moet worden, vakantie in het buitenland gevierd moet worden etc bestaat opeens corona niet meer.

En je ziet het resultaat, de besmettingen nemen weer fors toe.
Ik heb mij wel laten vaccineren, alleen al uit respect voor de mensen die in de zorg werken.
Zoals mijn zoon en mijn vrouw.
En van mij mogen de regels nog aangescherpt blijven, omdat het gros van de mensen ze toch niet respecteren

Nu leve de vrijheid, dan kunnen we met kerst weer allen zitten.
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 11 jul 2021, 10:16

Nou ja, mijn mening is al wel bekend denk.
Maar we zullen stevig in onze schoenen moeten staan, vooral mijn kinderen.
Gister ging mijn jongste voor het eerst in lange tijd met een vriendin naar de stad, ik had ze gebracht, eerste zin nadat ze uit de auto stapte was, heb je al een prik gehad. Ik heb daar een woord voor: triest.
Later zei mijn dochter het liep niet echt, vroeger konden ze om niets giebelen, nu is er een gat, omdat het andere meisje bijna niets mag en dus ook weinig te vertellen heeft.

Mijn oudste vermijd soms ook de discussie, je wordt er op aan gekeken als je niet doet wat de meerderheid doet.
Dus slim Lise gewoon ja zeggen, later kun je je altijd beroepen op: ik heb hier geen actieve herinnering aan.

Ientje

Bericht door Ientje » 11 jul 2021, 15:51

Ja, ik,ben geprikt, Twee x astra en begon mij net wat veiliger te voelen. En was zelfs, met Diki :goedzo naar de winkel geweest en een terrasje
En dan komt de Jonge met Jansen is gelijk dansen. Is hij gek of zo, iedereen weet dat een prik tijd nodig heeft. En dat is gebleken. Dan zie je de menigte op elkaar staan hossen en zingen, ik zei direct volgende week weten we het. Heel heel jammer dit en dom, ook van de mensen die de boel vervalsen. Het gevolg is er en was te verwachten. Ik blijf voorlopig maar weer thuis.
Wat ik dan raar vind, de ene week wordt gezegd de pfizer werkt jaren, de week er op, derde is nodig en weer een paar dagen later, de eerste mensen zijn in januari geprikt en de bescherming loopt alweer terug. Tja, ze weten het zelf niet, het is nieuw, het is afwachten, we gaan het zien de komende weken en maanden, want nu gaat iedereen op vakantie, de olievlek wordt alleen maar groter.
Eng.
Valse zekerheid.
Komen we er ooit vanaf.
En van mij mag iedereen zelf kiezen, het is ons eigen lijf!

Marga.

Bericht door Marga. » 13 jul 2021, 11:29

Rutte en de Jonge hebben gisteren toegegeven dat ze te snel zijn geweest met de versoepelingen en ze hebben hun verontschuldiging aangeboden.
Daar schieten we wat mee op.
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/07/12/ru ... t-a4050724

Plaats reactie