Zorgen om buurman

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Lise

Zorgen om buurman

Bericht door Lise » 04 aug 2021, 14:55

Zes weken vakantie, daar hoopte ik van te genieten. Helaas, sinds een week spookt mijn buurman door mijn hoofd.

Mijn buurman is rond de 70 jaar en houdt zich afzijdig, verder dan groeten kwamen wij nooit.

Maandag 26 juli werd er een container voor mijn flat gezet en een schoonmaakploeg ging bij de buurman naar binnen. Mijn buurman is van Indonesische afkomst en ik zag bij de schoonmaakploeg ook iemand met een Indonesisch uiterlijk. Deze man heb ik aangesproken en bleek een neef van de buurman te zijn. Omdat ik altijd al het idee had dat mijn buurman een zootje van zijn huis maakte, vroeg ik deze neef : gaan jullie de boel aanpakken. Het antwoord was ja, dan kan hij tenminste weer zitten. Omdat ik mijn buurman de weken daarvoor al gemist had en dacht dat hij op vakantie was, vroeg ik dat aan zijn neef. Nee, buurman was niet met vakantie maar lag in het ziekenhuis wegens COPD en zou dinsdag 27 juli weer naar huis komen. Aan het einde van de dag was de container helemaal vol met allerlei troep. Ik oordeel hier absoluut niet over, want mensen kunnen heel goed verzamelen.

Op dinsdagavond 27 juli stond de auto van mijn buurman op de parkeerplaats en sinds deze dag staat de auto er nog steeds. Mijn buurman zet zijn auto normaal gesproken altijd in de parkeergarage onder het appartementencomplex. Woensdag 28 juli heb ik een pakketje voor de buurman in ontvangst genomen en de daarop volgende dagen zonder succes bij hem aangebeld. Er werd niet open gedaan. 's Avonds brand er geen licht en zijn balkon ziet er nog steeds niet uit.

Ik heb mijn buurman en een familielid een bericht via Messenger gestuurd, waar ik geen reactie op kreeg.
Vandaag heb ik aan het einde van de ochtend de politie ingeschakeld. Zij reageerden nogal laconiek en zouden mij bellen als ze nog verdere vragen hadden en misschien een kijkje gaan nemen bij het huis van mijn buurman.

Ik moet het nu verder loslaten, maar mijn hoofd denkt hier anders over.

Moest dit even van mij afschrijven en dan is het forum een fijne uitlaatklep. Ik zou een dergelijk bericht nooit op FB plaatsen.

Zynaluna

Re: Zorgen om buurman

Bericht door Zynaluna » 04 aug 2021, 15:45

Ik begrijp dit volkomen
Maar je hebt je best gedaan, meer kan je niet :goedzo
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 04 aug 2021, 16:47

wat een verhaal Lise
vind het super dat je oplet hoe het zou gaan met je buurman :love
heb je hem ook zien thuiskomen, misschien een familielid die de auto daar geparkeerd heeft, je zou toch denken als er een paar dagen iemand voor de deur staat en aanbelt er toch een keer opengedaan wordt
vind het raar dat de politie zo reageert, er wordt regelmatig melding gemaakt dat er iemand weken of zelfs maanden dood in huis ligt, dat is toch vreselijk
jij hebt gedaan wat je kon, het van je af zetten zal moeilijk zijn omdat je er naast woont, hoop echt dat er niets ernstigs met je buurman aan de hand is

voor jou :blommetje :blommetje
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 04 aug 2021, 22:17

Pff, ik kan weer rustig slapen.

De politie heeft mijn melding toch serieus genomen. Ik had ze namelijk de naam van het bedrijf doorgegeven die het huis opgeruimd heeft en gezegd dat ze misschien via dit bedrijf aan de naam van een contactpersoon konden komen. Dit hebben ze gedaan. Vanavond zat ik op mijn balkon toen er een auto parkeerde waar de neef en zijn vrouw uitstapten. Wat was ik blij deze mensen te zien.

Buurman moet langer in het ziekenhuis blijven en krijgt een hartoperatie in Breda. Je gaat met COPD het ziekenhuis wat uiteindelijk resulteert in een hartoperatie. Niet fijn, maar ik ben wel gerustgesteld.

In ieder geval heb ik nu het telefoonnummer van zijn neef die ook het pakketje meegenomen heeft.
Ik duik nu mijn bed in want Miss Marple :) is moe na afgelopen week.

Corrie

Bericht door Corrie » 05 aug 2021, 08:25

Mysterie opgelost :goedzo
Kan me voorstellen dat je opgelucht bent nu je weet hoe en wat
Medebewoners van je appt gebouw mogen blij zijn dat Miss Marple :lol: daar ook woont
Nu maar lekker van je vakantie genieten :relax
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 05 aug 2021, 21:37

Niets mis mee die bezorgdheid, zou fijn zijn als dat meer gebeurde. Je weet nooit wat er kan gebeuren.
Wel handig en fijn dat je nu een telefoonnummer hebt.

Mijn moeder woont alleen, naast haar woont een jong stel met een zoontje van twee. In de lockdown kreeg ze bloemen om een hart onder de riem te steken en ze kan altijd beroep op hun doen. Als ze voorbij mijn moeders raam lopen laat ze altijd het kindje zwaaien, stelt niets voor, mijn moeder vind het geweldig. Kleine moeite maar doet zoveel. Goud waard.

Marga.

Bericht door Marga. » 06 aug 2021, 09:13

Goed van je dat je aan de bel heb getrokken, nu weet je dat er thuis niets aan de hand is.

Maar dit soort dingen kunnen ook heel anders aflopen. De overbuurman van mijn zoon was een zonderling en erg op zichzelf iemand. Mijn zoon had hem al een paar keer een tijdje gemist maar zag hem dan ineens weer door zijn kamer lopen, hij was blij dat hij geen melding had gedaan. Twee maanden geleden zag de postbode dat de post bij die buurman op de mat bleef liggen, zij heeft toen de politie ingeschakeld. Die zijn gekomen en hebben de ruit van de deur ingeslagen, de buurman bleek al vijf weken overleden op bed te liggen. Je verwacht niet dat dit in een klein dorp kan gebeuren maar de huizen naast hem stonden leeg omdat de huizen afgebroken worden i.v.b. met aardbevingschade dus er was niemand die de leefgeluiden miste. Hierbij was die man erg op zichzelf, ik kwam hem eerst wel tegen als hij zijn hond uitliet maar de hond is inmiddels van ouderdom gestorven dus nu zag ik hem helemaal niet meer. Maar hoe dan ook, het is wel erg dat iemand gewoon vijf weken door niemand gemist word.

Ientje

Bericht door Ientje » 08 aug 2021, 15:28

Heel goed dat je het gemeld hebt, zo zie je maar, een goede buur.........is heel veel waard.
Duimpje op.

Plaats reactie