Hulphond autisme...

Heb je een nieuwe pup of is je hond veranderd in een oude brompot? Praat hier over gedrag en opvoeding.
Ientje

Re: Hulphond autisme...

Bericht door Ientje » 08 jul 2021, 18:20

Afgelopen dinsdag weer een les. Alle basis oefeningen gedaan. Binnen en buiten, gelukkig geen kat tegen gekomen. :surprised
. De test wordt aangevraagd voor september, moet kunnen volgens de trainer. Jullie horen het tzt ben nu al zenuwachtig.

Aantikken als de wekker afloop, lachen. Diki komt naar me toe.......En kijkt mij aan......toch heel lief.

Speeltjes in bakje gooien, dat is zo leuk. Ze pakt het speeltje loopt naar de bak, gooit haar hoofd omhoog en met een boogje komt speeltje in de bak, soms er naast en meestal op het randje. Het is geen ,,verplichtte,,oefening, meer een spelletje. Pak ik deze bak staat ze al klaar yesss!

Heb me aangemeld voor de geinexpresse, dagje uit met vrijwilligers in een klein busje. Vroeg of hulphond mee mocht.....nee dus. Toch raar. En ook begrijp ik het wel. Jammer.

Corrie

Bericht door Corrie » 08 jul 2021, 19:08

:applaus voor jou en Diki, jullie doen het geweldig
ahh goss Diki kijkt je aan van " vrouwtje de wekker loopt af, dat hoor je toch wel " :gniffel
wordt je tot die tijd nog steeds begeleid met oefeningen doen of nu gewoon zelf steeds herhalen :geenidee

gezellig een dagje uit, weet je al waarheen, jammer dat Diki niet mee mag maar ze moeten ook aan de andere mensen denken, er zijn d´r die niet van dieren houden, maar mensen met een blindegeleidehond of zo kunnen dus ook nooit met zulke uitstapjes mee

je hebt in ieder geval een lieve buurman die wel met Diki aan de wandel kan , daar hoef je je dus geen zorgen om te maken :woefwoef
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 08 jul 2021, 19:52

Ja hoor we woorden nog netjes begeleid, want na de basis test begint het team gedeelte. Basis is het begin, gewoon een gehoorzame hond binnen en buiten.
Daarna het gedeelte dat specifiek op mij is gericht waar Diki mij mee helpt.

Ik snap het ook wel, maar een officiële hulphond zou eigenlijk overal meer naar toe moeten gaan. Ook als ze nog in opleiding zijn

Marga.

Bericht door Marga. » 15 jul 2021, 10:49

Ientje schreef:
08 jul 2021, 19:52
Ja hoor we woorden nog netjes begeleid, want na de basis test begint het team gedeelte. Basis is het begin, gewoon een gehoorzame hond binnen en buiten.
Daarna het gedeelte dat specifiek op mij is gericht waar Diki mij mee helpt.

Ik snap het ook wel, maar een officiële hulphond zou eigenlijk overal meer naar toe moeten gaan. Ook als ze nog in opleiding zijn
Dit zou idd eigenlijk moeten maar ook blindengeleidehonden worden nog wel eens geweigerd.

Ientje

Bericht door Ientje » 20 jul 2021, 20:24

Ach, nu met alle besmettingen, ga ik toch niet mee in een busje met meerdere mensen. Toch jammer.

Eind september is de test.brrrrr.

En update, de wekker en aanraken, ze komt overal vandaan direct naar mij toe, tikt aan als ik kijk, hoef dan niets meer te zeggen.......de ene keer wel de andere keer niet. Komt goed.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 21 jul 2021, 14:58

Ientje schreef:
20 jul 2021, 20:24
Ach, nu met alle besmettingen, ga ik toch niet mee in een busje met meerdere mensen. Toch jammer.

Eind september is de test.brrrrr.

En update, de wekker en aanraken, ze komt overal vandaan direct naar mij toe, tikt aan als ik kijk, hoef dan niets meer te zeggen.......de ene keer wel de andere keer niet. Komt goed.
Maar jij bent toch ingeent Ientje??
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 21 jul 2021, 15:25

Klopt, volledig ingeënt met astra. Maar de delta variant, weet dit, gedeeltelijk, te omzeilen. 9 % van de positief getestte mensen waren toch volledig gevaccineerd. En... daarom wordt nu ook aan de bel getrokken door de virologen. Veel zorgmedewerkers, volledig gevaccineerd, testen ook,positief.
Ik zou graag weten welke enting deze mensen hebben gehad en hoe lang geleden,
Het is een rare wereld,

En ja, dan ben ik ook 24/7 mantelzorger voor mijn ma van 91 jaar, daar moet ik rekening mee houden, dus ik ga het niet opzoeken.
Een busje, met 6 man er in, afgesloten, wel iedereen ge ent. En ach Diki mag toch niet mee.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 21 jul 2021, 15:48

Ientje schreef:
21 jul 2021, 15:25
Klopt, volledig ingeënt met astra. Maar de delta variant, weet dit, gedeeltelijk, te omzeilen. 9 % van de positief getestte mensen waren toch volledig gevaccineerd. En... daarom wordt nu ook aan de bel getrokken door de virologen. Veel zorgmedewerkers, volledig gevaccineerd, testen ook,positief.
Ik zou graag weten welke enting deze mensen hebben gehad en hoe lang geleden,
Het is een rare wereld,

En ja, dan ben ik ook 24/7 mantelzorger voor mijn ma van 91 jaar, daar moet ik rekening mee houden, dus ik ga het niet opzoeken.
Een busje, met 6 man er in, afgesloten, wel iedereen ge ent. En ach Diki mag toch niet mee.
Maar gevaccineerden worden er niet zo ziek van zeggen ze. Je kunt wel andere mensen infecteren ook al ben je gevaccineerd was gisteren op het nieuws. Daarvoor moet je afstand houden van anderhalve meter. En tja in een busje met 9 man en zeker als Diki niet mee mag dan maar niet inderdaad.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 08 aug 2021, 15:36

Te lang niet bij geschreven.
Diki kan inmiddels haar speeltjes opruimen, samen met een viltstift, een pen, potlood en een rolletje pleister (plakt niet overigens) en een klein kartonnen doosje.
Echter, ik ben begonnen midden in de kamer, en dat is dus de plaats waar ze de spulletjes in de doos doet.
Dacht vanmorgen, zet de doos even voor mijn voeten bij de bank, had ik gedacht. Gooide een speeltje we, jippie, wat heeft ze er leuk over liggen rollen en gooien, maar dat het nog steeds in de doos kon, snapte ze totaal niet. Ik had echt lol. Hoe hexht een hond aan regelmaat en plaats
Stapje terug gedaan, en alles is weer opgeruimd.
Maar ze kan het nu ook heel goed uit de doos halen en in het rond gooien. :lol:

Voor de training is het nu vakantie, beetje bijhouden wat we gedaan hebben, maar dat gaat zo automatisch.
Enne helaas gisteren buiten had ze een plakje cervolaatworst in haar bek, niet lang, want ik heb het er uit gehaald. Maar niet eten van straat is dus echt een dingetje.

Verder begon haar poot weer te kriebelen, balen, wat is dat toch. Niets maar dan ook niets te zien. Met de apoquel is het over. Morgen maar weer eens bellen.

Ientje

Bericht door Ientje » 08 aug 2021, 15:39

En dan maar alles in 1 topic.
Paar dagen hebben jullie me misschien gemist. Goed ellendig geweest van de duizeligheid. Meniere is mij niet onbekend, maar zo erg was toch een tijd geleden.
Dan eet ik pillen, soort primatour maar dan 4x sterker of zo. En ja, dan ben ik zo duf als wat en slaap ik als ik zit.
Maar de wereld staat weer stil en nu gaan Diki en ik wandelen.

Corrie

Bericht door Corrie » 08 aug 2021, 18:42

:surprised
dacht al Ientje is vast niet in orde, gelukkig dat de duizelingen weer verdwenen zijn :blommetje
medicijnen je hebt ze nodig maar soms raak je er helemaal van van de wereld

knappe Diki toch, netjes van alles opruimen :applaus kan hier ook wel zo´n hulpje gebruiken :gniffel
tja geef haar is ongelijk met opruimen is vrouwtje trots en blij maar lekker ff alles in de kamer rondgooien is ook leuk, lekker ding :love
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 08 aug 2021, 21:02

Ja, lekker ding, kanjer hondje. Ze is zo lief.

Marga.

Bericht door Marga. » 14 aug 2021, 08:31

Een knap hondje is ze zeker. Opruimen komt in het woordenboek van mijn honden niet voor wel rommel maken die ik dan op mag ruimen.
Fijn dat je je weer beter voelt, ik weet hoe vervelend duizelingen kunnen zijn, ben je er ook misselijk bij? Twee jaar geleden had ik hier erge last van, de huisarts dacht aan een ontsteking van het evenwichtsorgaan.

Ientje

Bericht door Ientje » 02 sep 2021, 11:35

Eerste les weer gehad na de vakantieperiode.
Ennn we zijn de supermarkt in geweest. We hadden bekijks door de meisjes die aan het bij vullen waren. Het was heel rustig, voor het eerst sinds de corona dat ik weer in een supermarkt was. En diki, die liep er rond of ze er thuis was. Ging netjes bij mij zitten bij het pinnen. Vervolgens zijn we bij een schap gaan kijken. Ook goed, alleen de rekken met dieren spullen waren erg interessant, begrijpelijk.
In een hoekje op een rustig punt gaan staan en mensen, die er dus amper waren, langs laten lopen. Ze ging braaf zitten, maar de vloer was zo glad dat ze haar pootjes steeds verder gleden, tot ze netjes lag, stuk ontspannender.

Ik zal nu toch eens moeten beginnen aan de oefening, mand, tja.

Truus

Bericht door Truus » 02 sep 2021, 17:43

Leuk weer de eerste les gehad diki :love :dance
Mag diki de supermarkt binnen Ientje
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 02 sep 2021, 18:37

Ja, is ook mijn vraag of Diki de supermarkt in mag. Hulphonden mogen dat wel, maat moeten volgens mij dan als hulphond te boek staan.

Corrie

Bericht door Corrie » 02 sep 2021, 18:44

Ze doet het goed hoor Diki :wave
Draagt ze nu ook al een geel doekje of alleen wat je op het tuigje moest naaien
Duurt nu niet zo lang meer toch het examen
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 02 sep 2021, 19:10

Corrie basis test is eind september nog een les te gaan.
Daarna het teamwerk, mij waarschuwen bij......,, dat horen jullie nog.

Een officiële hulphond, met label en pasje, mag als het goed is overal naar binnen.
Zelfs bij ziekenhuis, winkel, enzv. In opleiding dus ook. Maar bij de 1e ben ik al geweigerd. Hier rijdt een busje voor senioren en die gaan gezellig dagjes uit,
Diki is er juist voor mij om mij weer wat onder de mensen komen, dus ik was best teleurgesteld. Vooral de reden. Het kostte te veel werk, als ik me aanmeldde zou de vrijwilliger , alle andere, max 6 mensen, moeten bellen of ze een bezwaar hebben tegen een hond begrijpelijk, maar het klopt niet.

Nee nog geen geel hesje, maar dat komt. Maar ze heeft labeltjes
op haar tuigje, er komt een bandana of een dekje bij.

Vroeg bij de huisarts , mag ze nee, zei hij, ja hoor plak er een gele sticker op :applaus

Ientje

Bericht door Ientje » 11 sep 2021, 16:24

Over ruim twee weken de basis test. Zou het lukken denken jullie?
Een van de onderdelen, niets van straat oprapen, maar als ze het doet, op 1 woord loslaten...........
Wow, ik liep vanmiddag op straat, dacht, wat heeft Diki een rare bek.....
wisten jullie dat? Er past precies een half croissantje in de bek van een Lhasa....... oke vol was vol, opeten lukte dan ook niet meteen, maar vasthouden ging perfect.
En ja, toen zei vrouwtje ,,los,,.
En dan Diki,s kop.....
Pardon? Weet je wel hoe lekker dit is? En je bent toch lekker een meter of 6 weg, bekijk het maar.
Oeps dat is Flauw. Vrouwtje schuift de lijn naar mij toe ,haha de sufferd, niet eens mij geraakt , maar ohhh neeee croissantje is gevallen,
Oké, toen was het vrouwtje , die was heel snel opeens, er ook en kreeg ik een brokje, tja.....

Ik gooide dus over de grond de riem naar haar toe. Jullie moeten weten Diki heeft last van haar buik deze week en ze mocht dit dus echt even niet naar binnen werken, en nee, ik gooi niet raak, maar wel even een schrikreactie en dan is los ook los.

Zal mij benieuwen over twee weken, ik denk dat ik de wijk vooraf maar even met bezemen ga keren, :ffedenken

Corrie

Bericht door Corrie » 11 sep 2021, 19:45

spannend Ientje, volgens mij doet Diki het super goed :dance
ze weten ook echt wat lekker is, Luna pakt niet zo gauw wat, nou ja bepaalde keutels pakt ze wel graag :mrgreen:
maar Kissy weet vaak ook andere dingen te vinden, moet echt opletten op plekken waar jongeren hun hangplek hebben, wat laten die toch altijd een troep achter :mrgreen:
hihi Ientje weet je het zeker, arme Diki heb je haar echt niet geraakt :woefwoef toch lief een brokje in plaats van half croissantje :lol:
je blijft er jong, lenig en alert bij met huisgenootje Lhasa Diki :wave
Afbeelding

Plaats reactie