Zondagochtend. 22 8 2021
Half 8 in de ochtend, ongeveer dan he. Het had geregend in de nacht, alles was lekker nat. Zoals te zien, blaadjes beginnen te vallen, het frisse groen verandert van kleur.
Zelfde park als gisteren, maar dan andersom. Beetje variatie moet er zijn toch.
Paadje langs de andere school, achter de huizen langs.
Het speel veld, streng verboden voor honden, dus lopen er altijd honden. Wij liepen er langs vanmorgen, een merel gezien.
Stukje verder op een mevrouw die gemeente grond in eigen beheer heeft genomen, dat mag hier, zelf onderhouden dan. Ze heeft een leuk beelden tuintje gemaakt en er staan drie bakken water voor de vogels.....En de honden, en katten denk ik. Altijd helder schoon. Verder veel hortensia,s en andere struiken en boompjes heeft ze geplant.
Een jonge ekster, ik zie hem iedere ochtend, nog amper in de veren, hij kan alleen fladderen. Pa en ma zijn altijd in de buurt.
Twee eenden. Sorry bewogen, ik zei nog blijf, maar ze luisterden niet. De nijlganzen zijn met de hele familie al een paar weken vertrokken. De eenden komen terug.
En de terugweg door het parkje
Weer thuis, en eten.
Wat Corrie zegt, ook een klein parkje, zoveel te zien als je het wilt zien, ook nog levende slakken en een dode pad gezien, en iets raars, rood, met tentakels, scharen het leek erg op een kreeft, maar best groot.... nog nooit gezien,en erg niet levend, maar om die nu hier neer te zetten.