Hulphond autisme...

Heb je een nieuwe pup of is je hond veranderd in een oude brompot? Praat hier over gedrag en opvoeding.
Ientje

Re: Hulphond autisme...

Bericht door Ientje » 14 sep 2021, 18:09

Vandaag de generale repetitie en zoals dat hoort, ging het niet goed, de hele heenweg naar de supermarkt, trekken, en terug trekken mag natuurlijk niet,
Maar bij de plus, na enige pogingen om aandacht te vragen liep ze zelfs langs de dieren schappen zonder er naar te kijken.
Aan een medewerker uitgelegd voor we de winkel ingingen. Hulphond, opleiding, , geen probleemga uw gang..
De terugweg ging goed, dus ik voorgesteld om alleen de terugweg te bekijken over twee weken. Was geen goed idee ..........
Maar er ging her en der ook nog wat goed.
Kwamen een knots van een hond tegen, Diki liep er netjes langs.
Brokje werd geweigerd, maar het speeltje op straat, tja als ik maar op tijd nee zeg loopt ze er keurig langs. Maar ja op tijd van mij....is heel lastig :surprised .
Los ging perfect.
We gaan het zien , nog 2 weken,
Het enige probleem is het snuffelen en trekken en dan aandacht krijgen en houden,

Corrie

Bericht door Corrie » 14 sep 2021, 19:18

Generale repetities gaan meestal niet zo goed,
Rustig blijven Ientje, Diki is een wondertje en er wordt voor jullie geduimd :xlove
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 14 sep 2021, 21:26

Ientje schreef:
14 sep 2021, 18:09
Vandaag de generale repetitie en zoals dat hoort, ging het niet goed, de hele heenweg naar de supermarkt, trekken, en terug trekken mag natuurlijk niet,
Maar bij de plus, na enige pogingen om aandacht te vragen liep ze zelfs langs de dieren schappen zonder er naar te kijken.
Aan een medewerker uitgelegd voor we de winkel ingingen. Hulphond, opleiding, , geen probleemga uw gang..
De terugweg ging goed, dus ik voorgesteld om alleen de terugweg te bekijken over twee weken. Was geen goed idee ..........
Maar er ging her en der ook nog wat goed.
Kwamen een knots van een hond tegen, Diki liep er netjes langs.
Brokje werd geweigerd, maar het speeltje op straat, tja als ik maar op tijd nee zeg loopt ze er keurig langs. Maar ja op tijd van mij....is heel lastig :surprised .
Los ging perfect.
We gaan het zien , nog 2 weken,
Het enige probleem is het snuffelen en trekken en dan aandacht krijgen en houden,
Het gaat vast goedkomen over 2 weken.

Als jij ontspannen bent (moeilijk als je een examen hebt) is Diki ook relaxed. Honden pikken zo snel de stress van hun baasje op. Tja, ik kan makkelijk kletsen, maar door mijn ervaring (ik ben met drie honden gezakt voor het VEG examen) weet ik dat als jij stevig in je schoenen staat en niet gespannen bent, het goed komt.

De reden waarom ik zo gespannen was tijdens de VEG examens was, dat ik door wilde naar Agility en daarvoor echt het VEG diploma nodig had. Was echt klaar met gehoorzaamheid. Uiteindelijk is het bij de 2e poging gelukt. Weliswaar met hakken over de sloot :gniffel . Lag niet aan de doggies, maar aan mij. Totaal niet ontspannen en een tikkie opgefokt.

Ientje

Bericht door Ientje » 14 sep 2021, 21:57

Dat is het vervelende van examens.
Tegen woordig zie je ook vaak hondentrainingen die doorlopen, zonder examens, veel relaxter en je gaat harder vooruit dan steeds op nieuw hetzelfde examen te moeten doen,
Denk bv aan hoopers of detectie. Ieder op eigen Nivo meedoen.

Ientje

Bericht door Ientje » 12 okt 2021, 08:22

Vanmorgen weer training. We zouden de markt bezoeken vandaag, maar het regent en regent maar , ben benieuwd , we beginnen nu met de echte training voor hulphond. Ik houd jullie op de hoogte,.

Corrie

Bericht door Corrie » 12 okt 2021, 09:06

Succes Ientje met Diki :loveheart
Het is intussen droog geworden
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 12 okt 2021, 09:13

Klopt, zag het ook toen ik nog een zakje in de vuilnisbak gooide, die wordt hier vandaag gehaald. Maar Diki is nog nat :woefwoef van het :dogwalk maar tegen half 11 is ze wel opgedroogd en dan gaan we, denk ik.

Ientje

Bericht door Ientje » 12 okt 2021, 09:14

Staat er ook een stroopwafel man op het muntplein Corrie? Heb zo,n trek in stroopwafels van de markt........

Corrie

Bericht door Corrie » 12 okt 2021, 09:51

Geen idee, zover ik me herinner niet, ben er zo'n 2 jaar niet meer geweest, het water loopt me in de mond , kocht vroeger altijd een pakje en :plus1 een warme om meteen op te eten op de markt in Vianen en de kids wilden altijd zakje kruim :lol:
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 12 okt 2021, 12:48

Succes Ientje met Diki :love
Hoop dat het weer een beetje mee zit
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 12 okt 2021, 15:41

Ientje schreef:
12 okt 2021, 08:22
Vanmorgen weer training. We zouden de markt bezoeken vandaag, maar het regent en regent maar , ben benieuwd , we beginnen nu met de echte training voor hulphond. Ik houd jullie op de hoogte,.
En regende het? :dogwalk :dogpet
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 12 okt 2021, 16:13

He reactie is weg. Oeps.
Regen en regen en regen. Binnen gebleven. En overleg hoe verder ba de basis test.
Wat gaan we verder doen.
Nieuwe oefening gekregen.
Sleutel zoeken.
Mij aanraken en blijven aanraken als de wekker afloopt zodat ik moet stoppen en wat anders gaan doen. Deden wel al, naar moet ik vaker blijven doen.
En mij aanraken als ik zucht. Bv ik sta in de rij bij de kassa en ik word ellendig, ja dat kan zo maar. Dan ga ik automatisch zuchten, zuurstof verversen, dan moet ze mij aantikken en wegtrekken zodat ik kan gaan zitten. Dit is nieuw.
Volgende keer naar Ikea, lekker groot en ruim. Koffie drinken en rondlopen en oefenen.

Ientje

Bericht door Ientje » 26 okt 2021, 10:02

Oké Ikea is voor vandaag ingeruild voor de grote dierenwinkel Diebo. Lijkt mij toch wat veiliger gezien de oplopende besmettingen, Ikea is altijd druk zeker in de ochtend in het restaurant.

Dierenwinkel is een uitdaging, gezien alle lekkere kluiven op ooghoogte voor Diki liggen. Doen ze vast expres, die winkelmensen.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 26 okt 2021, 10:18

Ientje schreef:
26 okt 2021, 10:02
Oké Ikea is voor vandaag ingeruild voor de grote dierenwinkel Diebo. Lijkt mij toch wat veiliger gezien de oplopende besmettingen, Ikea is altijd druk zeker in de ochtend in het restaurant.

Dierenwinkel is een uitdaging, gezien alle lekkere kluiven op ooghoogte voor Diki liggen. Doen ze vast expres, die winkelmensen.
:gniffel Doen ze vast expres ja al die lekkere dingen voor de honden zo laag pakgrage hoogte :cheer

Succes vandaag allebei :goedzo :dogpet
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 26 okt 2021, 10:23

Dank je. Ooit liep ik met mijn spets in de kringloop winkel, stond bij de kassa om wat af te rekenen, kijk ik naar beneden, had mijn hondje een enorme knuffel in zijn bek, tja die lagen op kind hoogte, hij kon er net bij . Ik heb die knuffel dus ook maar afgerekend, echt prachtig. Heel rustig naast mij en dat pluchen beest dat helemaal niet in zijn bek paste hield hij heel goed vast. Had hij dus de hele zaak mee doorgelopen en Ik had het niet in de gaten. :geenidee

Corrie

Bericht door Corrie » 26 okt 2021, 13:56

Diebo is zeker een uitdaging, ze zijn haast niet voorbij al dat lekkers te krijgen :gniffel
Ben benieuwd hoe het gegaan is :wave

Hihi wat een slimmerd was je Spets , gewoon meenemen en vrouwtje betaald wel :lol:
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 26 okt 2021, 18:18

Nou het was waardeloos. Helemaal hyper, tussen de aquaria ben ik gaan zitten. Staartje naar beneden, ze was niet gelukkig, Maar weer lopen, :dogwalk , het is goed dat het geen grote hond is, want anders waren de waterbakken met visjes rondgevlogen. :run
Tweede rondje ging iets beter. Kortom, weer iets om aan te werken. Voelde me ook niet op mijn gemak. Toch best veel mensen en niemand houdt de 1,5 meter meer aan. Bij de kassa stond iemand met zijn kar tegen mijn hakken aan te rammen. Doe stapje opzij, en dat heet dan voorkruipen. Niets gekocht.
Ben wel kapot.
Maar vanmorgen ook nieuwe hesje en bandana gepast. Mooi. En valt goed op, want iedereen wil haar aaien. Het kleine labeltje op haar tuigje valt niet echt op. Diki heeft te veel haren :surprised

Corrie

Bericht door Corrie » 27 okt 2021, 19:14

Ahh gossie zie het voor me zoals jullie zitten, 2 zielige hyper figuurtjes
Volgende keer gaat de les vast beter
Heeft Diki nu ook met gewoon uitlaten het hesje en bandana om
:Foto please
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 27 okt 2021, 19:56

Nee hoor wandelen doen we helemaal bloot, met alleen halsband om. Ze is gewoon hond.

Ientje

Bericht door Ientje » 22 nov 2021, 10:17

We zijn nog steeds bezig , maar weinig te melden.
Maar vanmorgen dacht ik, eens kijken of Diki dit ook snapt.

Ik liet haar vanmorgen een doos helpen leegmaken, zaten van die slierten bruin papier in, de eerste werd er voorzichtig uitgetrokken, knappe hond. De tweede ging sneller, nog knappere hond,  en de derde.....Daar ging ze mee op de loop, niets leuker dan papier scheuren,  dus ik mocht snippertjes rapen, neemt veel minder ruimte in in de papier bak, knappe hond toch?

Plaats reactie