hondenbuggy

Verzorging huid, haar en nagels. Wil je iets kwijt over halsbanden, manden, voerbakken etc.? Kom binnen!
Ientje

Re: hondenbuggy

Bericht door Ientje » 26 aug 2021, 15:25

Wat leuk Loraine, ik ben benieuwd

Corrie

Bericht door Corrie » 26 aug 2021, 16:18

Goed idee , Mahdu zal genieten, rijden rijden in een wagentje en daarna lekker lopen :dogwalk
Ben ook benieuwd wat hij ervan vind
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 26 aug 2021, 19:59

Goede oplossing.

Ik ben ff kwijt welk ras Madho is, maar de kortsnuitjes hebben het echt zwaar als het boven de 20 graden is. Ik merk echt het verschil tussen Shih Tzu Twister en Boomer Pepper. Twister heeft het echt zwaarder. Mijn Maltesers konden ook beter tegen 20+ temperaturen. Zij kregen het zwaar tussen de 25 en 30 graden. Ik snap dus echt wel dat het fokken van kortsnuiten niet meer kan en mag. Fokkers denken hier helaas anders over en gaan op de barricaden. Mij gaat het om het welzijn van dieren en niet om de looks.

Kelly

Bericht door Kelly » 27 aug 2021, 12:38

Super fijn dat je het zo als oplossing hebt!

Wij hebben er ook 1 al vanaf kleins af aan omdat juicy nooit wil lopen haha.

Maar we gebruiken hem eigenlijk nooit :lol:
Ik hou hem voor noodgevallen :goedzo

Wat voor model en kleur heb je?
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 27 aug 2021, 14:49

Loraine schreef:
27 aug 2021, 13:26
Het is een grijze driewieler, zag er geen merkje op staan maar gok dat het die van Trixie is.

Hij is iig goedgekeurd door Mahdu. :cheer
Hihi kijk die glimmende oogjes en staartje gaat ook heen en weer
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 27 aug 2021, 16:05

Loraine schreef:
27 aug 2021, 15:55
Ja hij vindt dit soort dingen prachtig, vooral als vrouwtje hem dan lief toespreekt. :wow
Ja ja hier spreekt een echt sjoe mama :love :loveheart Hij heeft je helemaal te pakken de kleine prins. :gniffel :love :love heerlijk praten tegen hem een mooie buggy beetje bami af en toe wat heeft een sjoe nog meer nodig. Je bent geslaagd hoor voor u butler/bediende diploma Loraine :super

Vinden ze hartstikke leuk dat praten tegen ze zie je dat staartje gaan hihihi zo lief. Hij zit er prinsheerlijk in hoor. Benieuwd hoe het gaat straks buiten rijden.
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 29 aug 2021, 19:25

Fijn dat hij is goedgekeurd. :goedzo

Lise

Bericht door Lise » 29 aug 2021, 20:07

Loraine schreef:
29 aug 2021, 19:18
Buggy zojuist uitgetest, lekker een uurtje gewandeld en we moeten er allemaal nog een beetje op ingespeeld raken maar hij is goedgekeurd. 😃
Kan nu ook kilometers gaan maken met Mahdu erbij zonder dat hij ergens onderweg zijn spreekwoordelijke middelvinger opsteekt en vertikt om nog een pas te verzetten of me schuldig te voelen dat hij thuis zit te wachten op ons. 🙈
Onderweg mag hij hier en daar stukken meelopen naast de buggy, lekker snuffelen en markeren etc om daarna weer in de buggy te gaan.
Lege buggy met twee honden ernaast is nog wel een uitdaging qua sturen etc maar dat zal met wat oefening ook steeds beter gaan.

Plan is om 1-3x per week een lange wandeling te gaan maken met de buggy, met warm weer gaat de buggy ook mee op korte stukjes en daarnaast nog 1-2x per week fietsen met Dívka alleen.
Dankzij de buggy kan ik beide honden geven wat ze nodig hebben: mee op stap, kilometers vreten en toch aangepast op Mahdu. 😊
Zo fijn dat Madhu nu mee kan kilometers maken. Ik heb ook een buggy, maar gebruik hem nu niet. Destijds zat mijn "bejaarde" Noa in de buggy zodat ze lekker mee op pad kon. Max heeft na een operatie aan een gescheurde kruisband ook een aantal weken gebrui gemaakt van de buggy. Het schuldgevoel om één hondje thuis te laten en met de andere op stap te gaan herken ik helemaal. Vandaar dat ik toen een buggy heb aangeschaft.

Marga.

Bericht door Marga. » 03 sep 2021, 11:02

Fijn dat Mahdu de buggy leuk vind en nu ook weer mee kan op lange afstanden.

Ik heb nu geen buggy nodig omdat als ik weg ga de honden elkaar hebben. Maar als Balou wegvalt (ik hoop dat dit nog lang niet gebeurt) ben ik wel van plan om een buggy te kopen zodat ik Lotus zo veel mogelijk mee kan nemen. Ook als ik b.v.b. een fotografeerwandeling ga maken of als ik op visite ga of waar dan ook naar toe. Ik wil er dan wel een met een losse bak omdat dit makkelijker is in de regiotaxi. Het word nog wel een dingetje met mijn dochter, zij heeft gezegd dat als ik ooit achter een hondenbuggy ga lopen zij een stuk achter mij gaat lopen. :surprised :lol:

Afbeelding
Zo iets is dan mijn bedoeling maar ik hoop dat ik hem nog lang niet hoef aan te schaffen.

Corrie

Bericht door Corrie » 03 sep 2021, 19:08

Ziet er goed uit Marga :goedzo
Ik zie best wel veel honden in buggy als ze ouder worden of mee naar de markt of winkel centrum
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 08 sep 2021, 10:46

Wel zo handig de riem van Divka aan de buggy :super
Ben benieuwd welke buggy het dan wordt goed sparen maar Loraine
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 08 sep 2021, 19:07

Innopet heeft wel buggy's met 4 wielen maar dat zijn de kleinere.
Ik vind juist het wendbare van de mijne (met 3 wielen) ontzettend fijn.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 16 dec 2021, 16:20

:cheer :cheer

Mahdu ouwe charmeur :love je hebt het helemaal voor elkaar beetje opa en oma betoveren hè :xhahaho

Mooi ding zeg Loraine :dogpet
Wat lief van opa en oma :loveheart :woefwoef
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 16 dec 2021, 18:48

Zo dat is boffen met zo'n opa en oma :xtree
Ziet er super uit, veel plezier ermee :dance en je fiets een opknapbeurt :goedzo dat zorgt straks voor fijne veilige ritjes
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 18 dec 2021, 14:33

Mooie buggy en wat een leuk kerst kado van opa en oma
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 18 dec 2021, 15:48

Met 2 meiden past ie super bij mij :xhahaho
Mooi hoor , snap dat de andere kleur uitvoering beter bij jou past, maar afwachten misschien .....
Veel plezier ermee
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 22 dec 2021, 16:16

Die heb ik ook met de meiden. Ga je echt veel plezier van hebben. De mijne is tweedehands dus ik kon niet kiezen. Vind die roze wel leuk haha.

Marga.

Bericht door Marga. » 15 jan 2022, 11:47

Wat een mooie en handige buggy lijkt mij dat Loraine.

Marga.

Bericht door Marga. » 15 jan 2022, 12:17

Helaas de buggy die ik op het oog had is uitverkocht dus ik moet op zoek naar een andere.

Ik was eerst van plan om een buggy met losse bak te kopen dit leek mij handig als Lotus naar de dierenarts moet en ik nog even naar de Action wil. Maar ik ben hier eigenlijk op terug gekomen, ik zit nu in dubio. Het lijkt mij voor Lotus eigenlijk fijner om als ze bij de dierenarts is geweest gelijk naar huis te gaan. Ook al gebeurt er meestal weinig ingrijpends bij de dierenarts toch is het altijd stressvol en als haar a***lklieren b.v.b. geleegd moeten worden is hierna gelijk naar huis gaan ook het beste, dit kan nogal stinken.
Ik heb met mijn schoondochter afgesproken om een paar keer per week met haar te gaan wandelen om de conditie op pijl te houden, het zal wel fijn zijn als ik Lotus dan mee zal kunnen nemen. Ook vind ik het fijn om op de dijk langs het wad te wandelen en fotograferen, dit doe ik altijd alleen maar ik zou Lotus mee kunnen nemen ook houd ik van een boswandeling en wat in winkels snuffelen. Hierdoor denk ik dat een buggy met losse bak niet de beste keus is, het frame is meestal niet zo stevig bij deze buggy's.
Er zijn een paar eisen waar de buggy aan moet voldoen, hij moet makkelijk inklapbaar zijn, hij mag ingeklapt niet te veel ruimte innemen, omdat ik veel gebruik van de wmo taxi maak en hij moet ook in het bos zijn te gebruiken, natuurlijk moet de bak veilig en goed sluitend zijn, hij mag tot 200 euro kosten.

Ik kwam deze openbaarvervoer buggy tegen maar hij lijkt mij niet geschikt voor lange wandelingen over onverharde grond.
Afbeelding

En dit is de all terrain van Innopet, hij komt goed uit de testen maar ik weet niet of hij ingeklapt klein is, voor de rest lijkt het mij een prima buggy.

Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 15 jan 2022, 13:11

Loraine schreef:
15 jan 2022, 12:45
Ik persoonlijk zou er één uitkiezen met grotere wielen of luchtbanden.
Die kleine wieltjes zijn ontzettend irritant met stoepen, gootjes etc vind ik. 🙈
Hoe de all terrain is qua wegligging weet ik niet, hij lijkt qua model nogal op mijn oude buggy en die kiepte vlot achterover als hij leeg was of als het gewicht achterin zat.

Ik moet zeggen dat mijn nieuwe buggy echt bijna perfect in jouw eisenpakket past, hij is niet heel klein op te vouwen en zit boven je budget maar als je hem tweedehands op de kop kunt tikken via bijvoorbeeld marktplaats zal hij vast een stuk goedkoper zijn. 😊
Hij past overigens wel in een kofferbak, tis alleen een beetje passen en meten of de achterbanden eraf halen.
Hij moet met de taxi mee en omdat er vaak ook nog wel iemand in de taxi een rollator bij zich heeft moet de buggy klein zijn als hij is opgevouwen, grote wielen is geen optie.

Plaats reactie