Ik weet het niet meer

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Lise

Ik weet het niet meer

Bericht door Lise » 19 dec 2021, 17:28

Pff, wat een gedoe weer na de persco van gisteren. Jokkie & Jokkie hebben echt geen idee wat hun maatregelen met de samenleving doen. Even een voorbeeld: de school waarop ik werk had vandaag spoedoverleg over hoe gaan we aankomende week invullen?

Vanmiddag was ik in het winkelcentrum voor een bezoek aan de Lidl. Triest dat winkels die flink scoren qua kerstkado's dicht waren. Bart Smit was al bezig met "bestellen en direct afhalen". Triest, triest en nog eens triest voor de horeca, kappers etc. I

E.e.a. heeft mij doen besluiten in ieder geval tot 9 januari geen nieuws te volgen en ook SM (FB etc.) on hold te zetten. Mijn motto voor de komende weken: geen nieuws meer volgen en samen met mij doggies genieten van de natuur. Het Shih Tzu forum blijf ik de komende weken wel volgen.

Yvonne

Re: Ik weet het niet meer

Bericht door Yvonne » 19 dec 2021, 18:58

Slim van je. Zo worden het rustige weken.
Heb daar wel eens aan gedacht, maar mij lukt dat niet, twitter lijkt tegenwoordig wel een verslaving. Een hele vervelende eigenlijk, volg express ook dierenaccounts om ook positief nieuws te zien.

Rikketik
Founder

Bericht door Rikketik » 19 dec 2021, 20:09

Lise schreef:
19 dec 2021, 17:28
Pff, wat een gedoe weer na de persco van gisteren. Jokkie & Jokkie hebben echt geen idee wat hun maatregelen met de samenleving doen. Even een voorbeeld: de school waarop ik werk had vandaag spoedoverleg over hoe gaan we aankomende week invullen?

Vanmiddag was ik in het winkelcentrum voor een bezoek aan de Lidl. Triest dat winkels die flink scoren qua kerstkado's dicht waren. Bart Smit was al bezig met "bestellen en direct afhalen". Triest, triest en nog eens triest voor de horeca, kappers etc. I

E.e.a. heeft mij doen besluiten in ieder geval tot 9 januari geen nieuws te volgen en ook SM (FB etc.) on hold te zetten. Mijn motto voor de komende weken: geen nieuws meer volgen en samen met mij doggies genieten van de natuur. Het Shih Tzu forum blijf ik de komende weken wel volgen.
Je hebt groot gelijk Lise. Ik heb mijn televisie abonnement bij Ziggo opgezegd. Het enige wat je op tv te zien krijgt is gezeur over corona en inflatie, krankzinnig grote immigratiestromen, lui die dure gerechten staan te koken met vooral veel vet en calorieën en idioot veel schreeuwerige reclames. Wat een rust zeg. Voor het geld dat je bespaart (ongeveer 25 euro per maand als je internet only neemt) kun je lekker een abonnement nemen op Netflix, Discovery+ NPO plus en/of een andere streamingsdienst. Ik lees de krant op Internet en heb nu de mogelijkheid veel selectiever te kijken naar zaken die me meer interesseren dan uitgezonden worden op lineaire tv.

Boodschappen en andere artikelen zoals cadeaus (en af en toe een flesje drank) bestel ik op internet en laat ik aan de deur brengen.

Er is toch geen lol aan nu om je tussen de mensen te begeven in de stad. Iedereen is gespannen en bij het minste of geringste vliegen ze je (verbaal of fysiek) aan. Zelfs mijn moedertje van 86 wordt geregeld aangevallen door over-gestreste lui. Om niets. De mensheid is knots geworden en we worden geregeerd door een stel idioten die geen idee hebben van wat er onder de mensheid speelt en er ook geen boodschap aan hebben.

Voor jou. Hang in there!

Zoals Balkenende zei: "Na het zuur komt het zoet".

Helaas was dat gelul in de ruimte, maar we hopen er maar op :lol

Corrie

Bericht door Corrie » 19 dec 2021, 20:34

helemaal met je eens Lise, het is in en in treurig :cry
nieuws volg ik ook zo min mogelijk, ik krijg er soms wel wat van mee omdat Henk het wel volgt en ik toch ook in de kamer ben
hoorde dus dat de Nederlanders volop aan het winkelen waren in België en Duitsland
vermaak me verder wel met andere dingen en de hondjes en zoveel mogelijk buiten
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 19 dec 2021, 21:21

Tja iedereen benaderd het zoals zijn leven het ingeeft,
Het nieuws volg ik al dik een jaar niet meer.
Omdat de politiek hier te soft is, allemaal net niet regels.
Elke viroloog meent dat ze nu vooral tv ster zijn, nog nooit zoveel tegenstrijdige info gekregen als nu.
Neemt echter niet weg wat corona betekent heeft voor mijn vrouw.
Zij is in het begin naar het front moeten gaan zonder bescherming.
Zoals soldaten zonder geweer naar de oorlog.
Overal stonden mensen te klappen en witte lakens aan hun raam te hangen, pure flauwekul.
Eenmaal op het werk werd ze uitgemaakt voor alles wat niet mooi of aardig was door dezelfde mensen, omdat ze niet bij hun familie in het rvt mochten.
Mensen die op daken van hun auto stonden om maar ff pa of ma te kunnen zien.
Ik heb op een gegeven moment een masker van mijn werk meegenomen, zodat mijn vrouw wel enige bescherming had.
Familiedrama’s, overlijdens, collega’s die uitvielen.
Extra uren moeten werken en ga zo maar door.

Het gevolg is dat ze op een gegeven moment gecrashed is met een burn-out tot gevolg,
Gelukkig gaat het nu goed.

De regels die er nu zijn, het is rot.
Ze zijn tegenstrijdig
Ze zijn zeker niet fijn, maar denk aub ook aan ons zorgpersoneel die momenteel worden overbelast omdat de ic’s weer volliggen.
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 20 dec 2021, 11:58

Zynaluna schreef:
19 dec 2021, 21:21
Elke viroloog meent dat ze nu vooral tv ster zijn, nog nooit zoveel tegenstrijdige info gekregen als nu.
Overal stonden mensen te klappen en witte lakens aan hun raam te hangen, pure flauwekul.
Eenmaal op het werk werd ze uitgemaakt voor alles wat niet mooi of aardig was door dezelfde mensen, omdat ze niet bij hun familie in het rvt mochten.
Ik heb op een gegeven moment een masker van mijn werk meegenomen, zodat mijn vrouw wel enige bescherming had.

Het gevolg is dat ze op een gegeven moment gecrashed is met een burn-out tot gevolg,

Ze zijn tegenstrijdig
Ze zijn zeker niet fijn, maar denk aub ook aan ons zorgpersoneel die momenteel worden overbelast omdat de ic’s weer volliggen.
Wat je zegt "maar denk aub ook aan ons zorgpersoneel die momenteel worden overbelast omdat de ic’s weer volliggen.". Momenteel neemt de druk op de zorg wat af al is die nog steeds groot, het is de verwachte druk op de zorg door de omicron mutatie die het cabinet tot deze lockdown heeft doen besluiten. Al word ik ook niet blij van de maatregels ik heb er wel begrip voor, het is immers niet te voorspellen maar afwachten wat de omicron mutatie op termijn gaat doen. Laten we er het beste van hopen en duimen dat we snel weer uit deze lockdown kunnen.

Lise

Bericht door Lise » 20 dec 2021, 14:24

Zynaluna schreef:
19 dec 2021, 21:21

Ze zijn tegenstrijdig
Ja, ik weet ook hoe vreselijk het is voor de zorgmedewerkers en heb dan ook alle respect voor hun.
We moeten er met zijn allen iets van proberen te maken, hoe lastig dat af en toe ook is.

Plaats reactie