Is jouw hond ook een Navy Seal?
Is jouw hond ook een Navy Seal?
Mijn laatste 2 honden waren Pit Bulls, mijn zus had al een Shih Tzu en daar werd ik zo bang van als ik er naar keek dat ik dacht, ik neem eens wat anders in huis :lol:
De eerste wist niet hoe snel die weg moest komen al die water zag, de tweede was in zijn vorige leven volgens mij een Navy Seal geweest want zodra die een plas, sloot of meer zag dook ie erin. Hij ging ook niet gewoon zwemmen maar dook altijd onder water om iets op te halen van de bodem. Vaak kwam ie boven met een baksteen in zijn mond of andere zooi. Als ie het niet los kon krijgen van de bodem dan bleef ie zo lang onder water dat ik dacht dat ie verzopen was en vaak, net op het moment dat ie bovenkwam stond ik al klaar om zelf het water in te duiken om hem te "redden". Ook dook ie een keer in een verschrikkelijk stinkende strontsloot. Nou dat was echt een feest. Gelukkig was er een autobedrijf in de buurt met een waterslang waar ik hem mee kon afspoelen, maar de rit naar huis heb ik moeten doen met de ramen van de auto open en mijn hoofd uit het raam omdat het zo stonk dat ik dacht dat ik er in zou blijven. Hebben jullie ook van die fratsen meegemaakt met je Sjoetje(s), of is dit ras / jouw hond een beetje een beschaafder soort :lol:
De eerste wist niet hoe snel die weg moest komen al die water zag, de tweede was in zijn vorige leven volgens mij een Navy Seal geweest want zodra die een plas, sloot of meer zag dook ie erin. Hij ging ook niet gewoon zwemmen maar dook altijd onder water om iets op te halen van de bodem. Vaak kwam ie boven met een baksteen in zijn mond of andere zooi. Als ie het niet los kon krijgen van de bodem dan bleef ie zo lang onder water dat ik dacht dat ie verzopen was en vaak, net op het moment dat ie bovenkwam stond ik al klaar om zelf het water in te duiken om hem te "redden". Ook dook ie een keer in een verschrikkelijk stinkende strontsloot. Nou dat was echt een feest. Gelukkig was er een autobedrijf in de buurt met een waterslang waar ik hem mee kon afspoelen, maar de rit naar huis heb ik moeten doen met de ramen van de auto open en mijn hoofd uit het raam omdat het zo stonk dat ik dacht dat ik er in zou blijven. Hebben jullie ook van die fratsen meegemaakt met je Sjoetje(s), of is dit ras / jouw hond een beetje een beschaafder soort :lol:
Re: Is jouw hond ook een Navy Seal?
onze Boxer Linda was gek op de zee

onze cavaliertjes waren ook gek op ´t water

en onze sjoetjes ook

en die met de sjoetjes gewoon in December

onze cavaliertjes waren ook gek op ´t water

en onze sjoetjes ook

en die met de sjoetjes gewoon in December

Dat is wel een goeie. Echt om wanhopig van te worden. :lol:Loraine schreef: ↑12 okt 2019, 23:26De Rottweiler die we hadden moest aangelijnd blijven als je haast had ofzo, die lag anders in het water voor je goed en wel doorhad wat er nou gebeurde.
Hoe vaak ik wel niet bij steile kades op mijn buik heb gelegen om haar weer op de kant te helpen om vervolgens weer een plons te horen en haar in het water te zien dobberen.![]()
Wat een
allemaal!
Hier een waterhater :mrgreen: als hij bijv. een poeltje ziet van de regen en hij kan geen andere kant op maar er doorheen, gaat hij zitten en gaat niet verder
allemaal!Hier een waterhater :mrgreen: als hij bijv. een poeltje ziet van de regen en hij kan geen andere kant op maar er doorheen, gaat hij zitten en gaat niet verder

Kareltje denkt
dan krijgt zij natte voeten en ik niet :lol: :lol:

Ja precies, zo is het nou hier :mrgreen:

Zwemmen doen ze niet, plassen lopen ze ook 99% van de tijd ver omheen maar afgelopen mei wel beiden op het strand lekker in de poelen lopen en het liefst de zee in willen (dit vooral Daisy, maar zee was nogal onstuimig dus mocht niet van mij haha).
denk dat ie van mij ook niet in hoge golven zouden durven en ik zou daar ook niet aan moeten denken
tenzij ik zelf ook in de zee zou zijn, ging altijd naar hondenstrandje of naar een plekje waar geen hoge golven kwamen
waren jou Cavaliertjes ook geen waterratten?
als we meegingen met wandeling Cavalier club of met Belgische honden wandel club (Cavaliers en andere kleine hondjes)
waren de mensen altijd verbaast dat die van ons het water ingingen , bleven we een poosje bij het water dan zag je toch wel dat sommige honden hun volgden
hoe gaat het verder met je Jolanda ?

Nee, pepper en Fleur warwn ook niet echt waterratjes. Ze gingen wel het water in aan zee of inderdaad tijdens wandelingen met een groep cavjes. Maar zwemmen hebben ze nooit echt gedaan.
Met mij schiet het nog niet zo op. Antibioticakuur gehad voor de ontsteking (die open gegaan was) in mijn oksel en dat gaat goed gelukkig. Alleen gad ik die nog niet goed en wel op en kreeg ik een andere kuur omdat ik tegen een longontsteking aan zat (of al had). Dat gaat nu beter maar is nog niet over (nig hoesten, benauwd ed) dus kuur is verlengd. Heb ook heel weinig energie, dus mijn laptop staat bijna niet aan.
Met mij schiet het nog niet zo op. Antibioticakuur gehad voor de ontsteking (die open gegaan was) in mijn oksel en dat gaat goed gelukkig. Alleen gad ik die nog niet goed en wel op en kreeg ik een andere kuur omdat ik tegen een longontsteking aan zat (of al had). Dat gaat nu beter maar is nog niet over (nig hoesten, benauwd ed) dus kuur is verlengd. Heb ook heel weinig energie, dus mijn laptop staat bijna niet aan.