Klopt. Ik knip Diki zelf, al zou je dat nu niet zeggen, ze is net een voddendaal, lichtgrijs van kleur. Ze heeft ontdekt dat ze kan graven
Die tips over hoe je knipt (haarrichting mee, schroefje van de schaar naar boven enzv.)heb ik al gegeven in het andere hondenforum.,

ga nog eentje twee keer naar de honden trimmer en vraag of je er bij mag blijven en kijk goed hoe ze het doet, neem een boekje mee, zodat je op kan schrijven, zeg wel waarom je dit doet,
En ja, ik ben van 1980 tot 2000 hondentrimster geweest. moest helaas stoppen vanwege gezondheidsproblemen,
Als er nog specifieke vragen zijn wil ik ze natuurlijk nog beantwoorden,
Maar ik zeg ook schaf goede spullen aan.
Pebbledogshop. Aardige mevrouw die alle informatie kan geven over wat goede scharen zijn, die goede scharen heb je er in een paar trimbeurten bij de hondenkapper uit.
Werken met goedkope scharen is alsof je sier houtbewerking doet met een bijltje. Je krijgt daar spijt van. Snel bot, slijpen is duur,
Begin bv. Met een goede(enkele) efileerschaar, daar kan je het minste schade mee doen in een vacht en een goede voetenschaar . Pebble heeft een fijn voetenschaartje van art studio. Micro getand ik knip er hele stukken Diki mee, niet alleen de voeten maar ook kop, bij de oogjes, achterkant en na het efileren de voorpootjes en achterpoortjes,helemaal,
Van dat merk heeft ze meer scharen, ik vind het een fijne schaar.
De scharen die ik heb van vroeger waren duur, maar die werken nu nog steeds na een jaar of dertig schat ik in, heel fijn! Ondanks dat ik ongewassen hondenhaar knip. Dus volgens de regels zouden ze allang bot moeten zijn,