Marga`s foto antwoorden

Hier kun je foto's van je schatjes kwijt. In de eerste plaats je Shih-Tzu(s) maar ook je andere huisdieren zijn van harte welkom! Ook filmpjes!
Truus

Re: Marga`s foto antwoorden

Bericht door Truus » 19 jun 2022, 14:32

Prachtige foto,s van je kleindochter Marga
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 19 jun 2022, 15:33

Ientje schreef:
19 jun 2022, 12:25
Wat een mooie en lieve fotoos Marga.
Bedankt.

Marga.

Bericht door Marga. » 19 jun 2022, 15:35

Corrie schreef:
19 jun 2022, 12:49
Wat zit je kleindochter mooi op haar pony :love
Prachtige foto's van een trotse oma
Ja het weer is veranderd, niet echt veel regen gevallen hier , had meer verwacht maar komt misschien nog
:cool:
Het heeft hier vannacht en vanmorgen vroeg even geregend maar voor de rest is er geen drup meer gevallen.

Marga.

Bericht door Marga. » 19 jun 2022, 15:36

Truus schreef:
19 jun 2022, 14:32
Prachtige foto,s van je kleindochter Marga
Bedankt.

Marga.

Bericht door Marga. » 24 jun 2022, 12:05

Deze boerenzwaluwen hebben hun nest bij mijn dochter in de nok van de schuur. Zo leuk, vind ik dan, mijn dochter is niet zo blij met het nest de zwaluwen maken behoorlijk veel rommel. Op de stal waar mijn dochter paardrijles geeft nestelen momenteel twee soorten zwaluwen, ik heb al afgesproken dat ik daar ook een keer ga kijken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 18 feb 2023, 11:44

Het verschil tussen bewerkte en onbewerkte foto's.

Ik gebruik mijn fotobewerkingsprogramma alleen om foto's iets te optimaliseren, dus de belichting iets aanpassen, de foto uitsnijden en een storend element verwijderen.
Soms doe ik gek en pak ik de hele foto aan maar dit is dan ook gelijk overduidelijk.
Ik heb een nieuwe computer buiten dat het wennen is kreeg ik het instaleren van mijn fotobewerkingsprogramma niet voor elkaar. Gisteren is het mijn schoondochter wel gelukt dus ik kan weer gebruik van mijn programma maken.

Afbeelding
Een onbewerkte foto van Lotus met zichtbare riem.

Afbeelding
En de bewerkte foto.

Afbeelding
Lucky met vieze ogen.

Afbeelding
En Lucky bewerkt.

Afbeelding
Nemo en Lotus onbewerkt.

Afbeelding
En Nemo en Lotus geoptimaliseerd, het effect is minimaal maar dit ligt ook aan de weergave deze is niet altijd optimaal.

Afbeelding
En een totaal aangepaste foto van mijn kleindochter.

Corrie

Bericht door Corrie » 18 feb 2023, 12:13

Mooi Marga, iets storend wegwerken heb ik ook wel eens gedaan, bev ook een stukje van een onbekend persoon
Hoe heet het programma wat jij hebt?
Prachtig de foto van kleindochter :super
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 18 feb 2023, 14:49

Wat mooi. Heb je daar cursussen in? Ik kan alleen draaien en groter en kleiner maken,

Marga.

Bericht door Marga. » 20 feb 2023, 10:31

Corrie schreef:
18 feb 2023, 12:13
Mooi Marga, iets storend wegwerken heb ik ook wel eens gedaan, bev ook een stukje van een onbekend persoon
Hoe heet het programma wat jij hebt?
Prachtig de foto van kleindochter :super
Ik heb Adobe fotoshop.

Marga.

Bericht door Marga. » 20 feb 2023, 10:34

Ientje schreef:
18 feb 2023, 14:49
Wat mooi. Heb je daar cursussen in? Ik kan alleen draaien en groter en kleiner maken,
Er zijn idd cursussen voor fotobewerking maar ik heb geen cursus gevolgd. Net als met fotograferen pruts ik zelf meestal maar wat aan tot het beeld mij bevalt.

Corrie

Bericht door Corrie » 20 feb 2023, 10:34

Adobe , komt me bekend voor
Heb het geloof ik niet meer , toch is kijken
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 20 feb 2023, 12:56

Mooie foto,s Marga
Ik werk met Paint- Shop-Pro photo x2 kan je ook een hoop mee doen.
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 21 feb 2023, 08:34

Truus schreef:
20 feb 2023, 12:56
Mooie foto,s Marga
Ik werk met Paint- Shop-Pro photo x2 kan je ook een hoop mee doen.
Ik heb even naar het Paint shop fotoprogramma gekeken en daar kun je idd ook veel mee.
Ik gebruik al een paar jaar Adobe photoshop waar je inmiddels ook een nieuwe verzie van hebt maar de oude voldoet voor mij dus waarom zal ik veranderen.

Marga.

Bericht door Marga. » 03 mar 2023, 09:29

Mijn schoondochter heeft ook een camera gekocht, ze is uiteindelijk voor een Sony systeemcamera gegaan. Die zijn te vergelijken met de spiegelreflexcamera alleen zijn ze veel lichter, je kunt er ook meerdere lenzen (objectieven) bij kopen.

Ik heb een nieuwe camerabody gekocht, dezelfde die ik al heb. Ik ben het wisselen van mijn lenzen zat vooral buiten is het geen doen. Nu kan ik de beide lenzen die ik het meeste gebruik (de telelens en de macrolens) gewoon op de camera laten zitten beide camera's zijn gebruiksklaar, vogels wachten nu eenmaal niet tot ik van lens heb gewisseld.

Afbeelding
Pimpelmeesje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb gisteren foto's van de honden en kat gemaakt. Ze werkten totaal niet mee vooral Lotus was drama. Je kunt aan haar kop wel zien hoe zij over meewerken denkt. :lol
En dan had ik mijn camera ook niet goed ingesteld waardoor de foto's niet scherp zijn. Volgende keer probeer ik het met een andere instelling.

Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 03 mar 2023, 10:39

Je pimpelmeesje mooi hoor :applaus
Balou kijkt wel lief hoor maar kat Nemo heeft zoiets van genoeg is genoeg, ga liever wat anders doen
Lotus had er ook geen zin in ppffttt daar heb je d 'r weer :Foto
Maar toch :cool:
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 03 mar 2023, 12:50

Prachtige fotoos vind ik. Dat pimpeltje tetgen die blauwe lucht. :goedzo

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 03 mar 2023, 13:15

Marga. schreef:
03 mar 2023, 09:29
Mijn schoondochter heeft ook een camera gekocht, ze is uiteindelijk voor een Sony systeemcamera gegaan. Die zijn te vergelijken met de spiegelreflexcamera alleen zijn ze veel lichter, je kunt er ook meerdere lenzen (objectieven) bij kopen.

Ik heb een nieuwe camerabody gekocht, dezelfde die ik al heb. Ik ben het wisselen van mijn lenzen zat vooral buiten is het geen doen. Nu kan ik de beide lenzen die ik het meeste gebruik (de telelens en de macrolens) gewoon op de camera laten zitten beide camera's zijn gebruiksklaar, vogels wachten nu eenmaal niet tot ik van lens heb gewisseld.

Ik heb gisteren foto's van de honden en kat gemaakt. Ze werkten totaal niet mee vooral Lotus was drama. Je kunt aan haar kop wel zien hoe zij over meewerken denkt. :lol
En dan had ik mijn camera ook niet goed ingesteld waardoor de foto's niet scherp zijn. Volgende keer probeer ik het met een andere instelling.
Dat is een goed idee Marga! Zo hoef je niet te wisselen inderdaad. Neem je dan allebei de camera`s mee op pad :geenidee

Wil je eens vertellen hoe jij je camera instelt dan voor zulke foto`s zoals die van je drietal :geenidee
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 04 mar 2023, 09:02

Jo-Anne schreef:
03 mar 2023, 13:15
Marga. schreef:
03 mar 2023, 09:29

Dat is een goed idee Marga! Zo hoef je niet te wisselen inderdaad. Neem je dan allebei de camera`s mee op pad :geenidee

Wil je eens vertellen hoe jij je camera instelt dan voor zulke foto`s zoals die van je drietal :geenidee
Ik had de camera op portret gezet met oog op de scherpte maar zet hem de volgende keer op bewegende beelden wat mij achteraf handiger lijkt bij bewegende dieren. Ik kan de belichting aanpassen in de camera maar dit doe ik liever in de nabewerking. Scherpstellen doe ik bij het fotograferen van de kleinkinderen en honden automatisch maar bij het fotograferen van bloemen en soms insecten stel ik handmatig scherp. Ik probeer meestal maar wat en zie wel wat het word.

Marga.

Bericht door Marga. » 06 mar 2023, 09:24

Gisteren heb ik foto's gemaakt van mijn dochter en haar paard Jewel tijdens de dressuurwedstrijden die hier in het dorp werden gehouden.
Mijn hart ligt bij natuurfotografie maar ik vind het ook heel leuk om mijn dochter en haar paard in actie te fotograferen.
Omdat ik zelf geen paard rijd en er ook niet zo in geïnteresseerd ben zie ik niet wanneer een paard tijdens de wedstrijd mooi loopt :geenidee , ik fotografeer dus meestal het verkeerde moment.
Dit tot ergernis van mijn dochter :aaiaiai die geen mooie foto's van de wedstrijd heeft. Maar deze keer zaten er een paar tussen die haar goedkeuring kregen. :cheer
Bij paardensportfotografie komt dus meer kijken dan alleen maar fotograferen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En na de wedstrijd is het even lekker rollen voor Jewel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De laatste foto's zijn zonder flits in een donkere bak gemaakt dus de belichting is zeker niet goed.

Corrie

Bericht door Corrie » 06 mar 2023, 10:32

Leuk Marga, zo wie zo moeilijk om iets wat beweegt :Foto
Grappig dat het paard na afloop lekker gaat liggen rollen :loveheart
Afbeelding

Plaats reactie