Genieten voor Balou en Lotus.

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Marga.

Genieten voor Balou en Lotus.

Bericht door Marga. » 24 jun 2022, 09:59

De afgelopen warme dagen zijn Balou en Lotus s, morgens in de buitenren geweest echt met ze gewandeld heb ik niet, alleen even uitlaten. Ze genieten hier echt van, Balou probeert vooral zon te vangen maar Lotus wil ook nog wel met een balletje spelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ientje

Re: Genieten voor Balou en Lotus.

Bericht door Ientje » 24 jun 2022, 10:30

Wat een tevreden koppies, zo kunnen ze toch fijn buiten zijn zonder gevaar van weglopen of ergens vastzitten of noem, maar op.

Marga.

Bericht door Marga. » 24 jun 2022, 15:01

Ientje schreef:
24 jun 2022, 10:30
Wat een tevreden koppies, zo kunnen ze toch fijn buiten zijn zonder gevaar van weglopen of ergens vastzitten of noem, maar op.
Ze vinden het ook fijn om buiten te zijn. De ren is een goede aankoop geweest, de honden kunnen nu veilig naar buiten en de ren staat in de schaduw dus ze krijgen het er ook niet te warm.

Truus

Bericht door Truus » 24 jun 2022, 15:29

Fijn heerlijk om zo buiten te zijn ze hebben het wel na hen zin in de ren en de ruimte
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 24 jun 2022, 15:34

Heerlijk buiten genieten, Lotus trekt zelfs een spurtje :run
Hier is trouwens niet veel regen gevallen en het is nog weer behoorlijk warm geworden :zun
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 25 jun 2022, 07:46

Truus schreef:
24 jun 2022, 15:29
Fijn heerlijk om zo buiten te zijn ze hebben het wel na hen zin in de ren en de ruimte
Ze genieten echt van de ren en worden helemaal opgewonden als ze door hebben dat ze erin mogen. :dance

Marga.

Bericht door Marga. » 25 jun 2022, 08:01

Corrie schreef:
24 jun 2022, 15:34
Heerlijk buiten genieten, Lotus trekt zelfs een spurtje :run
Hier is trouwens niet veel regen gevallen en het is nog weer behoorlijk warm geworden :zun
De ren is groot genoeg voor een sprintje, hij stond eerst op het gras maar met oog op het laten slijten van de nagels en de schaduw staat hij nu op de tegels waar ik eerst mijn tuinsetje had staan. Maar ondanks dat Lotus sprintjes trekt slijten haar nagels niet voldoende die van Balou wel. Dit komt volgens de dierenarts doordat Lotus niet zo zwaar is en er te weinig druk op de nagels komt om ze te laten slijten.

Afbeelding
De ren, ruimte genoeg. :run
Als ik naar het gras op de foto kijk ziet het er inmiddels veel beter uit. Er zitten nog wel wat kale plekjes in maar die zaai ik bij en ik heb mestkorrels gestrooid. In het najaar doe ik dit nog een keer samen met kalk en dan gaat het vast helemaal goed komen met mijn grasveld.
Hier is behoorlijk wat regen gevallen, ook gisteravond en vannacht waren er plensbuien. Ik heb een regenmeter en thermometer gekocht, nu weet ik vanaf dinsdag de hoeveelheid regen die er gevallen is en hoe warm het achter het huis is.

Corrie

Bericht door Corrie » 25 jun 2022, 08:22

Zo is het goed te zien hoe groot de ren is :super
Komt vast goed met je gras :ok
Hier schijnt de :zun , het was heerlijk om te :dogwalk :run vanochtend , de dames vonden nog een klein modderplasje om de dorst te lessen
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 25 jun 2022, 16:37

Mooi hoor die ren voor Balou en Lotus
Komt ook door het droge weer van het gras is hoor ook hebben wel graszaad gestrooid maar ga niet zo hard met die warmte.
Hier het ook te doen een paar keer een buitje gehad vandaag
En nu op tijd binnen voor de het plens goed met onweer.
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 26 jun 2022, 10:01

Corrie schreef:
25 jun 2022, 08:22
Zo is het goed te zien hoe groot de ren is :super
Komt vast goed met je gras :ok
Hier schijnt de :zun , het was heerlijk om te :dogwalk :run vanochtend , de dames vonden nog een klein modderplasje om de dorst te lessen
Hier waren ook plassen te vinden, het was vanmorgen wat frisjes in de schaduw dus de honden waren binnen. Ik heb zelf s, middags nog even lekker buiten zitten lezen tot een buitje mij naar binnen daagde. Vandaag is het echt regenachtig dus we vermaken ons binnen.

Marga.

Bericht door Marga. » 26 jun 2022, 10:13

Truus schreef:
25 jun 2022, 16:37
Mooi hoor die ren voor Balou en Lotus
Komt ook door het droge weer van het gras is hoor ook hebben wel graszaad gestrooid maar ga niet zo hard met die warmte.
Hier het ook te doen een paar keer een buitje gehad vandaag
En nu op tijd binnen voor de het plens goed met onweer.
Het is echt slecht graszaad wat de woningstichting hier vorig jaar heeft gezaaid, het word door het bij zaaien en de bemesting wel steeds beter en dichter. Er zit veel witte klaver in het grasveld maar dit vind ik eigenlijk geen probleem en er komen best veel hommels op af en die zie je steeds minder. Gelukkig hoef ik nu niet te sproeien, er valt momenteel voldoende water uit de lucht. Mijn zoon gaat in september naar hun nieuwe woning, ik zal ze zeggen dat ze gelijk moeten beginnen met goed zaad bij zaaien en ook bemesten, dan hebben ze volgend jaar waarschijnlijk wel een mooi grasveld. Gisteren hebben we hier geen onweer gehad en het onweer wat we hebben gehad stelde weinig voor, al denkt Balou hier totaal anders over.

Plaats reactie