Hulphond autisme...

Heb je een nieuwe pup of is je hond veranderd in een oude brompot? Praat hier over gedrag en opvoeding.
Ientje

Re: Hulphond autisme...

Bericht door Ientje » 22 nov 2021, 10:23

We zijn nu bezig ,met achteruit lopen en zitten. Dit om mensen nog verder op afstand van mij te houden. Bufferen kan ze inmiddels, maar vaak vlak voor mij, als ik nu terug zeg, gaat ze een paar stapjes verder weg zitten. Tenminste dat is de bedoeling.

Ook zoekt ze nu de sleutels die ik altijd ergens laat slingeren, en ze vindt het altijd, helaas wil ze die niet apporteren, maar je kan niet alles verwachten toch. :lol: Ook buiten een keer de sleutels laten vallen, en toen vielen ze net iets te ver in de struikjes. Ik dacht, daar liggen ze, diki zei, neenee daar heen, en ze had gelijk, zo komt de detectie toch heel goed van pas.

Verder bezig met kleine dingetjes als een pen oprapen en aan mij geven, met de pootjes op de bank als ik op die bank zit. Gaat drie keer goed en de vierde keer vliegt ze er mee de kamer rond en gaat er op liggen rollen. Dit zeg ik er bij, voordat jullie denken dat Diki een wonder hond is :gniffel
Hey is zo leuk om bezig te zijn met haar.
En een kwartiertje trainen en ze is net zo voldaan als na twee uur wandelen. :dogpet :lopen

Corrie

Bericht door Corrie » 22 nov 2021, 14:48

Wat goed Ientje en handig ook, iets kwijt en Diki vind het :st-danst
Henk zou zo'n hulphond wel kunnen gebruiken die laat zo vaak iets vallen
Maar echt superhond of niet :gniffel ik vind het geweldig zoals je dit samen met Diki doet :loveheart
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 22 nov 2021, 15:45

Is wel een wonderhond :woefwoef :love
Ze is uniek er is er maar eentje van in de hele wereld.

Leuk weer te lezen over hoe het gaat. Jullie vorderen goed. :dogpet Oh zou dat apporteren :run nog komen ik help het je hopen hier nooit gelukt die loopt altijd gelijk naar zijn plaats met zijn verovering waar ik dan ook nog eens om moet lachen :lol: fout natuurlijk hihihi.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 23 nov 2021, 13:31

Haha, gisteren dacht ik, als een viltstift lukt om te brengen, dan kan een kleurpotlood ook, want ja, die strooi ik om mij heen als ik bezig ben. Heb dan ook rustig 6 potloden in een hand.....niet slim... . Klopt, het zou moeten kunnen, dus geprobeerd. Ze kwam naar mij toe, potlood was, alleen wel in drie stukken..........zo lekker om op te bijten, en het zijn zachte potloden. Gaat het niet worden dus, geen stukjes hput in haar bekje.

Dus even tegengas op al jullie gedachtes dat Diki alles kan.
We hebben er vreselijk veel lol in, het is een heerlijk hondje. :run

Net buiten gelopen....ze mag niets van de grond oprapen, ach ja.
Vorige week zaterdag een pizza doos uitgelebberd....
Net kwam ze naar mij toe met iets in haar bekje. Ik zei laat dat los!!
Doet ze het ook nog, een korstje brood, kijk en dat vind ik dan zo goed van haar.

Corrie

Bericht door Corrie » 23 nov 2021, 14:43

Oeps beter niet stukjes potlood in bekkie :ffedenken
Goed hoor stukje brood los laten, Kissy zou vlug hap slik doen , als ze ziet dat mensen brood strooien voor de meeuwen enzo probeert ze er uit alle macht bij te komen :mrgreen:
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 26 nov 2021, 08:18

Nee, zeker niet, geen splintertjes van de potloden. Dat kan echt niet. Schrok er ook van. Wist ook niet dat die potloden zo zacht waren, alles paste nog dus ze heeft niets binnen gekregen,

Ientje

Bericht door Ientje » 11 dec 2021, 16:17

Dit moet ik even melden, Diki wordt hulphond ook om mij te melden als ik te snel over mijn grenzen ga en drift aanval krijg.
Dat is haar deze week twee keer gelukt. Vanmorgen ging alles fout, je hebt van die dagen. Stoom bijna uit mij oren. Diki liep om mij heen, nog meer stoom, dus ik pakte haar op en zette haar op haar kussen en zei blijf. Normaal doet ze dat. Nu dus niet. Meteen stond ze weer achter mij en tikte mij aan..... En toen viel bij mij het kwartje. Ben op de grond bij haar gaan zitten, ze zat meteen boven op mij, ik kon wel janken, paar minuten later, waren het minuten, was ik rustig en kon ik verder.
Dit was dus de tweede keer deze week, hoe weet ze dit, het aantikken ja, dat is aangeleerd, de rest komt toch denk ik door de band die we inmiddels hebben.

Ientje

Bericht door Ientje » 11 dec 2021, 16:19

Enne, een potlood komt ze inmiddels netjes brengen, misschien een deukje er in. Ging zo goed van de week....... eentje bracht ze, ik pakte het aan en ruimde het op. Kijk ik even later, heeft mijn moppie er ook eentje van tafel gepakt en lag er op te kluiven. Zucht. Weer een potlood naar de filistijnen.

Corrie

Bericht door Corrie » 11 dec 2021, 16:37

Ahhh gossie Diki voelde het goed aan :super maar jij had het niet door
Super stel zijn jullie :dogpet

Hihi slimmerd 1 potlood geven en er vandoor gaan met een ander, ze wil net zo mooi leren tekenen als het vrouwtje
Hoe gaat het met de tekening van Ike de kat :xlove
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 11 dec 2021, 17:16

Ike de kat, tja, tot nu toe nog niet echt lekker. Heb van de week een zoomles gehad, maar was gisteren en vandaag te moe om ook maar naar een kleurpotlood te kijken .
Heb hele goede aanwijzingen gehad en alles opgeschreven. Morgen ga ik weer verder.
,

Ientje

Bericht door Ientje » 07 feb 2022, 14:05

Even weer een stukje verder,
Diki begint het te snappen. Draai ik door, vanmorgen gebeurd, dan komt ze bij mij, heel dicht tegen mij aan of op mij, lik, lebber, zeem,. Blijf dan maar eens boos. Dit is haar taak! En ze doet het. En het werkt. Dit is niet te leren, ze moet Het zelf doen. Haar beloning is dat ik rustig word en weer voor haar begrijpelijk gedrag vertoon.

Maar ook leuk. Er viel vanmorgen een pen, plastic, dus hard, achter de tafel onder de verwarming.. had ik hem zelf opgeraapt, moest de tafel van de kant, nu heeft Diki hem voor mij gepakt. Voordeel van een klein hondje. Een grote retriever had er ook niet bij kunnen komen.

We gaan nu leren sokken uittrekken. Dat gaat sokken met gaatjes geven, dus gestart met een oude sok. Dat uittrekken lukt, maar dan aan mij geven..?
Het is toch veel leuker om dan rondjes te rennen en de sok door de lucht te gooien. ,,alle sokken vliegen,,

Ik ben best trots op mijn kleintje.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 13 feb 2022, 11:16

:giller :giller

Ik denk dat Diki stiekem een "Karel sokken workshop" heeft gevolgd die heeft een gave :lol nooit geleerd sokken uit te trekken dat doet hij gewoon en dan verstoppen dat is het leukste :woefwoef

Heeft Diki dit ook een geel herkenbaar iets aan de lijn of :geenidee ik heb hier nog nooit van gehoord of gezien bij een hond :dogwalk
Afbeelding
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 13 feb 2022, 13:12

Jo-Anne schreef:
13 feb 2022, 11:16
:giller :giller

Ik denk dat Diki stiekem een "Karel sokken workshop" heeft gevolgd die heeft een gave :lol nooit geleerd sokken uit te trekken dat doet hij gewoon en dan verstoppen dat is het leukste :woefwoef

Heeft Diki dit ook een geel herkenbaar iets aan de lijn of :geenidee ik heb hier nog nooit van gehoord of gezien bij een hond :dogwalk
Afbeelding
Ik weet van het bestaan van zgn. "gele" honden. Tot nu toe ben ik ze nog niet tegen gekomen.

Ientje

Bericht door Ientje » 13 feb 2022, 14:02

Ik kende het niet. Diki heeft een blauw met geel dekje en bandana, die is te groot, :cry
Daarop staat duidelijk assistentie hond met een enorme L, van in opleiding. :goedzo
Als ze het aan heeft. niet op de gewone wandelingen, wel als ik ergens naar toe ga, zelden dus, dan stoppen zelfs de auto,s voor ons als we oversteken, twee x gebeurd. :applaus

Corrie

Bericht door Corrie » 13 feb 2022, 15:51

Ik wist wel van " geel " aan de riem hond wil niet geaaid worden , nooit tegen gekomen
Wel hulphond , hier bij iemand met scootmobiel en op City met winkelen , ook als in opleiding :loveheart
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 05 jul 2022, 13:50

Even dit topic opgehaald. Diki is op een jaar na klaar als mijn hulphondje. Ze meldt fantastisch als ik in de overprikkeling ga. Dat is de laatste tijd vaak, want ik zit in een heftige thuissituatie.
Maar ze moet zich ook gedragen in de winkels. Of te wel netjes meelopen. Tja en dat is nog lastig. Gelukkig is ze geen deense dog die alle paden met mij aanveegt. En sta ik stil dan ligt diki. Dat is keurig.
Vanmorgen training gehad hier in het stadscentrum
Opticien, bril recht gezet. Keurig tussen de opticien mijnheer en mij lag ze plat op haar buikje. Opticien stond dicht bij haar, en ze bleef keurig liggen.
Verv9lgens naar barista voor de koffie, buiten op een stil plekje van het terras. Nadat ze de tegels wilde ontdoen van ijs, wat niet mocht, arme diki, ging ze netjes liggen onder de stoel.
Vervolgens op stap door het winkelcentrum, bij de jumbo even wat lekkers gekocht, een mevrouw achter de kassa keek, keek nog eens, en daxht oh nee, die hond mag hier dus wel ko,en. Ze liep voor haar doen netjes door de paden, keurig afstand gehouden van alle lekkere dingen in de vakken.
Daarna de uitdaging, de petsplace. Heel,lastig, en ik werd de winkel bijna doorgesleurd, maar zelfs hier herstelde ze en ging het een stuk beter dan de vorige keer.
Daarna bij de anwb 4 paar sokken gekocht, 2e paar voor niets.
Zo dat was het verslag van vanmorgen,

Corrie

Bericht door Corrie » 05 jul 2022, 15:32

Dacht al zijn de trainingen even stopgezet :geenidee
Niet dus , een prima ochtend geweest als ik het zo lees
Goed team jullie samen , knuff voor Diki
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 05 jul 2022, 15:44

Nee, trainingen, zijn gewoon doorgegaan, maar om nu iedere keer hetzelfde te schrijven, vinden jullie vast niet leuk.
In september volgt de laatste test.

Marga.

Bericht door Marga. » 09 jul 2022, 07:40

Knap hoor dat Diki jou zo goed helpt en tegenhoud als je over je grenzen gaat. Knappe hond, zeker voor zo'n uk.
Ik heb de ervaring dat kleine honden eigenwijzer en moeilijker trainbaan zijn als de groten. Er is natuurlijk wel verschil tussen de kleine rassen en de trainbaarheid er van, Balou kent de basiscommando's maar bij Lotus heb ik die er nooit in gekregen, veel te eigenwijs.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 09 jul 2022, 16:17

Ientje schreef:
05 jul 2022, 15:44
Nee, trainingen, zijn gewoon doorgegaan, maar om nu iedere keer hetzelfde te schrijven, vinden jullie vast niet leuk.
In september volgt de laatste test.
@Ientje

Ik vind het wel leuk om te lezen, en het is niet hetzelfde :run mag je geen foto`s maken? :dogpet
Afbeelding

Plaats reactie