Fun training

Heb je een nieuwe pup of is je hond veranderd in een oude brompot? Praat hier over gedrag en opvoeding.
Ientje

Fun training

Bericht door Ientje » 04 sep 2022, 13:06

Vanmorgen begon de funtraining,. En dat was heel leuk., werden we twee jaar geleden aangeraden te stoppen met detectie omdat diki te hyper was.... nu kregen we een complimentje dat ze zo mooi rustig alles afzocht naar waar haar brokje onder zat.

Maar haar brokje en later haar speeltje uit de waterbak halen....nou ze heeft een hele lange nek, maar geen pootje in de waterbak..

Tunnel was een eitje, prachtig, maar wel er vlak voor neerzetten anders liep ze er omheen.  Later tunnel en doorlopen naar de waterbak, liep ze ook netjes met mij mee en speeltje van het plateautje gepakt. Over 10 lessen staat ze vast met vier poten in de waterbak.

Met zijn  vieren dus een mooi klein groepje. Over twee weken weer.

Yvonne

Re: Fun training

Bericht door Yvonne » 04 sep 2022, 14:26

Oh super leuk lijkt me dat.
Fijn zo’n klein clubje :goedzo

Corrie

Bericht door Corrie » 04 sep 2022, 19:59

Leuk Ientje dat je dit met Diki doet :super
Is dat in Galecop :geenidee
Veel succes en laat ons mee genieten :wave
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 04 sep 2022, 20:02

Ientje schreef:
04 sep 2022, 13:06
Vanmorgen begon de funtraining,. En dat was heel leuk., werden we twee jaar geleden aangeraden te stoppen met detectie omdat diki te hyper was.... nu kregen we een complimentje dat ze zo mooi rustig alles afzocht naar waar haar brokje onder zat.

Maar haar brokje en later haar speeltje uit de waterbak halen....nou ze heeft een hele lange nek, maar geen pootje in de waterbak..

Tunnel was een eitje, prachtig, maar wel er vlak voor neerzetten anders liep ze er omheen.  Later tunnel en doorlopen naar de waterbak, liep ze ook netjes met mij mee en speeltje van het plateautje gepakt. Over 10 lessen staat ze vast met vier poten in de waterbak.

Met zijn  vieren dus een mooi klein groepje. Over twee weken weer.
Tunnel was een eitje :lol
Diki heeft vast lol gehad lijkt me leuk! :run
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 05 sep 2022, 12:07

Ja, ik zal verslag doen. Ja Corrie, vlak bij jou.

Truus

Bericht door Truus » 05 sep 2022, 14:23

:super Diki :love :love :love
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 06 sep 2022, 09:30

Wat leuk. Dit lijken mij dingen die je thuis op regenachtige dagen ook met Diki kan doen.

Ientje

Bericht door Ientje » 06 sep 2022, 13:09

Marga. schreef:
06 sep 2022, 09:30
Wat leuk. Dit lijken mij dingen die je thuis op regenachtige dagen ook met Diki kan doen.
Klopt, doe ik ook, en dan is ze zo blij.

Marga.

Bericht door Marga. » 06 sep 2022, 13:26

Ientje schreef:
06 sep 2022, 13:09
Marga. schreef:
06 sep 2022, 09:30
Klopt, doe ik ook, en dan is ze zo blij.
Dit is dan een soort van spel met een serieuze reden maar mijn honden vinden zoekspelletjes en puzzels ook leuk. Balou weet zijn neus goed te gebruiken maar Lotus is er niet zo goed in.

Ientje

Bericht door Ientje » 18 sep 2022, 14:18

Tweede les vandaag. We liepen het terrein op en het begon te regenen. Eerst nog afgewacht in de kantine, en uitleg gekregen over de target, een rond schijfje en hoe leer je een hond de deur dicht doen. Maar omdat iedereen naar binnen kwam was het mij te veel herrie en ben ik naar buiten gegaan. Daar stonden de spulletjes voor de les op het veld. Dus ben ik in eerste instantie in mijn eentje met diki gaan oefenen. In plaats van water zat de bak nu vol tennisballen, ik heb er een brokje tussengelegd en heel voorzichtig ging er een pootje over de rand de bak in. En yes weer een pootje tot alle vier de poten tussen de ballen stonden. . Knappe hind. Inmiddels regende het zo hard dat er ook wat water in de bak stond. Misschien wel 1 cm.
Vervolgens door de tunnel die iets langer was dan vorige keer.
Inmiddels werd het iets droger en kwamen de andere twee ook het veld op :applaus

En daarna in de opslagplaats voor de spulleneen snuffel oefening. Allemaal bollen en een aantal met diki,s brokjes er onder. Leuk. Want diki gaf perfect aan onder welke bollen haar brokjes lagen. Maar, waar ik op detectie werd afgeserveerd twee jaar terug, daar werd nu aandacht aan besteed. Eerst rust in de hond voor ze mag gaan snuffelen. Want diki zag bollen en wist, zoeken en ging stuiteren. Nu eerst rustig geworden, tijd ervoor nemen en dan rustig zoeken.
Toch een leuke les, kleddernat thuis gekomen. Handdoek en fohn een we zijn weer droog.

Corrie

Bericht door Corrie » 18 sep 2022, 19:41

Goed van jou Ientje om met dit weer toch met Diki te gaan trainen :ok

Leuk zo'n ballenbak en :applaus voor Diki
Lagen er onder de bollen ook een ander soort brokje en moest ze dan speciaal die van haar zoeken :geenidee

Loop jij nou helemaal naar de Kynologen club of neem je de bus , vind het best een eind lopen
Jullie hebben dus allebei genoeg beweging gehad vandaag :lopen :woefwoef
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 18 sep 2022, 19:45

In de ballenbak lagen ook andere brokjes maar ze mocht alles opeten.

Ik kan meerijden met mijn vriendin met schapendoes, we zitten in dezelfde groep. Lopen is een iir heen en een uur terug, misschien iets korter. Met het ov is te doen, eerst naar kanaleneiland of city en daar de bus pakken naar galecop. Ben ik bijn drie kwartier onderweg, mits alles op elkaar aansluit.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 21 sep 2022, 08:50

Ientje schreef:
18 sep 2022, 19:45
In de ballenbak lagen ook andere brokjes maar ze mocht alles opeten.

Ik kan meerijden met mijn vriendin met schapendoes, we zitten in dezelfde groep. Lopen is een iir heen en een uur terug, misschien iets korter. Met het ov is te doen, eerst naar kanaleneiland of city en daar de bus pakken naar galecop. Ben ik bijn drie kwartier onderweg, mits alles op elkaar aansluit.
Leuk een schapendoes kom lekker op het forum joh :woefwoef :)

Vond ze wel lekker allerlei brokjes :wow :) knap zo leuk dat jullie dit doen! :applaus
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 06 okt 2022, 08:33

Vandaag naast de fun training van zondag een nieuwe uitdaging, balans en coordinatie en fitness training. Nog geen idee wat ik me er bij voor moet stellen, maar jullie horen het.
Ooit heb ik zelf fitness training gedaan, dat waren heel veel grondoefeningen en rondjes rennen om een boksring. Zou diki nu ook buikspieroefeningen krijgen en rondjes moeten rennen?

Corrie

Bericht door Corrie » 06 okt 2022, 15:26

Ohhh ben je al geweest, was het leuk, deed Diki het goed
Dus nu 2 dagen training :wave
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 06 okt 2022, 16:31

Beiden is om de week, ene week dit andere week dat. Het was leuk, zitten op een klein krukje. Brokjes links gooien terug en naar rechts gooien en terug als opwarm oefening. Brokje voor me uit gooien en dan als de hond terugkomt om je benen lopen ene keer links om andere keer rechtsom. En een rekoefening. Hond staat voor je. Brokje van neus richting staart. Maar vier poten blijven staan. Of te wel een dubbel gevouwen hond. Dat lukt dus niet gelijk.maar wel krijgen ze een soepele rug.
En dan rondje om eigen as, neus naar staart en dan moet de hond kaarsrecht voor je staan. Gewoon leuke dingetjes doen. En vooral alles rustig. Dus dat is heel goed voor diki alles vanuit rust.
Wel leuk , het is het terrein van de detectie. Diki liep gelijk naar de ruimte vd detectie. Daar zitten doosjes aan de muur en daar werden de dingetjes in gedaan om te zoeken. Diki liep naar de muur en in een aantal dozen metedn neusje er in. Maar haar luchtje was er niet.....

Marga.

Bericht door Marga. » 11 okt 2022, 11:31

Is dit alleen voor kleine honden? Toen Balou jong was heb ik hem voor net zo iets aangemeld maar dit was speciaal voor kleine honden opgestart er deden geen grote honden mee en in de winter was het binnen. Helaas bleek Balou toen hartproblemen te hebben en heb ik de aanmelding geannuleerd maar dit was wel echt iets voor Balou geweest.

Ientje

Bericht door Ientje » 11 okt 2022, 19:15

Nee hoor , we zijn met drie, de grootste is eenn huppelde pup herder, zo,n klein soort duitse herder, boheemseherder?

Ientje

Bericht door Ientje » 13 nov 2022, 19:30

Diki enik vanmorgen naar de fun training. Ik was,altijd zo jaloers op honden die niet bij hun baas weg wilden, nu heb ik zo,n hond, heeriijk. Alles vindt ze leuk en alles doet ze met even veel lol. Tijdens de les is ze gewoon los.
vandaag eerst vaksturen op een leuke manier. Nadat ik dat drie keer gedaan had, ging ik diki om de pionnen heen sturen, achtjes, of om het vak heen en noem maar op. Jawel de juf keek af, de volgende oefening was om twee pionnen heen sturen. Diki doet dat op 1 handgebaar. Maar de juf kwam langs en ik deed even niets, keken we beiden naar diki, die rende dus zelf nog even door, achtjes om de pionnen heen, zo leuk. Heerlijk ook dat ze mij mijn eigen gang laten gaan. Zo nu en dan komt er een juf kijken. Maar vaak wordt gezegd, diki kan het natuurlijk al, en dan ga ik weer een stukje verder. er moet wel uitdaging blijven voor diki. Vanmiddag waren we beiden gevloerd. Dit soort dingetjes deed ik met diki vanaf week 1 dat ze in huis was. Ik zou zo graag gaan hooperen met haar. Maar ja vindt maar iets wat bereikbaar is.

Corrie

Bericht door Corrie » 13 nov 2022, 20:09

Geweldig Ientje , dit is echt genieten :wave
Was Luna en ikzelf 10 jaar jonger dan had ik dit ook wel willen proberen
Afbeelding

Plaats reactie